۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴
کد خبر: ۴۸۳۸۳۵
امام جمعه شهرضا:

مهمترین هدف تهاجم فرهنگی دشمن دور کردن جوانان از اعتقادات مذهبی است

امام جمعه شهرضا گفت: مهمترین هدف دشمن از تهاجم فرهنگی از طریق ماهواره و فضای مجازی، دور کردن جوانان جامعه از اعتقادات مذهبی و بی توجه کردن آنها به فرایضی از جمله نماز است.
حجت االاسلام یعقوبی، امام جمعه شهرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سیف الله یعقوبی صبح امروز در گردهمایی اعضای هیئات مذهبی شهرضا با اشاره به حدیث «يـا أَحْمَدُ لَوْلاکَ لَما خَلَقْتُ الْأَفْلاکَ، وَ لَوْلا عَلِىٌّ لَما خَلَقْتُکَ، وَ لَوْلا فاطِمَةُ لَما خَلَقْتُکُما» اظهار کرد: بر اساس این حدیث عالم وجود به واسطه خلقت حضرت زهرا(س) آفریده شده است بنابراین شأن و جایگاه آن حضرت در بین معصومین(ع)، جایگاه خاص و منحصر به فرد است.

وی با اشاره به حدیث «عَنْ فاطِمَةَ الزَّهْراءِ(س) قالَتْ: قالَ لى رَسُولُ اللّهِ(ص) یا فاطِمَةُ مَنْ صَلّى عَلَیكِ غَفَرَ اللّهُ لَهُ وَ أَلْحَقَهُ بى حَیثُ كُنْتُ مِنَ الْجَنَّةِ»، بیان کرد: بر اساس این حدیث درود فرستادن بر حضرت زهرا(س) سبب آمرزش گناهان و واجب شدن بهشت برای فرد می‌شود، ارزش حضرت زهرا(س) به اندازه‌ای است که امام زمان(عج) که عالم وجود در اختیار ایشان است می‌فرمایند: «وَفی اِبنَةِ رَسولِ الله لِی اُسوَةٌ حَسَنَةٌ»، یعنی امام زمان(عج) نیز ایشان را الگوی خود قرار داده‌اند.

امام جمعه شهرضا گفت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: «لَقَد کانَ لکُم فی رسولِ اللهِ أسوهٌ حسنهٌ لمَن کانَ یَرجُو اللهَ و الیومَ الاخر و ذَکَر الله کَثِیراً»، الگو‌پذیری از پیامبر(ص)، صفت نیکویی است که هرکسی نمی‌تواند به آن متصف شود تنها مؤمنانی به این صفت پسندیده نائل می‌شوند که ایمانی خالص به خدا و روز قیامت داشته باشند، کسانی که از پیامبر الگو برداری کرده‌اند، زندگی فردی و اجتماعی خود را بر اساس اخلاق و سخنان ایشان نتظیم می‌کنند.

حجت الاسلام یعقوبی گفت: انسان با یک الگوی صحیح می‌تواند زندگی خود را متحول کرده و زمینه اعتلای فردی و اجتماعی خود را فراهم کند، همچنانکه الگوی نامناسب نیز می‌تواند زمینه انحطاط و سقوط یک فرد و حتی یک جامعه را فراهم کند، به‌همین جهت در اسلام بر این نکته تأکید شده که انسان زندگی و راه و روش بندگان صالح خداوند را سرمشق و الگوی خود قرار دهد و در این میان، حضرت فاطمه(س) به‌ عنوان الگوی متعالی برای زندگی فردی و اجتماعی افراد هستند زیرا ایشان با بندگی و عبادت توانستند به مقام قرب الهی برسند.

وی تصریح کرد: همه ما وظیفه داریم برای بزرگداشت مقام معصومین(ع) به ویژه حضرت زهرا(س) از همه امکانات موجود استفاده کرده و سخنان آن حضرت را در همه مراحل زندگی خود به کار ببریم.

امام جمعه شهرضا با اشاره به حدیث «فَفَرَضَ اللّه ُ الاْيمانَ تَطْهيرا مِنَ الشِّرْكِ و الصَّلاةَ تَنزِيها مِن الكِبرِ» از حضرت زهرا(س)، گفت: وقتی انسان شهادتین را بر زبان جاری می‌کند جسم و جانش از شرک و آلودگی پاک می‌شود و وقتی نماز را اقامه می‌کند از کبر و غرور دور می‌شود؛ یکی از بهترین نعماتی که خداوند به ما عطا کرده نعمت اسلام و مذهب تشیع است که باید شکرگزار آن باشیم.

حجت الاسلام یعقوبی ادامه داد: حضرت فاطمه(س) الگو و اسوه بی نظیر تواضع و فروتنی بوده‌اند و به همین دلیل افرادی که در هیئات مذهبی به عزاداران خدمت می‌کنند نیز افرادی بی ادعا و متواضع هستند و این نشان دهنده تأثیر کلام اهل بیت(ع) در روح و روان آنها است.

وی گفت: خداوند به واسطه نماز حضرت فاطمه(س) به ملائکه افتخار می‌کند، همانگونه که ستارگان بر زمین نور افشانی می‌کنند، نماز آن حضرت نیز آسمانها را روشن می‌کند.

امام جمعه شهرضا اذعان کرد: مهمترین هدف دشمن از تهاجم فرهنگی از طریق ماهواره و فضای مجازی، دور کردن جوانان جامعه از اعتقادات مذهبی و بی توجه کردن آنها به فرایضی از جمله نماز است؛ هیئات مذهبی محل بسیار مناسبی برای ترویج فرهنگ و معارف اهل بیت(ع) و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است، این هیئات همچنین می‌توانند با شناسایی افراد نیازمند در هر محله کمکهای مردمی برای آنها را جمع آوری کنند.

به گزارش رسا، گردهمایی بزرگ هیئات مذهبی شهرستان شهرضا از ساعت 9 صبح روز پنجشنبه 12 اسفندماه مصادف با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) از محل هیئات انصارالحسین شهرضا آغاز می‌شود و پس از آن عزاداران با حضور در مسجد صدیقه طاهره(س) این شهرستان در مراسم عزاداری و سخنرانی و اقامه فریضه نماز ظهر و عصر شرکت می‌کنند./202/868/ب1

ارسال نظرات