۰۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۸
کد خبر: ۴۸۸۷۹۰
مدير حوزه هاي علميه هرمزگان:

اقتصاد مقاومتی به باور و اعتقاد عمومی در جامعه تبديل شود

مدير حوزه هاي علميه هرمزگان، تولید و اشتغال را مهمترين و اثرگذارترین راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: اقتصاد مقاومتی به باور و اعتقاد عمومی در جامعه تبديل شود.
«اقتصاد مقاومتي؛

حجت الاسلام روح الله مختاري مدير حوزه هاي علميه هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري رسا در هرمزگان، با اشاره به نام‌گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری و ضرورت توجه مسؤولان به این شعار در برنامه‌ها گفت: تولید و اشتغال پایدار محور اصلی تحقق سیاست‌ های اقتصاد مقاومتی است و اگر اشتغال و تولید ملی در مسیر درست توسعه و رشد قرار بگیرد به‌طور کلی اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبرمعظم انقلاب اسلامی محقق می‌ شود.

وي افزود: با عدم تحقق مناسب سیاست های اقتصاد مقاومتی در سال گذشته، مقام معظم رهبری بار دیگر سال جدید را بر مبنای اقتصاد نامگذاری کردند و در کنار اقتصاد مقاومتی بر تولید و اشتغال نیز به طور ویژه تاکید داشتند. 

مدير حوزه هاي علميه هرمزگان با تاکید بر اینکه نباید اقتصاد مقاومتی تنها در حد شعار و برپایی همایش‌ ها باشد، بيان كرد: قطعا عملی شدن اقتصاد مقاومتی می تواند نمود عینی مبارزه با رکود اقتصادی و گرانی و بسیاری از مشکلات کشور باشد، که هدف اصلی هم در طرح چنین شعاری انجام اقدامات موثر دولت در این زمینه خواهد بود.

حجت الاسلام مختاري تصريح كرد: یکی از اصول سیاست های اقتصاد مقاومتی، سیاست اقتصاد درون زای برون نگر است که به معنای صادرات محصولات غیر نفتی است، این شاخصه به طور مستقیم متکی به افزایش تولید محصولات داخلی و توسعه کارخانه ها و واحدهای تولیدی است.

وي ادامه داد: در صورت تحقق این امر اشتغال نیز افزایش خواهد یافت و معضل بیکاری تا حد زیادی مرتفع خواهد شد.

مدير حوزه هاي علميه هرمزگان ابراز داشت: رهبر معظم  انقلاب، توجه به نام «اقتصاد مقاومتی» را به تنهایی مؤثر ندانستند و در خصوص راه‌حل و علاج وضع کنونی، افزودند: «علاج، در تقسیم کردن اقتصاد مقاومتی به نقاط کلیدی و مهم و تمرکز همه همت مسؤولان و مردم بر آن نقاط است و این نقاط کلیدی عبارت است از تولید داخلی و اشتغال بویژه اشتغال جوانان. »

حجت الاسلام مختاري بيان داشت: در حقیقت جدی ترین مشکل کشور اشتغال و معیشت است و برای همین مقام معظم رهبری این سال را به این نام نامگذاری کردند زیرا تولید و اشتغال به هم وابسته هستند و تا زمانی که تولید رونق پیدا نکند، قطعا اشتغالی شکل نمی‌ گیرد. 

وي با اشاره به ضرورت توجه به اقتصاد مقاومتی در کشور گفت: برای همین باید اقتصاد مقاومتی به باور و اعتقادی عمومی در جامعه مبدل شود چراکه تحقق اقتصاد مقاومتی بر روش‌ ها و شیوه‌ انجام کارها مبتنی است و باید در این باره همه مردم و مسؤولان تلاش کنند.

مدير حوزه هاي علميه هرمزگان، بیکاری را درد امروز جامعه دانست و افزود: مقام معظم رهبری بر رنجی که این درد تحمیل می کند تاکید و چاره کار را تولید و اشتغال بیان فرمودند تا با تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، نسل جوان امروز به سوی زندگی متناسب و معقول هدایت شود.

حجت الاسلام مختاري، تولید و اشتغال را مهمترین و اثرگذارترین راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی ذكر كرد و گفت: برای تحقق مطالبات مقام معظم رهبری در مورد شعار سال باید به اقتصاد مقاومتی ایمان و اعتقاد داشته باشیم و آن را به صورت دقیق و جزء به جزء عملیاتی کنیم./302/851/ب1

ارسال نظرات