۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۵۱۳۱۵۰
مدیرحوزه علمیه مازندران:

فکر جهادی و انقلابی تنها راه برون رفت کشور از مشکلات است

مدیرحوزه علمیه مازندران با تأکید براین که امروز جامعه ما نیازمند بهره گیری از تفکر انقلابی است، گفت: فکر جهادی و انقلابی راه برون رفت کشور از مشکلات و معضلات مختلف است.
مدیر حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار جمعی از مبلغان فرهنگی و تبلیغی استان با مهم ارزیابی کردن رسالت مبلغان دینی در جامعه امروز، گفت: مبلغان در صف نخست دفاع از دین و ارزش های اسلامی قرار دارد.

وی با بیان این که دشمن امروز برای تضعیف دین از همه ظرفیت های موجود استفاده می کند، افزود: روحانیت به عنوان میراث داران پیامبران و ائمه معصومین(ع) امروز رسالت سنگینی در حفظ و حراست از دین در جامعه بر عهده دارد.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با اشاره به این که امروز دین و ارزش های حاکم بر آن در خطر تحریف توطئه دشمنان قرار دارد، خاطرنشان کرد: باید برای مقابله با هجمه های دشمن از همه توان تبلیغی خود برای گسترش دین در جامعه بهره گیریم.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که روحانیت همه فشار ها را برای بقای اسلام و انقلاب به جان خریده است، گفت: حوزه و روحانیت در طول تاریخ مدافع حقیقی اسلام ناب بوده و هیچ گاه در برابر انحرافات سکوت نکرده است.

وی با بیان این که روحانیت از یک جایگاه ارزشمندی در میان عموم جامعه برخودار بوده است، افزود: علیرغم همه توطئه و دشمنی های بدخواهان انقلاب اسلامی، اما امروز یک رابطه عمیق و مستحکمی میان مردم و روحانیت برقرار است.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری از روحانیت به عنوان منادی وحدت در جامعه اسلامی یاد کرد و با بیان این که اعمال و رفتار روحانیت هیچ گاه بر خلاف وحدت و همبستگی جامعه نبوده است، تصریح کرد: روحانیت در طول تاریخ همواره نقش آگاهی بخشی و روشنگری در جامعه اسلامی را عهده دار بوده است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که روحانیت همواره مردم را به سمت دین سوق داده است، خاطرنشان کرد: روحانیت همواره بدون هیچ چشم داشتی در مسیر تقویت باورهای دینی و اعتقادی مردم گام برداشته است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز شبهات بسیاری جامعه اسلامی را تهدید می کند، تصریح کرد: روحانیت تنها قشری است که می تواند پاسخگوی این شبهات باشد.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که روحانیت علیرغم جایگاه مهمی که در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دارد هیچ گاه در پی سوء استفاده از این جایگاه نبوده است، خاطرنشان کرد: روحانیت همواره دغدغه حفظ و پشیبانی از دین داشته و در این مسیر نیز خالصانه انجام وظیفه کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با اشاره به این که حضور در صحنه روحانیت همواره سد محکمی در برابر توطئه ها و هجمه های دشمنان بوده است، گفت: در هر مقطعی که روحانیت در عرصه ها و صحنه های انقلاب حضور پررنگی داشته، کشور در مسیر رشد و تعالی قرار گرفته است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمنان نیز حضور پررنگ روحانیت در عرصه های مختلف انقلاب را سد محکمی در برابر نقشه ها و برنامه های خود می داند، تصریح کرد: حضور مستمر روحانیت در عرصه های مختلف عامل خنثی کردن هجمه های و توطئه های فرهنگی دشمن بوده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که عده ای همواره حضور در صحنه روحانیت را سدی در برابر برنامه های خود می دانستند، گفت: به همین دلیل تلاش کردند تا تا پروژه انزوای روحانیت را در کشور کلید بزنند که با هوشیاری و آگاهی مردم این توطئه شکست خورده است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با تأکید مبلغان دینی باید ارتباط خود را با نسل جوان پررنگ تر کنند، تصریح کرد: اگر نسل جوان در نوک پیکان حملات و توطئه های فرهنگی دشمنان قرار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که هر چه میزان ارتباط روحانیت با نسل جوان پررنگ تر شود دشمن نیز از مواضع خود عقب نشینی خواهد کرد، بیان داشت: امروز روحانیت باید در همه امور فرهنگی و دینی کشور محور باشد تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که جامعه امروز با آسیب های اجتماعی بسیاری مواجه است به نقش روحانیت در کاهش این آسیب ها اشاره کرد و گفت: تلاش تبلیغی روحانیت بهترین نسخه برای کاهش آسیب های فرهنگی و اجتماعی است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز کشورمان با حجم وسیعی از آسیب های اجتماعی روبرو است، بیان داشت: اگر نخواهیم برنامه ای مدون و هدفمند برای مقابله با این آسیب ها داشته باشیم تا چند سال آینده ممکن است با بحران های گسترده فرهنگی و اجتماعی مواجه شویم.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با اشاره به این که روحانیت هیچ گاه نسبت به مسائل مختلف جامعه به ویژه مسائل فرهنگی بی تفاوت نبوده است، تصریح کرد: روحانیت باید با بهره گیری از ظرفیت بالای منبر و خطابه در آگاه سازی جامعه و همچنین کاهش آسیب های مورد نظر گام بردارند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید براین که امروز جامعه ما نیازمند بهره گیری از تفکر انقلابی است، خاطرنشان کرد: فکر جهادی و انقلابی راه برون رفت کشور از مشکلات و معضلات مختلف است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که کمرنگ کردن روحیه و فکر انقلابی در کشور توطئه امروز دشمنان است، تصریح کرد: رمزبقا و پیشرفت امروز کشورمان نیز وجود همین رویکرد در سه دهه اخیر بوده است./۹۵۰/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات