۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵
کد خبر: ۴۶۵۴۱۹
دبير جامعه روحانيت كاشان:

تمديد تحريم‌ها سبب اتفاق نظر مردم و مسؤولان بر غیر قابل اعتماد بودن آمريكا شد

دبير جامعه روحانيت كاشان تمديد تحريمها عليه ايران را سبب اتفاق نظر بين مردم و مسؤولان نسبت به ماهيت پلید آمريكا دانست وگفت: ديدگاه مثبتي كه نسبت به آمريكا ايجاد شده بود، امروز با برجام و تمديد تحريمها سبب شد تا هم مردم و هم مسؤولان نظام همه متفق القول باشند كه آمريكا قابل اعتماد نيست.
حجت الاسلام عليرضا شاه فضل

حجت الاسلام عليرضا شاه فضل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، گفت: تمديد تحريمها از سوی آمريكا، تيزهوشي رهبر معظم انقلاب را بيش از پيش براي مردم، سياسيون و شيفتگان به مذاكره با آمريكا آشكار كرد و درس بزرگي شد تا از اين به بعد دولتمردان و مردم با دقت بيشتري به فرمايشات ایشان توجه داشته باشند و اينگونه نباشد كه رهبري مطلبي را با هزاران ادبيات مطرح كنند اما باز هم برخي بنا به دلايلي مخالفت كرده و بخواهند تجربيات گذشته را باز هم تجربه كنند چرا كه تجربه هاي اين چنين هرچند نتايج خوبي دارد اما هزينه هاي خيلي زيادي را به دنبال دارد.

وي تمديد تحريمها عليه ايران را سبب اتفاق نظر بين مردم و مسؤولان نسبت به ماهيت آمريكا دانست و افزود: ديدگاه مثبتي كه نسبت به آمريكا ايجاد شده بود، امروز با برجام و تمديد تحريمها سبب شد تا هم مردم و هم مسؤولان نظام همه متفق القول باشند كه آمريكا قابل اعتماد نيست.    

حجت الاسلام شاه فضل ادامه داد: هرچند براي برجام، هزينه بسيار سنگيني را هم به لحاظ اقتصادي و هم به لحاظ سياسي و هم به لحاظ زمان و مسائل ديگر پرداخت كرديم و اين هزينه ها خيلي زياد بود، اما اتفاق نظر ايجاد شده مبني بر غير قابل اعتماد بودن آمريكا، نتيجه به دست آمده از برجام است.

دبير جامعه روحانيت كاشان، وقايع پيش آمده را از يك جهت فرصت و از جهت ديگر تهديد خواند و عنوان كرد: تهديد از اين جهت كه ما بدانيم در بين دولتمردان آمريكا هيچ اختلاف نظري نسبت به مردم ايران وجود ندارد و هر دولتي و با هر گرايشي در آمريكا قدرت را به دست بگيرد دشمني خودش را با ايران ادامه مي دهد.

به گفته وي، ما بايد مراقب باشيم آمريكايي ها فريبكار و به دنبال ضربه زدن به ايران هستند و هيچ فرصتي را براي ضربه زدن به ايران از دست نمي دهند و اين تهديدي بر عليه ما است.

حجت الاسلام شاه فضل گفت: با تمديد تحريم ها اين فرصت فراهم شد تا به هيچ عنوان به خارج از كشور اتكا نداشته باشيم و رهبر معظم انقلاب نيز بارها فرمود، ما اگر بخواهيم مشكلات خود را حل كنيم بايد بر قدرت داخلي خود تكيه كنيم، از اين رو من اميدوارم هم دولتمردان و هم مردم بيش از پيش روي اين فرمايش رهبري تكيه كنند.

وي افزود: ما تمامي ظرفيتهاي دروني نظام را بايد شناسايي و آن را تقويت كنيم و هيچگونه اتكا و اميدي به پيمانهاي بين المللي از جمله 1+5 و آمريكا نداشته باشيم كه هرچه تكيه و اميد ما به آنها بيشتر باشد آسيب پذيري و ضربه پذيري ما بيشتر خواهد شد.

دبير جامعه روحانيت كاشان اظهار داشت: در چنين دوره اي ما بايد از اتفاقات به وجود آمده درس عبرت بگيريم و از فرصتهاي پيش رو استفاده كنيم و به سمت كشف استعدادها و توانمنديهاي داخلي خود برويم و تمامي اميدهاي ريز و درشتي كه به غرب و آمريكا داشتيم را بيرون بريزيم، بنابراين اگر اين امر محقق شود، مي توان اميدوار بود تا با شكوفايي استعدادهاي داخلي خود بتوانيم پيشرفتهاي بزرگي را داشته باشيم.

حجت الاسلام شاه فضل اظهار اميدواري كرد تمديد تحريمها عليه ايران بتواند يك عزم ملي را در جهت استكبار ستيزي و مقابله با غرب در كشور ايجاد كرده باشد.

به گفته وي، هرچند ما براي برجام هزينه زيادي داديم و از اين به بعد هم هزينه خواهيم داد اما اميد است هزينه پرداخت شده سبب شود تا از هزينه هاي سنگين تر جلوگيري كند.

دبير جامعه روحانيت كاشان اظهار داشت: اگر آمريكا از برجام به دنبال بهره برداري بيشتر براي خود بود، حداقل نبايد به اين زودي برجام را نقض مي‌كرد و اگر كشورهاي اروپايي معتقدند نبايد برجام را نقض كنند به اين معني نيست كه آنها افراد متعهدي باشند، بلكه آنها باهوش تر از آمريكا هستند و مي خواهند دريك فرصت بهتر بهره برداري بيشتري را از برجام ببرند.

به گفته وي، آمريكا در تمديد تحريمها عجله كرده است در صورتيكه اگر صبر مي كرد و ديرتر برجام را با اين صراحت رد مي كرد حتما منافع بيشتري مي برد و ما از اين موضوع خوشحال هستيم كه اين حركت آمريكا سبب هوشياري و بيداري مسؤولان ما شد و مسؤولاني كه خيلي به غرب اميد بسته بودند و تخم مرغ هاي خود را در سبد مذاكرات گذاشته بودند، امروز به ماهيت آنها بيشتر پي بردند و ما نيز اگر اين مسيري را كه رفته بوديم هرچه زودتر برمي گشتيم بهتر بود، از اين رو اميد است اين وقايع سبب شود تا ما اين برگشت را زودتر انجام دهيم./302/1307/ب1

ارسال نظرات