۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۰
کد خبر: ۴۹۹۲۳۷
حماسه ۹۶/

لبیک دوباره خوزستانی ها به ندای رهبری با حضور در پای صندوق های رأی

مردم خوزستان از صبح امروز با حضور پرشور در پای صندوق های رأی به ندای رهبرانقلاب درباره ضرورت حضور پرشور در انتخابات لبیک گفتند و تبلور مردم سالاری دینی را به جهانیان ثابت کردند.
حضور مردم در انتخابات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر اهواز صبح امروز در خوزستان و همزمان با سراسر کشور آغاز شد در همین راستا علما، فضلا و مسؤولان استانی مردم خوزستان را به حضور پرشور فراخواندند و خوزستانی ها از همه اقوام و هر گرایش و سلیقه ای همچون گذشته و در راستای  لبیک به ندای رهبرمعظم انقلاب مبنی بر حضور حداکثری در انتخابات، از ساعات اولیه صبح تاکنون پای صندوق های رأی حاضر شده و نشان دادند که کماکان خواهان انقلاب اسلامی و آرمان های امام راحل(ره) و رهبرمعظم انقلاب هستند.

در این میان علما و قشر روحانیت و طلبه نیز با دعوت مردم برای حضور پرشور در انتخابات، سلسله نشست های بصیرتی سیاسی را در سطح حوزه ها و شهرهای مربوطه انجام دادند و با تبلیغ چهره به چهره مردم را به حضور در انتخابات دعوت و ملاک ها و معیارهای انتخاب اصلح را گوشزد کردند تا ملت ایران بار دیگر با انتخابی درست و آگاهانه، در مسیر انقلاب اسلامی و عدم تسلیم در برابر استکبار گام بردارد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه مردم سالاری دینی امروز به نمایش گذاشته می‌ شود، اظهار داشت: در کشورمان بالاترین شکل مردم ‌سالاری اسلامی ظهور می یابد و چنین مساله ای برای بسیاری از کشورهای پیشرفته‌ جهان و  همسایه یک رؤيا است.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه حضور پای صندوق ‌های رای سبب یاس دشمن و افزایش عزت کشور می‌ شود، ابراز داشت: با رای دهی سرنوشتمان را تعیین می‌ کنیم و رأی دهی بیشتر بر اقتدار جمهوری اسلامی ایران در سطح دنیا و منطقه می افزاید.

آیت الله شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری نیز پس از حضور در پای صندوق رأی با بیان اینکه ملت ایران از جنبه فردی و اجتماعی پیروز انتخابات خواهد بود، اظهار داشت: امروز دشمنان، ایستادگی ملت ایران با انقلاب و آرمان هایش را علی رغم همه مشکلات خواهند دید.

وی با تأکید بر ضرورت رعایت اخلاق در زمان برگزاری انتخابات و پس از آن ابراز داشت: رهبرانقلاب و سایر مسؤولان بر رعایت اخلاق رقابتی تأکید دارند.

این مقام مسؤول در پایان با بیان اینکه مردم ما اخلاقی و متدین به دین و آداب اسلامی هستند، گفت: مردم همه اصول اخلاقی را در حق خود و دیگران تا پایان انتخابات رعایت خواهند کرد.

همچنین حجت الاسلام و المسلمین فرحانی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه انتخابات های برگزار شده در این سال ها گواه بسیار روشن و گویای بر حضور مردم و مردم سالاری است ، گفت: این انتخابات ها برای مملکت ما اقتدار، امنیت و نیز آسایش را به ارمغان آورده است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حضور دشمن شکنانه مردم  تضمین و تثبیت حرکت نورانی انقلاب اسلامی است، خاطرنشان ساخت: امروز مردم با بصیرت با لبیک به رهبر معظم انقلاب و با حضور در پای صندوق های رای بار دیگر مردم سالاری دینی را در دنیا مطرح و به منصه ظهور خواهند گذاشت.

در این میان حجت الاسلام و المسلمین خطیب در نماز جمعه امروز اهواز درباره رقابت کاندیداها گفت: این رقابت بین خود افراد نظام است چون این افراد مورد تایید حداقلی شورای نگهبان هستند و تایید حداکثری نامزدها و تعیین اصلح برعهده خود مردم است که با بصیرت بالا باید آن را انتخاب کنند.

امام جمعه موقت اهواز با تبیین وظایف مهم منتخب ملت پس از انتخابات بیان داشت: اولویت مهم رییس جمهور بایستی مبارزه با فساد باشد و در این امر مهم تبعیض قائل نشود.

