۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۷
کد خبر: ۴۶۵۴۳۱
مدیر مؤسسه طلیعه ظهور:

مهدی یاوران برای خدا با مؤمنان متواضع هستند

مدیر مؤسسه طلیعه ظهور گفت: قاعده بندگی این است که به میزان تواضعی که در برابر خدا در خلوت و جلوت داشته باشیم در نزد خدا به همان میزان رفعت مقام خواهیم یافت، از این رو مهدی یاوران برای خدا با مؤمنان متواضع هستند.
حجت الاسلام حیدری کاشانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان حجت الاسلام محمد باقر حیدری کاشانی، مدیر مؤسسه  طلیعه ظهور و کارشناس مباحث فرهنگ مهدوی شب گذشته در مسجد گنج کرمان، اظهار داشت: باید به مهندسی شخصیتی مهدی یاوران اهمیت دهیم چرا که با شناسایی آن ویژگیها و تقویت آنها در خودمان می توانیم زمینه ساز ظهور حضرت ولی عصر(عج) باشیم.

وی بیان داشت: در جهت پرورش ویژگی های مهدی یاوری لازم است به قرآن مراجعه کنیم چرا که 25 پیامبر را به عنوان اسوه و الگو معرفی می کند که هر یک طلایه دار یک مقام نزد خداوند هستند و مدال افتخار آن شاخصه را همراه دارند.

حجت الاسلام حیدری کاشانی بیان داشت: اولین ویژگی یک مهدی یاور سلوک عاشقانه نسبت به خدا است چنانکه به مقام «یحبه و یحبونه» برسیم چنانکه حضرت ابراهیم(ع) به مقام خلیل اللهی رسیدند و در دومین قدم به سمت سلوک خاضعانه و خاشعانه حرکت کنیم به گونه ای که به خاطر خدا نسبت به مؤمنان متواضع باشیم چنانکه رسول اکرم(ص) با زیر دستان خود رفتار می کردند.

وی خاطرنشان کرد: کلیدواژه «تواضعا لله» را محور امورمان قرار دهیم تا خود رأی و متکبر نباشیم؛ هم رده های خود را خواهر و برادر خود بدانیم، بزرگتران را پدر و مادر و کوچکتر از خود را دختر و پسر خود بدانیم.

مدیر مؤسسه  طلیعه ظهور ادامه داد: اگر لایه های سطحی مشکلات خانوادگی و فردی را کنار بزنیم خواهیم دید که ریشه بسیاری از مشکلات از تکبر و خودمحوری است، چرا که حاضر نیستند برای رضای خدا کوتاه بیایند و تواضع پیشه کنند در حالی که یکی از ویژگی های مشترک میان انبیای الهی فروتنی است.

وی ابراز داشت: قاعده بندگی این است که به میزان تواضعی که در برابر خدا در خلوت و جلوت داشته باشیم در نزد خدا به همان میزان رفعت مقام خواهیم یافت، از این رو مهدی یاوران برای خدا با مؤمنان متواضع هستند.

حجت الاسلام حیدری کاشانی با اشاره به مدال افتخار هر یک از انبیاء، گفت: حضرت نوح(ع) را عبد شاکر و حضرت ابراهیم را خلیل الله می خوانند و از حضرت عیسی(ع) با عنوان عبد مبارک یاد می کنند چرا که تمام لحظات زندگیشان پر خیر و برکت است، از این رو با دقت در این شاخصه ها در می یابیم همه انسانها ظرفیت رسیدن به این مقامات را دارند در صورتی که آنها را بشناسند و در مسیرش حرکت کنند.

وی حواریون را الگویی مناسب برای مهدی یاوری دانست وضمن اشاره به مقام حواریّون که خالص برای نبی خدا بودند افزود: سرّ الاسرار «عبد مبارک» بودن در کتاب حکمت نامه عیسی بن مریم از زبان مبارک آن حضرت بیان شده که خطاب به حواریّون فرمودند: برترین عبادات تواضع و خودشکنی برای خدا است و این سرّ الاسرار بندگی خدا است.

کارشناس مباحث فرهنگ مهدوی تصریح کرد: بزرگترین آزمونی که همه انسانها با آن روبرو هستند عدم تکبر در مقابل خدا و تواضع برای او است که اگر نمره قبولی کسب کنیم آسایش و آرامش را دریافته ایم چرا که وجود چنین شاخصه ای در خانواده سبب تبدیل شدن خانه به بهشت شده و در آخرت رفعت مقام  نزد خدا را در پی دارد.

وی ادامه داد: هنر خانواده این است که به فرزندش خاکساری و فروتنی را بیاموزد که اگر چنین کند امر تربیت را به ثمر رسانده چنانکه اگر آموزش و پرورش ما هنر بی تکبری به دانش آموزان بیاموزد رسالتش را انجام داده است زیرا مهار این صفات ناپسند سبب کسب موفقیت خواهد شد.

مدیر مؤسسه طلیعه ظهور در پایان مطرح کرد: در مقام بندگی نباید پای را از گلیم خود درازتر کنیم چرا که این امر سبب شکست و نافرجامی است چنانکه تکبّر شیطان آن را مطرود درگاه احدّیت کرد، از این رو از بخل ها، تنگ نظری ها و تکبرها قبل از آنکه به مقام عمل آید توبه کنیم./9703/202/ب2

ارسال نظرات