۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۹
کد خبر: ۴۶۵۴۴۸
امام جمعه زرند:

سکوت و انتظار در مقابل آمریکا صحیح نیست

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان اینکه سکوت و انتظار در مقابل دشمن پلیدی چون آمریکا اصلا صحیح نیست، گفت: مسؤولان نظام جمهوری اسلامی باید از حق و حقوق ملت دفاع کنند.
امام جمعه زرند

حجت الاسلام علی ابراهیمی، امام جمعه زرند در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، با بیان این اینکه در مورد عهد و پیمان آیات و روایاتی زیادی سفارش شده است، اظهار کرد: هر کس به پیمان و عهد خود وفا نکند، ایمان ندارد و قرآن کریم نیز می فرماید «در پیمان مستقیم باشید تا زمانی که آنان با شما مستقیم هستند و به عهدی که بسته اید وفادار باشید؛ البته یک شرط هم دارد تا زمانی که طرف مقابل نیز به عهد و پیمان خود وفادار باشد».

وی بیان کرد: پیامبر خدا نیز در بستن پیمان و عهدهایی که با مشرکین و یهودیان می بستند به آنان وفادار بود و از ناحیه رسول خدا و مسلمانان پیمان شکنی صورت نمی گرفت؛ تا اینکه طرف مقابل به عهد و پیمان خود وفادار باشد.

امام جمعه زرند با اشاره به اینکه برجام نیز درس ها و عبرت های فراوانی را به همراه دارد، تصریح کرد: دشمنان ایران از طرفی نظام جمهوری اسلامی را به دنیا متهم کردند که این نظام دنبال ساخت بمب اتم است و جهان را تهدید می کند؛ و یک ایران هراسی در سراسر دنیا استکبار جهانی ایجاد کرد.

حجت الاسلام ابراهیمی ادامه داد: قضیه برجام این ذهنیت را از دشمن گرفت با توجه به اینکه بارها رهبر معظم انقلاب و مسؤولان اعلام کرده بودند که ما دنبال ساخت بمب اتم نیستیم، و ساخت بمب اتم برای هیچ کشوری خوشبختی به وجود نمی آورد.

وی افزود: بمب ایمان، استقامت و در صحنه بودن مردم می تواند آن کشور را حفظ کند و اگر بمب اتم کارساز بود اسرائیل را حفظ می کرد و بمب اتم نمی تواند هیچ کشوری را حفظ کند و رهبر معظم انقلاب نیز در این راستا فتوی دادند« ما ساخت، نگهداری و استفاده از سلاح بمب اتمی را از لحاظ شرعی حرام می دانیم».

امام جمعه زرند خاطرنشان کرد: بنابراین نظام جمهوری اسلامی ایران هیچ وقت دنبال ساخت بمب اتم نبوده است؛ ولی دشمنان ایران هراسی را در دل دنیا ایجاد کردند و به دروغ گفتند ایران اسلامی به دنبال ساخت بمب اتم است.

حجت الاسلام ابراهیمی ابراز کرد: هنگامی که ایران اسلامی استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای را در مسائل مختلف کشاورزی، صنایع برق و پزشکی از این صنعت به نفع انسانیت استفاده کرد؛ دشمنان متوجه شدند هدف جمهوری اسلامی ایران چیست.

وی در ادامه با بیان اینکه دشمن با تبلیغات سوء که در دنیا ایجاد کرده بود که ایران دنبال ساخت بمب اتم است، یادآور شد: با پیش آمدن قضیه برجام جمهوری اسلامی ایران مبرا شد از ساخت بمب اتم؛ و اما مهم آن بود که جمهوری اسلامی ایران از همان اول به دنبال ساخت بمب اتم نبوده است و ایران به دنبال انرژی هسته ای بود.

امام جمعه زرند ابراز کرد: در قضیه برجام قرار شد تحریم هایی که برای ایران اسلامی بود برداشته شود و رهبر معظم انقلاب و برخی از مسؤولان اعلام کردند که در این قضیه عجله به خرج ندهید و صبر داشته باشید، و اجرای برجام مرحله به مرحله باشد و اگر طرف مقابل به تعهدات خود عمل کرد؛ ایران نیز به تعهدات خود عمل کند.

حجت الاسلام ابراهیمی عنوان کرد: اما تصمیمی که مسؤولان ما گرفتند تمام تعهدات ایران اسلامی را عمل کردند، بدون اینکه در نظر بگیرند آیا طرف مقابل به تعهدات خود عمل می کند، آمریکا و اروپا در ماجرای برجام فقط تعهدات خود را بر روی کاغذ قید کردند و هیچ گونه به تعهدات بین المللی که داده بودند، عمل نکردند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب بارها تأکید کرده بودند که آمریکایی ها بدعهد هستند؛ اما بعضی از مسؤولان فکر می کردند که آمریکا به تعهدات خود وفادار است و امروز برای ملت ایران و تمام دنیا ثابت شد، استکبار جهانی هدفش نابودی ملت ایران و اینکه ایران به اندازه یک سر سوزن نتواند از انرژی هسته ای استفاده کند و در این راستا پیشرفت نداشته باشد.

امام جمعه زرند تأکید کرد: آمریکایی ها با عمل نکردن به تعهدات بین المللی خود ناقض برجام هستند و قرآن کریم نیز فرموده است «تا زمانی طرف مقابل به عهد خود وفادار است شما نیز وفادار باشید؛ اگر پیمان شکنی کردند شما نیز پیمان را به طرف آنان پرتاب کنید».

حجت الاسلام ابراهیمی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند «اگر آمریکایی ها تعهدات خود را نقض کنند ایران در مقابل آن تعهدات را آتش خواهد کشید»؛ و باید مسؤولان نظام جمهوری اسلامی از حق و حقوق ملت دفاع کنند، وقتی دشمن نسبت به عهدهای خود پایبند نیست؛ از این رو نباید سکوت کنند و سیاست صبر و انتظار را در پیش بگیرند.

وی با بیان اینکه وقتی طرف مقابل مرحله به مرحله بدعهدی می کنند و به تعهدات بین المللی خود عمل نمی کنند، مطرح کرد: وقتی ما در مقابل فریب دشمن سکوت کنیم این غضب خدا است و پروردگار راضی نیست و دستور داده است اگر آنان به پیمان خود وفادار نباشند و در حال ضربه زدن هستند؛ شما هم در مقابل نباید وفادار باشید.

امام جمعه زرند افزود: باید این برجام را به صورت استکبار جهانی کوبید و راهکاری هم که تعیین شده برای برجام باید ایران اسلامی خود را به سرعت پاکسازی کند و به انرژی هسته ای دست یابد و عقل حکم می کند سکوت و انتظار در مقابل چنین دشمن پلیدی اصلا صحیح نیست و باید تابع فرامین رهبر معظم انقلاب باشیم./9709/302/ب2

ارسال نظرات