۱۷ دی ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۱۲۰۶۰۸

بررسی مسأله تحریف در رادیو قرآن

خبرگزاری رسا ـ برنامه آشنایی با علوم قرآنی رادیو قرآن به بررسی تحریف و عدم تحریف‌پذیری در قرآن کریم می پردازد.
 راديو قرآن
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی رادیو قرآن، برنامه آشنایی علوم قرآنی به کارشناسی زهره اخوان مقدم، دلایل و شواهد عقلی و نقلی عدم تحریف پذیری قرآن کریم را مورد بررسی قرار می‌دهد.

در این برنامه یکی از عوامل پیدایش تحریف، ابهام در تاریخ گردآوری قرآن کریم عنوان می شود که کارشناس برنامه به توضیح این مساله می پردازد.

از دیگر بخش های برنامه"آشنایی با علوم قرآنی" معرفی کتاب است که در این برنامه «نصوص فی علوم القرآن» که زیر نظر محمد واعظ ‌زاده‌ خراسانی به رشته تحریر درآمده است معرفی می شود.

این کتاب در هشت مجلد است که هرمجموعه به موضوعی از قرآن کریم اختصاص دارد به عنوان نمونه کتابت، چگونگی جمع‌آوری قرآن کریم و دیگر مسائل از جمله موضوعاتی است که در مجلدات گوناگون اثر مورد بررسی قرار گرفته است.

به گفته صاحب‌نظران، این اثر را باید از جمله آثاری دانست که موجب تقریب مذاهب اسلامی شده و مذاهب با دیدن ویژگی‌های مشترک میان خود، به وحدت بیشتر پی خواهند برد.

برنامه "آشنایی باعلوم قرآنی" روزهای فرد به سردبیری و تهیه کنندگی محبوبه کلانتر از ساعت 15:25 به مدت 25دقیقه از شبکه رادیویی قرآن پخش می شود./956/د102/س
ارسال نظرات