۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۱
کد خبر: ۴۷۴۴۷۶
ستاد حوزه علمیه:

عبادت با ولایت پذیرفتنی است

استاد حوزه علمیه گفت: عبادات با ولایت پذیرفتنی است و گناه نیز در ولایت ذوب می شود.
حجت الاسلام میرمعینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام محمدرضا میرمعینی عصر امروز در دوره آموزشی مسؤولان هیئات مذهبی و تشکل های دینی که در سالن کنفرانس اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان برگزار شد با بیان اینکه جایگاه امامت و ولایت از موضوعات مهم در سیره ائمه اطهار(ع) است، گفت: یکی از جلوه ها و جایگاه ‌های امامت و رهبری هدایت  انسان است.

وی با اشاره به جایگاه امامت در آموزه های دینی افزود: کسانی که ولایت را قبول ندارند اساسا یک خدای موهومی برای خود متصور شده اند.

مدرس حوزه علمیه با اشاره به تلاش امامان در طول حیات طیبه خود برای هدایت انسان ها تصریح کرد: ائمه معصومین(ع) با علم خود انسان را به سوی کمال هدایت کرده ‌اند.

حجت الاسلام میرمعینی ولایت را عاملی برای آشنایی با خدا دانست و گفت: هدایت انسان ها مهمترین هدف اولیای خدا بوده و امامان معصوم هدایت کننده ما به سوی کمال هستند.

وی با اشاره به اهمیت موضوع ولایت تصریح کرد: نداشتن اعتقاد به اولیا و ولایت سبب حبط اعمال می شود و کسانی که در مسأله ولایت و پذیرش آن مقام بالاتری دارند در عبودیت نیز از دیگران جلوتر هستند.

حجت الاسلام میر معینی هدایت، رسیدن به کمال و کسب علم حقیقی را از جمله اهداف خلقت انسان عنوان کرد و خضوع و خشوع در برابر خداوند را ثمره علم حقیقی دانست.

مدرس حوزه علمیه با تاکید بر هدفمند بودن خلقت انسان ابراز داشت: به فرموده خداوند همه انسانها مورد آزمایش قرار می گیرند، خداوند از خلقت ما انسان ها هدف داشته و باید ببینیم هدف خالق هستی از خلقت انسان چیست.

مدرس حوزه علمیه گفت: در مکاتب الهی مختلف هدف از خلقت انسان به طرق مختلفی بیان شده است اما در مکتب اسلام هدف رسیدن به قرب الهی است و لذت‌های زود گذر دنیا همراه با درد و رنج است.

وی ابراز داشت: اگر هزاران نفر خواب باشند هیچ کس نمی تواند دیگری را بیدار کند، اما اگر یکی از این هزار نفر بیدار باشند می تواند همه را بیدار کند.

مدرس حوزه علمیه تصریح کرد: اگر در این دنیا زنده شدیم در آخرت نیز زندگی می کنیم، در غیر این صورت در آخرت نیز زندگی نداریم، باید بدانیم که خداوند همیشه خالق هستی است و ما همیشه بنده او هستیم، باید ببینیم در بحث بندگی چه کار باید کرد.

حجت الاسلام میرمعینی ادامه داد: آنچه که به درد انسان می خورد علم حضوری است نه علم حصولی، چون علوم بافتنی با یک فشار و جان دادن از انسان گرفته می شود اما علوم یافتنی است که همیشه با انسان همراه بوده و جدا نمی شود.

وی ابراز داشت: در قرآن کریم هزاران آیه در شأن امیرمومنان علی بن ابیطالب (ع) نازل شده است، همچنین در قران آیه ای مبنی بر اینکه جانشین پیامبر(ص) باید معصوم باشد و علم لدنی داشته باشد.

مدرس حوزه علمیه همچنین گفت: در قرآن چنین بیان شده که جانشین رسول الله(ص) باید ولایت بر تکوین داشته باشد، تمام هستی مطیع وی هستند، عبادات با ولایت پذیرفتنی است و گناه نیز در ولایت ذوب می شود./202/851/ب1

ارسال نظرات