اما حوزه های استان نیز در جریان روزهای انتخابات ضمن دعوت از مردم برای شرکت در انتخابات با تشکیل نشست های بصیرتی و روشنگرانه به تبیین معیارهای اصلح پرداختند که بر همین اساس حجت الاسلام حسن آذرافروز، مدیر مدرسه سفیران بقیه الله شمال خوزستان با اشاره به اینکه طلاب مدرسه با راه اندازی اکیپ ها و گروه هایی تبلیغ چهره به چهره را در راستای دعوت به حضور پرشور معرفی نامزد اصلح به کار بسته است، خاطرنشان ساخت: در تبلیغ چهره به چهره تبیین و یادآوری شاخصه های انقلابی گری و مدیریت انقلابی که در کلام امام و رهبری وجود دارد به بهترین شکل ممکن از سوی طلبه ها انجام و مردم با روی باز استقبال کردند.

همچنین مدیر مدرسه سفیران ولی عصر (عج) اهواز با بیان اینکه در جهت تعیین ملاک های اصلح یک قرارگاه بصیرتی در مدرسه راه اندازی شده است، خاطرنشان کرد: طلبه های مدرسه پس از حضور در این قرارگاه به روستاها، مساجد و حسینیه ها گسیل شده و مردم را در وهله اول به حضور پرشور در انتخابات تشویق و سپس معیارهای نامزد اصلح را شرح می دهند.

ائمه جماعت شهرستان های خوزستان نیز با دعوت مردم به حضور پرشور خاطرنشان ساختند که حضور حداکثری در انتخابات گره مشکلات کشور را حل و شادی دوستان و یأس دشمنان را به همراه خواهد داشت؛ چنان که علاقه وافر مردم به نظام مقدس اسلامی را ثابت و مردم سالاری دینی و آزادی در رأی از سوی شهروندان ایرانی را به همگان نشان خواهد داد.

اما در زمینه برگزاری انتخاب در خوزستان،بر اساس اعلان ستاد انتخابات خوزستان، بیش از سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر خوزستانی واجد شرایط شرکت در انتخابات و رأی دادن هستند که در این میان حدود 76 هزار رأی اولی در استان وجود دارد که برای این تعداد جمعیت سه هزارو ۷۲۰ شعبه اخذ رأی برای اخذ آراء در شهرها و روستاهای استان استقرار یافته اند.

علی حسین حسین زاده، رییس ستاد انتخابات خوزستان، با بیان اینکه سه هزار و ۲۴۱ نفر در انتخابات شوراهای شهر و ۱۱ هزار و ۸۱۰ نفر نیز در انتخابات شوراهای روستایی به رقابت می پردازند، گفت: انتخابات شورای شهر در شهرستان های آبادان، امیدیه، بهبهان و خرمشهر به صورت الکترونیک برگزار می شود.

همچنین رییس ستاد انتخابات خوزستان گفت: جهت حضور و اخذ رأی همه هم استانی ها در انتخابات، سه بالگرد برای اخذ رأی در مناطق صعب ‌العبور استان تدارک دیده شده است.

در این میان تأمین امنیت انتخابات وظیفه ای سنگین که بر دوش نیروهای انتظامی قرار داده شده است تا در اوضاع ناامن و پرتلاطم منطقه، بار دیگر امنیت و ثبات ایران اسلامی را به رخ همگان بکشند که در این راستا محمدرضااسحاقی، فرمانده نیروی انتظامی خوزستان با بیان اینکه ۱۵ هزار نیروی امنیتی برای استقرار امنیت انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا فعالیت خواهند کرد، عنوان داشت: تاکنون و تا این مرحله و در روزهای تبلیغات مشکلی پیش نیامد و وجود ماموران و احساس امنیت موجود زمینه حضور گسترده مردم در پای صندوق ‌های رأی را بیشتر خواهد کرد و ماموران نیروی انتظامی همزمان با آغاز انتخابات در همه شعب اخذ رأی مستقر شده اند.

در پایان باید گفت که حضور پرشور ملت ایران به ویژه خوزستانی ها در هوای گرم و در پای صندوق های رأی با هر گرایش و طیف خاصی و صرف نظر از پیروز انتخابات، ناامیدی و عصبانیت دشمنان نظام اسلامی در عدم دستیابی به آمال خود و همچنین پیام محبت و صلح برای همراهان نظام اسلامی را به بار خواهد آورد و این انتخابات امتحان و آزمون دیگری است برای ملتی که در انتخابات های گذشته سربلند شده و با حضور پرشور سنگ تمام گذاشته و سیلی محکمی به دهان یاوه گویان زده اند و نامزدهای انتخاباتی و طرفدارانشان باید با اخلاق مداری و مُرقانون را رعایت کنند تا کام شیرینی چنین انتخاباتی برای همگان حس شود./۹۴۵۶/۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات