۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴
کد خبر: ۴۸۳۸۵۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان:

کنگره ملی شعر آیه‌های جهاد در زنجان برگزار می شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان از برگزاری کنگره ملی شعر آیه‌های جهاد خبر داد و گفت: این کنگره با نگاهی به کودک کشی از زمان واقعه عاشورا تا به امروز برگزار خواهد شد.
جلسه ستاد شؤون فرهنگی استان زنجان صفی یاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت‌الاسلام مسعود صفی‌یاری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان امروز در جلسه ستاد شئون فرهنگی استان زنجان که در دفتر امام جمعه این شهر برگزار شد، ضمن تسلیت  شهادت حضرت زهرا(س) با اشاره به جلسات متعدد و برنامه های این ستاد، گفت: توزیع متوازن برنامه‌ها و برنامه‌ریزی برای مناطق خاص در عزاداری‌ها از موضوعات مورد توجه در ستاد ساماندهی شؤون فرهنگی است که در این زمینه نشست‌های تخصصی با هیئت‌ها و مداحان شاخص برگزار شده است.

وی در ادامه با اشاره به دیگر رویکردهای این ستاد، افزود: در فعالیت های این ستاد بحث مراقبات مربوط به ماه مبارک رمضان و استقبال از این ماه عزیز مورد توجه بوده و همچنین توجه به موضوع آسیب‌های اجتماعی و هدایت نذورات به سوی حل مشکلات و آسیب‌های اجتماعی نیز از جمله دیگر بحث های ستاد شؤون فرهنگی استان است.

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به برگزاری همایش‌های موضوعی و شاخص درباره عزاداری‌ها با حضور مداحان و روحانیان، اظهار داشت: یک همایش شاخص با عنوان «لبیک یا حسین(ع)» در زنجان برگزار شد و قرار است دومین دوره از این همایش نیز با عنوان کنگره شعر ملی «آیه‌های جهاد» در زنجان برگزار شود.

حجت الاسلام صفی یاری در ادامه خاطرنشان کرد: کنگره ملی شعر آیه‌های جهاد در زنجان با نگاهی به کودک کشی از زمان واقعه عاشورا تا به امروز، با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان، حسینیه اعظم زنجان و مجمع شاعران اهل بیت(ع) در زنجان برگزار می‌شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان در ادامه با اشاره به آمار قابل توجه اعزام مبلغان دینی به مناطق مختلف استان، تصریح کرد: ۴۰ هزار نفر روز مبلغ و مبلغه به مناطق مختلف استان زنجان اعزام شده اند که البته اعزام این تعداد مبلغ نیز به منظور ترویج موضوعات دینی و مذهبی به شکل درست انجام شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه تاکنون ۱۱ جلسه استانی از سوی ستاد ساماندهی شئون فرهنگی برگزار شده است، گفت: تقویت بنیه اعتقادی و بصیرت‌افزایی از محورهای فعالیت ستاد ساماندهی شئون فرهنگی است و ۱۲ کار گروه تخصصی نیز در این زمینه برگزار شده و تعداد مصوبات این کار گروه ۵۸۵ مورد بوده است.

این مقام مسؤول در ادامه با  اشاره به اهداف این ستاد، افزود: از جمله اهداف فعالیت ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی و مأموریت‌های آن، توجه جدی به توسعه اندیشه‌ها و نظرات حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری پیرامون فعالیت‌های مناسبتی و تقویت بنیان‌های فکری، ارزشی و اعتقادی به وجود آورنده نظام با برجسته سازی تأثیرات آن‌ها در آینده کشور و مردم است.

حجت الاسلام صفی یاری در پایان با اشاره به دیگر اهداف ستاد شئون فرهنگی زنجان، تأکید کرد: ترسیم چشم‌انداز، راهبردها و سیاست‌های کلان برای برنامه‌ریزی و افزایش جذابیت مراسم‌ و مناسبت‌های خاص کشور و معرفت‌زایی در برنامه‌ها و استفاده از نوآوری، خلاقیت و بهره‌گیری از ایده‌های گروه‌های فکری و کارشناسان و صاحب‌نظران از دیگر فعالیت ها و اهداف ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در استان است./949/202/ب2

ارسال نظرات