۲۰ دی ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۱۲۰۸۷۰

بررسی تاریخی اربعین حسینی در رادیو قرآن

خبرگزاری رسا ـ همزمان با اربعین حسینی ویژه‌برنامه‌ی رادیویی «با کاروان اربعین» شنبه 24 دی‌ماه از رادیو قرآن پخش می شود.
 راديو قرآن
به گزارش خبرگزاری رسا، روابط عمومی رادیو قرآن، همزمان با اربعین حسینی ویژه‌برنامه‌ی رادیویی «با کاروان اربعین» شنبه 24 دیماه از رادیو قرآن پخش می شود.

محبوبه کلانتر سردبیر و تهیه کننده این ویژه برنامه مناسبتی درخصوص ویژگی های برنامه"باکاروان اربعین" گفت: این برنامه از بخش های متنوعی تشکیل شده است که بیشترین تکیه آن به مباحث قرآنی و توجه به آیات الهی است.

وی ادامه داد: اهمیت بزرگداشت اربعین حسینی و مراسم این روز در بین اقوام مختلف در این برنامه بیان می شود و تحلیل و بررسی مبنایی و تاریخی اربعین نیز توسط حجت الاسلام ثمری به عنوان کارشناس برنامه انجام خواهد شد.

کلانتر افزود: در بخش «گفتگوی کارشناسی» اشعار شعرا درباره اربعین سید الشهدا(ع) و نگاه قرآن به اربعین مورد بررسی قرار می گیرد.

سردبیر و تهیه کننده برنامه"باکاروان اربعین" ضمن اشاره به ترکیبی بودن این برنامه گفت: ویژه برنامه اربعین شامل بخش های کارشناسی, گفتار و گزارش و حکایت است که درآن ارتباط با مشهد مقدس, کربلای معلی, حرم شاهچراغ و حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) نیز گنجاده شده است.

شایان ذکر است: برنامه رادیویی «با کاروان اربعین »کاری از گروه مناسبت های ویژه رادیو قرآن است که روز اربعین حسینی به مدت 115 دقیقه از این شبکه رادیویی پخش می شود و آدینه الهیاری گوینده و کمران برومیده گزارشگر این برنامه خواهند بود./956/د102/س
ارسال نظرات