۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱
کد خبر: ۴۸۳۸۳۴
رییس تبلیغات اسلامی بندرعباس:

هیئات مذهبی از حضور روحانیان جهت تبیین فرهنگ فاطمی بهره ببرند

​رییس تبلیغات اسلامی بندرعباس با تاکید بر لزوم نهادینه شدن فرهنگ فاطمی در جامعه، گفت: هیئات مذهبی در ایام فاطمیه باید از حضور سخنران و مداح جهت تبیین فضائل اخلاقی، اجتماعی و سیاسی حضرت زهرا برای جامعه هدف استفاده کنند.
فاطمیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت‌الاسلام مسلم پورجمالی رییس تبلیغات اسلامی بندرعباس امروز در شصت و یکمین جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبتهای مذهبی که در سالن کنفرانس تبلیغات اسلامی هرمزگان برگزار شد گفت: هدف از تشکیل جلسات ستاد ساماندهی، غنابخشی فکری و محتوایی به مجالس عزاداری بوده وکه یکی از مهمترین دغدغه های سازمان تبلیغات اسلامی است.

وی افزود: آنچه که باید به طور کامل به آن بپردازیم و مورد اهتمام جدی قرار دهیم مطالبات مقام معظم رهبری است، بنابراین برای تحقق این مهم و هرچه پربارتر شدن برنامه ها باید در انجام فعالیت های مذهبی مشارکت جدی داشته باشیم.

رییس تبلیغات اسلامی بندرعباس با بیان اینکه از 2 تا 6 جمادی الثانی ایام فاطمیه محسوب می شود تصریح کرد: در این ایام، هیئات مذهبی باید برنامه هایی درخور شأن بانو فاطمه زهرا(س) را در مساجد و حسینیه ها برگزار کنند و توجه جدی به حفظ وحدت داشته باشند.

حجت الاسلام پورجمالی ابراز داشت: هیئات مذهبی تنها با هدف توسعه، ترویج و اشاعه فرهنگ فاطمی در استان و شهرستان بندرعباس اقدام به برگزاری مجالس عزاداری شهادت حضرت فاطمه(س) اقدام کنند و هیچ ضرورتی وجود ندارد که وارد مباحث حساس و حاشیه ساز شوند، همین که خصائص و ویژگی های این بانوی گرانقدر را به زنان و دختران معرفی و بشناسانند کفایت می کند.

وی همچنین افزود: هیئات مذهبی در ایام فاطمیه باید از حضور سخنران و مداح استفاده کنند تا فضائل اخلاقی، اجتماعی و سیاسی حضرت زهرای مرضیه به خوبی برای جامعه هدف تبیین شود.

رییس تبلیغات اسلامی بندرعباس با اشاره به حدیثی از امام حسن عسکری(ع) گفت: به فرموده آن حضرت، امامان شیعه حجت خداوند بر خلایق هستند و مادرشان حضرت زهرا(س) حجت خداوند بر آنان است.

حجت الاسلام پورجمالی با اشاره به ولایت پذیری حضرت فاطمه( س) افزود: زهرای مرضیه(س) از حضرت علی( ع) نه به‌ عنوان همسر، بلکه به ‌عنوان امام دفاع می کرد.

رییس تبلغات اسلامی بندرعباس در خصوص هرچه بهتر برگزار شدن مراسم عزاداری حضرت زهرا( س) گفت: مقام و فضیلت حضرت زهرا( س) در بیان ائمه اطهار(ع) بسیار بیان شده که باید در این ایام در مراسمات و برنامه ها از فضایل آن بانوی بزرگوار برای مردم بازگو شود تا در جامعه اسلامی فرهنگ فاطمی نهادینه شود.

وی بیان کرد: اداره تبلیغات اسلامی بندرعباس، سال گذشته تجربه هدایت تبلیغات به سمت گرامیداشت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) را دارد و امسال هم تلاش می ‌شود این حرمت‌ ها حفظ شود.

حجت الاسلام پورجمالی در بخش پایانی از اعزام  30 مبلغ به مساجد، حسینیه ها و تکایای شهرستان بندرعباس جهت تبیین و ترویج سبک زندگی فاطمی اعزام می شوند./202/851/ب1

ارسال نظرات