۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۵۳۸۶۴۰
آیت الله شفیعی:

ائمه اطهار بهترین آموزگاران زندگی هستند

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه یادگیری درس زندگی کم ارزش تر از یادگیری دروس دینی نیست، گفت: درس زندگی را باید از ائمه اطهار آموخت.
آیت الله شفیعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سیدعلی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، شب گذشته در سلسله سخنرانی های خود که در بیت معظم له برگزار شد، با اشاره به اینکه رسالت ائمه اطهار(ع) و رسول خدا(ص) افزون بر مسائل شرعی و عبادی تبیین همه دستورات مورد نیاز زندگی فردی و اجتماعی است، خاطرنشان شد: باید از سخنان این بزرگواران تأسی و پیروی و به آن عمل کرد و صدور دستوراتی از آن بزرگواران به عامه مردم دال بر آن است که در بیان چنین گفته هایی از سوی باری تعالی موظف و مکلف بودند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه یادگیری درس زندگی کم ارزش تر از یادگیری دروس دینی نیست، عنوان کرد: درس زندگی را باید از ائمه اطهار آموخت و با تحقیق و تفحص متوجه شدیم که گفته های بسیاری از دانشمندان بزرگ جهان در قرن های گذشته به واقع برگرفته شده از سخان اهل بیت(ع) است.

این عالم دینی با اشاره به اینکه ورود در مجالس و محافل یکی از درس های زندگی است، عنوان داشت: رسول خدا(ص) حق مجالس را پایین انداختن پلک چشم و عدم نگاه به اطراف، سکوت و سکون، پاسخ دادن سلام، راهنمایی نابینا و نشاندنش در جای مناسب، امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد و انجام چنین اعمالی دال بر متانت و وقار و فهم شخص دارد.

آیت الله شفیعی با بیان اینکه ثواب سلام ۱۰ جزء و ۹ جزء آن برای سلام دهنده است، افزود: در دوران جاهلیت اعتنایی به نابینا نمی شد اما رسول خدا(ص) با جایگزینی عادت ها و تقالید اسلامی به مبارزه با سنت های جاهلی پرداخت.

وی با بیان اینکه پیر فرتوت و خسته، ناتوان و مریض مصداق اعمی است، اظهار داشت: در مجالس با مشاهده منکر، نهی از منکر کنیم چنان که با مشاهده معروف به تشویق آن بپردازیم./۹۴۵۶/پ202/ب1

ارسال نظرات