۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۸
کد خبر: ۴۶۵۴۱۱
مدیرکل اوقاف خراسان جنوبی مطرح کرد؛

لزوم ترویج سنت حسنه وقف در کشور

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی بر ترویج سنت حسنه وقف تأکید کرد و گفت: تمام مردم باید در عرصه وقف خدمات بدهد، کسانی که وقف می کنند تا زمانی که دنیا باقی است ثواب آن حاصل واقف می شود.
حجت الاسلام گرایلی حجت الاسلام گرایلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام محمد طاهر گرایلی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی شب گذشته در همایش وقف و رسانه که با حضور حمیدرضا پگاه بازیگر سینما و تلویزیون برگزار شد، اظهار داشت: این همایش با هدف تقدیر از تمام کسانی است که در عرصه وقف تلاش می کنند و در تبلیغ و ترویج از این سنت حسنه کمک می کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه باید از تمام فرصت ها استفاده کنیم تا به رشد و توسعه در جامعه برسیم، افزود: وقف یکی از مواردی است که می تواند در کشور تأثیرگذار باشد، با این موقوفات گرفتاری ها و نیازهای اجتماعی برطرف می شود.

حجت الاسلام گرایلی با اشاره به اینکه کتابخانه ها ظرفیتی است که ما از آن غافل مانده ایم، تصریح کرد: تمام افراد می توانند کتاب هایی که از آن استفاده نمی کنند را به نام خود وقف کنند و برای استفاده در اختیار دیگران قرار دهند.

وی ادامه داد: وقف کردن نیاز به سرمایه زیادی ندارد، یک کتاب هم می شود وقف کرد و حتی چند نفر با همدیگر می توانند در وقف مشارکتی شرکت کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی بر ترویج سنت حسنه وقف تأکید کرد و افزود: تمام مردم باید در عرصه وقف خدمات بدهند، کسانی که وقف می کنند تا زمانی که دنیا باقی است ثواب آن حاصل واقف می شود.

حجت الاسلام گرایلی رسانه ها را در ترویج وقف و گسترش آن مؤثر دانست و خاطرنشان کرد: خراسان جنوبی در سال های اخیر در ایجاد وقف های جدید رتبه نخست کشور را داشته است که این جز همراهی و همکاری رسانه ها و یاوران وقف امکان پذیر نیست.

گفتنی است، در پایان این مراسم از تعدادی از واقفان، هیأت امنای امامزادگان، مدیران استانی و شهرستانی فعال در حوزه وقف و اصحاب رسانه و مدیر مسؤول خبرگزاری های فعال در حوزه وقف تقدیر و تجلیل شد./880/202ب2

ارسال نظرات