۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۴:۳۸
کد خبر: ۲۶۹۴۳۱
آیت الله استادی؛

گفتار و کردار روحانی باید یکی باشد

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: مسجد و نماز جمعه مختص به قشر خاصی نمی باشد بلکه به همه تعلق دارد و این باور نادرست است.
آيت الله استادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله رضا استادی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در سی و پنجمین همایش ائمه جماعات مساجد استان قم که به همت معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار ‌شد، دنیاطلبی را یکی از آفات مهم دانست و گفت: مردم عادی صبح را به کار و فعالیت در امر دنیا مشغول هستند و کار که تمام می شود راهی مسجد شده و به دین می پردازند؛ اما نکند برخی از ما دین را مایه دنیا طلبی کنیم که این امر قبیحی است.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که برخی از چهره ها انسان را به اشتباه می اندازد، گفت: برخی از چهره ها غلط انداز است؛ اگر چهره با درون انسان همخوانی نداشته باشد این بسیار ناپسند و مشکل است و اثرات سوء بر دارد.

 

آیت الله استادی گفت: امام جماعت باید رفتار و گفتارش هماهنگ باشد و از دورویی، کبر و عجب دوری کند.

 

عضو جامعه مدرسین عنوان کرد: بزرگی می گفت که بزرگی به لباس نیست و این لباس چیزی را عوض نمی کند و باید بیشتر مراقب بود تا شیطان در انسان رخنه نکند چه بسا که شیطان بیشتر درصدد گمراهی این افراد تلاش کند.

 

وی با اشاره جایگاه مساجد گفت: مسجد و نماز جمعه مختص به قشر خاصی نیست بلکه به همه تعلق دارد و این باور نادرست است که باور کنیم که جوانانی که ظاهر مناسبی ندارند، نبایند در مسجد حضور پیدا کنند. 

 

عضو جامعه مدرسین، عمل به وظیفه و تکلیف را یک اصل مهم دانست و گفت: عمل به وظیفه و تکلیف اثرش بسیار فراوان است؛ آیت الله حق شناس با وجود این که عده ای کم پشت سر ایشان نماز می خواندند اما همیشه برای نماز جماعت حاضر بود و گاهی هم از مسافت های زیادی می آمد تا در نماز حضور پیدا کرده و نماز را اقامه کند.

 

آیت الله استادی تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلاتی که ما با آن روبرو هستیم فکر می کنیم که مردم مرید ما هستند و این تصور نادرستی است.

 

وی برنامه ریزی در مساجد را یک اصل مهم و از وظایف امام جماعت دانست و گفت: مسجد نیازمند یک برنامه منظم است؛ پیشنمازی همانند یک کار است که نیاز به برنامه ریزی دارد و نباید همانند برنامه های شبکه های سیما کارهای امام جماعت تبلیغی و تبلیغاتی باشد./978/پ202/ج

ارسال نظرات