۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۴۸۳۸۴۷
مؤسس حوزه های علمیه نورآباد:

تقویت بنیه اخلاقی و تهذیبی طلاب رکن اصلی حوزه است

عضو شورای حوزه های علمیه لرستان بر ضرورت توجه به مسائل اخلاقی و تهذیبی تأکید کرد و گفت: برای مقابله با آسیبهای پیش روی نظام، حوزه های علمیه باید در تقویت بنیه اخلاقی و تهذیبی که رکن اصلی این نهاد است، فعالیت گسترده تری داشته باشند.
حجت الاسلام امیدیان

حجت الاسلام سعید امیدیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، به افزایش آمار داوطلبان ورود به حوزه و گسترش کمی مدارس اشاره کرد و بیان داشت: در کنار این امر باید کیفیت آموزش، پژوهش و تهذیب مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مدارس علمیه فاقد استاندارهای اولیه مراکز آموزشی هستند، افزود: در راستای ارتقای کیفی مدارس باید این امکانات فراهم شود و برای تقویت سطح علمی و تهذیبی طلاب امکانات آموزشی در اختیار این قشر قرار گیرد.

مؤسس حوزه های علمیه شهرستان نورآباد با تأکید بر ضرورت نظام مندشدن روشهای تدریس، انتقال و القای مطالب علمی، اظهار داشت: روشهای انتقال و القای مطالب باید منطبق بر معیارهای آموزشی باشد.

وی در ادامه بیان داشت: در عرصه پژوهشی نیز طلبه باید بایسته های پژوهشی را مورد توجه قرار دهد و برگزاری کارگاه های پژوهشی نیز نباید آماری بوده بلکه این کارگاه ها در جهت تقویت فعالیتهای پژوهشی طلاب باید هدفمند، مؤثر و کارآمد برگزار شوند.

ضرورت پرورش و تقویت بنیه علمی اساتید در پرورش طلاب مستعد

حجت الاسلام امیدیان تقویت اساتید زبردست و کارآمد را امری مهم و نیاز حوزه های علمیه دانست و گفت: اساتید توانمند و مستعد باید در انتقال مباحث پژوهشی و علمی نقش بسزایی دارند.

وی با اشاره به اینکه هدف اصلی حوزه های علمیه احیای دین و ترویج مباحث تهذیبی و اخلاقی است، خاطرنشان کرد: این مهم و هدف باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

عضو شورای حوزه های علمیه لرستان با تأکید بر ضرورت فعالیت گسترده در زمینه ترویج دین و تقویت اخلاق، اظهار داشت: برای ترویج و تبیین ارزشها باید فعالیت گسترده و منسجمی صورت گیرد.

ترویج و تقویت اخلاق راه نجات جامعه از بی اخلاقی ها است

وی با اشاره به اینکه امروز جامعه، نظام و خانواده در معرض انحراف قرار دارد و در عصری زندگی می کنیم که مشکلات اجتماعی فراوان است، بیان کرد: حوزه باید با تربیت طلاب مهذب، خلاق و اساتید با اخلاق و مهذب جامعه را از بی اخلاقی نجات دهد.

حجت الاسلام امیدیان با اشاره به نقش روحانیت در جامعه و اعتماد مردم به این قشر، بیان داشت: روحانیت الگوی مردم است و در هدایت جامعه و بصیرت بخشی نقش بسزایی دارد.

وی رکن اصلی حوزه را تقویت بنیه اخلاقی و تهذیبی عنوان کرد و گفت: بین حوزه و انقلاب پیوند ناگسستنی است و اگر در مسأله تهذیب کم کاری شود، به نظام که برخاسته از حوزه است، خسارت جبران ناپذیری وارد می شود.

مؤسس حوزه های علمیه شهرستان نورآباد با اشاره به اینکه در این زمینه اقدامات فراوانی صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: با گذشت زمان، پیشرفت علم و دانش و در مقابل آن گسترش هجمه های فرهنگی باید فعالیتهای تبلیغی و تهذیبی نیز گسترش یابد./9459/302/ب2

ارسال نظرات