۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۴۸۳۸۵۸
آیت الله نعیم آبادی:

تبلیغ و بیان وجوب خمس دیر یا زود اثر خود را می گذارد

نماینده ولی فقیه در هرمزگان ضمن تبیین جایگاه خمس، گفت: تبلیغ و بیان وجوب خمس دیر یا زود اثر خود را در جامعه خواهد گذاشت.
آیت الله غلامعلی نعیم آبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی امام جمعه بندرعباس امروز در پنجمین جلسه طرح منهاج در مسجد ناصری بندرعباس، گفت: مؤمن واقعی در حقیقت کسی است که افزون بر ایمان به خدا و رسولش، در برابر تمام دستورات الهی از جمله پرداخت خمس مال و دستورات نسبت به اموال نیز تسلیم محض باشد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه حکم وجوب خمس مشروط به ایمان به خدا مطرح شده است افزود: مسأله‌ خمس در بیان قرآن جزء انفاقات واجب است که آیه‌ مربوط به آن در سوره‌ انفال بیان شده است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان ادامه داد: این آیه شریفه، پرداخت خمس را از نشانه‌ های ایمان مشروط به آن کرده است، بنابراین نپرداختن خمس علامت نداشتن ایمان خواهد بود.

آیت الله نعیم آبادی در واکنش بر شایعه «نبودن فریضه خمس به معانی امروزی در قرآن کریم»، عنوان کرد: قرآن کریم در 4 آیه به تفسیر اهل بیت(ع) در مورد اهمیت وجوب خمس بر عموم مردم سخن گفته است.

وی گفت: متاسفانه حملات و هجمه های بسیاری از سمت دشمنان و سکولارها علیه فرضیه واجب خمس می شود.

امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه اگر معارف عالی اهل بیت(ع) تبیین شود، انسان ها از روی علاقه مطیع مکتب شیعه خواهند شد، افزود: امروز امام صادق(ع) به عنوان رییس مکتب تشیع در ترویج ارزش های اسلامی احساس تنهایی می کند.

آیت الله نعیم آبادی با بیان اینکه حضرت امام خمینی(ره) با کلام و بیان انقلاب اسلامی را بر پا کردند تصریح کرد: تبلیغ و بیان وجوب خمس دیر یا زود اثر خود را خواهد گذاشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن بیان آثار نپرداختن خمس، ابراز داشت: انسان تا خمس مالش را ندهد، نمی ‌تواند در آن تصرف کند، مثلاً غذایی که در آن خمس باشد نمی‌تواند مصرف کند.

گفتنی است، معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت، هیأت مدیره اصناف، مدیران مجتمع های تجاری و امنای بازار در این جلسه حضور داشتند./202/851/ب1

ارسال نظرات