۲۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۱۵۶۷۰۲
حجت الاسلام رفیعی:

اختلاف چیزی است که جامعه را از درون دچار آسیب می کند

خبرگزاری رسا – حجت الاسلام رفیعی در جشن میلاد حضرت عبدالعظیم (ع) پس از تبیین ابعاد شخصیت حضرت عبدالعظیم بارزترین ویژگی ایشان را ولایت پذیری دانست و خطاب به مردم و مسئولین عنوان داشت: اختلاف چیزی است که جامعه را از درون دچار آسیب می کند.
حجت الاسلام محمد ناصر رفيعي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام ناصر رفیعی در جشن میلاد حضرت عبدالعظیم(ع) به تبیین ابعاد شخصیتی وی پرداخت و عنوان داشت: یکی از ویژگی‌های برجسته ایشان این بود که بسیار فرصت‌یاب بود و از فرصت‌هایی که جهت استفاده از محضر امامان بزرگوار داشت نهایت استفاده را می‌کرد.
وی پس از اشاره به احادیثی در این‌باره افزود: حضرت عبدالعظیم(ع)، امام را که می‌یابد، دینش را برای سنجش به امام عرضه می‌کند، امام را که می‌بیند سوال می‌پرسد و وقتی که به امام دسترسی مستقیم ندارد با او مکاتبه می‌کند و در شرایط مختلف به اشکال مختلف از محضر ائمه معصومین (ع) بهره‌مند می‌شود.
حجت الاسلام رفیعی افزود: یکی از ویژگی‌های ایشان کثرت روایت است و ایشان حدود 100 روایت نقل کرده است و ما باید از ایشان بیاموزیم و همچون ایشان فرصت‌یاب باشیم.
این سخنران جامعیت را ویژگی بارز دیگر آن حضرت دانست و بیان داشت: در طول تاریخ افراد بسیاری بودند که عابد بودند ولی اهل سیاست نبودند یا سیاسی بودند اهل عبادت نبودند یا شجاع بودند اهل دین نبودند و حتی مشابه این افراد را ما در خاندان سادات می‌بینیم اما حضرت عبدالعظیم(ع) شخصیتی جامع داشتند.
وی با بیان این‌که بسیاری از سادات هم بودند که در امر ولایت‌پذیری از امام معصوم دچار خطا و اشکال بودند، ادامه داد: ایشان هر جا لازم بود، عابدانه زندگی می‌کرد، به جای خودش هر جا لازم بود هجرت، هر جا لازم بود کتابت و سیاست، یعنی هجرت، کتابت، سیاست، عبادت و تقیه و از همه مهم‌تر ولایت و برائت همه این‌ها را با هم داشت.
حجت الاسلام رفیعی تاکید کرد: چیزی که باعث شده است که ایشان به این مقام برسند که زیارت قبر مطهر ایشان مانند زیارت امام حسین(ع) باشد، از نسب ایشان نیست چرا که ما معصوم زاده‌ای داشته ایم که منکر امام معصوم بوده است، بلکه این ولایت‌پذیری ایشان بوده است که وی را به چنین مقام و رتبه‌ای رسانده است.
وی با اشاره به نامه امام رضا (ع) به حضرت عبدالعظیم(ع) اظهار داشت: حضرت امام رضا (ع) نفرین می‌کند کسانی را که به این حرف توجه نکنند و همدیگر را تخریب کنند و آبروی هم را ببرند و می‌فرمایند اگر کسی یکی از اولیا خدا را بکوبد من قسم می خورم که در دنیا خوار و در آخرت خاسر بشود.
حجت الاسلام رفیعی در پایان با اشاره به این‌که وجود اختلاف بین انسان‌ها در هر طیفی وجود دارد و طبیعی است هشدار داد: من اول به خودم و شما و بعد به مسئولین نظام عرض می‌کنم که اختلاف چیزی است که جامعه را از درون دچار آسیب می‌کند./959/پ202/ص
ارسال نظرات