۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۳
کد خبر: ۲۸۲۸۱۱
مدیر کل اوقاف اردبیل:

ارتقای سطح کیفی برنامه های قرآنی از برنامه های مهم اوقاف اردبیل است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل با اشاره به اهمیت برنامه ریزی مناسب برای افزایش سطح کیفی آموزش های قرآنی در استان، گفت: سطح کیفی و کمی برنامه های قرآنی باید در سالجاری تقویت شود.
حجت الاسلام قيامي، مدير کل اوقاف اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام اکبر قیامی، عصر امروز در جلسه بررسی و هماهنگی برگزاری مرحله شهرستانی سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم در اردبیل، خاطرنشان کرد: باید با برنامه‌ریزی‌های اساسی و صحیح، فعالیت‌های قرآنی در سطح  استان اردبیل از لحاظ کیفی وکمی توسعه یابد تا بتوانیم با توسعه و گسترش برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی در سطح استان توسعه و تعالی همه ‌جانبه در این زمینه را شاهد باشیم.

 

وی با بیان اینکه برگزاری مسابقات قرآنی یکی از سیاست های فرهنگی و تبلیغی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور است، افزود: در استان اردبیل نیز این سازمان با برپایی برنامه های آموزشی قرآن کریم در رشته های مختلف زمینه ساز استعدادهای جدید و چهره های برتر قرآنی شده است.

 

حجت الاسلام قیامی با اشاره به تأثیرگذار بودن تشویق و ترغیب خانواده ها به امر قرآن آموزی، تصریح کرد: خانواده ها نقش عمده ای در امر هدایت فرزندان خود به سمت و سوی کلاس های قرآنی و آموزش قرآن کریم دارند و این امر مهم اگر محقق شود ما شاهد حضور چهره های برتر قرآنی جدید در استان اردبیل خواهیم بود.

 

وی افزود: برنامه های مختلف قرآنی در سطح استان اردبیل سبب پرورش نخبگان قرآنی شده به طوری که در مسابقات مختلف ملی و بین المللی شاهد درخشش چهره های قرآنی استان هستیم.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل از تمدید مهلت ثبت‌نام مرحله شهرستانی سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم اردبیل خبر داد و اظهارداشت: ثبت‌نام مرحله شهرستانی این دوره مسابقات از 15 مردادماه شروع شده و تا 10 مهرماه 94 ادامه دارد.

 

وی تصریح کرد: مرحله شهرستانی سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم در رشته‌های حفظ، قرائت، ترتیل، مفاهیم، اذان، ابتهال، دعاخوانی، تواشیح و همخوانی در تاریخ 17 مهرماه امسال در محل امامزاده صالح(ع) اردبیل برگزار می‌شود.

 

حجت الاسلام قیامی، گفت: این مسابقات در مقطع سنی بالای 18 سال، در دو گروه خواهران و برادران برگزار می‌شود که علاقه مندان می‌توانند با مراجعه به سایت رسمی ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن کریم کشور و یا مراجعه حضوری به ادارات اوقاف سراسر استان و آستان مقدس امامزادگان صالح(ع) و سیدصدرالدین(ع) اردبیل نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، بیان کرد: تمامی شرکت‌کنندگان در رشته مفاهیم مرحله شهرستانی سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم می‌توانند برای دریافت سی‌دی منبع آزمون این رشته به واحد فرهنگی اداره اوقاف شهرستان اردبیل واقع در ابتدای خیابان حافظ مراجعه کنند./937/پ202/ب4 

ارسال نظرات