۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۰
کد خبر: ۴۶۵۳۹۴

اخبار فرهنگی خراسان شمالی

برگزاری همایش وقف و رسانه در بجنورد، کمک هشت میلیاردی مردم خراسان شمالی برای بازسازی عتبات عالیات و حضور ٤٠٠ ناشر در نهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان عناوین برخی از اخبار فرهنگی استان خراسان شمالی است.
اخبار کوتاه خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، فردا، سه‌شنبه به مناسبت دهه وقف، دو همایش «یاوران وقف» و «وقف و رسانه» در بجنورد، مرکز خراسان شمالی و در محل حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر (ع)، برادر گرامی امام رضا (ع) برگزار می‌شود.

همایش یاوران وقف با حضور واقفان نیک‌اندیش، اصحاب وقف و بقاع متبرکه و همایش وقف و رسانه هم با حضور اصحاب رسانه استان خراسان شمالی و با هدف تجلیل از واقفان خیراندیش و رسانه‌های فعال در عرصه وقف برگزار خواهد شد.

هدف از برگزاری همایش وقف و رسانه بررسی و ارزیابی نقش رسانه‌های جمعی استان و ترویج و توسعه فرهنگ وقف، بررسی راهکارهای ارتقای سطح تعامل اصحاب وقف و رسانه، زمینه‌سازی برای وقف‌های جدید، حضور مؤثر در رسانه‌ها و جریان سازی خبری و تجلیل از فعالان رسانه‌ای حوزه وقف و بقاع متبرکه است.

کمک هشت میلیارد ریالی مردم خراسان شمالی به بازسازی عتبات عالیات

محمد صفری، رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان شمالی با بیان اینکه کمک به عتبات عالیات، کمک به قرب الهی است، گفت: اماکن مقدسه و زیارتگاه‌های ائمه اطهار (ع) محل تقرب انسان به‌سوی خدا و پرستش خداوند است؛ ازاین‌رو کمک به عتبات عالیات و بازسازی آنها کمک به قرب الهی است.

وی با اشاره به ضرورت کمک به عتبات عالیات و بازسازی آنها، اظهار داشت: کمک عتبات عالیات و بازسازی آنها، توشه‌ای برای آخرت و کمک خالصانه‌ای بوده که پاداش و ثواب آن در روز قیامت نمایان می‌شود.

صفری با بیان اینکه مردم استان خراسان شمالی همواره در بحث کمک به بازسازی عتبات عالیات پیش‌قدم بوده و کمک‌های چشمگیری نیز در این رابطه انجام داده‌اند، گفت: مردم این استان از ابتدای امسال تاکنون هشت میلیارد ریال کمک نقدی برای بازسازی عتبات عالیات اختصاص دادند.

حضور ٤٠٠ ناشر در نهمین نمایشگاه بزرگ کتاب خراسان ‌شمالی

رضا رضایی، سرپرست معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان ‌شمالی گفت: نهمین دوره نمایشگاه کتاب استان، امسال در حالی پس از دو سال وقفه برگزار می‌شود که حدود به ٤٠٠ ناشر برای حضور در این دوره از نمایشگاه اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی اظهار کرد: نهمین نمایشگاه بزرگ کتاب خراسان‌ شمالی با هدف توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و انس و الفت هر چه بیشتر مردم و به‌ویژه جوانان و نوجوانان با کتاب در استان برگزار می‌شود.

رضایی با بیان اینکه نهمین نمایشگاه کتاب استان از ٢٤ تا ٢٩ آذرماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود، افزود: در این دوره کتاب‌ها با ٣٠ درصد تخفیف، ٢٠ درصد در قالب یارانه از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ١٠ درصد از سوی ناشران، ارائه می‌شود

برگزاری همایش فعالان مهدوی در خراسان شمالی

شیرالله عصمتی، ریيس بنياد فرهنگی حضرت مهدي موعود (عج) استان خراسان شمالي از برگزاري همایش فعالان مهدوی در استان، همزمان با سالروز آغاز امامت امام عصر (عج) خبر داد و اظهار داشت: هدف از برگزاری این همایش الگوسازی درزمینهٔ مهدویت و پاسداشت آیین‌های مهدوی و ترویج این سنت نیکو در جامعه است تا در مراسم‌های شادی‌بخش نیز مسأله ولایت و ائمه اطهار (ع) بیش از پیش برای آحاد جامعه تبیین شود.

وی با اشاره به اینکه همایش فعالان مهدوی بیستم آذرماه جاری در محل سالن حافظ بجنورد برگزار می‌شود، افزود: در این همایش حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد و محمدرضا صالحی، استاندار خراسان شمالی به‌عنوان سخنران حضور خواهند داشت.

عصمتی ادامه داد: مدیران دستگاه‌ها و دانشگاه‌ها، اعضای هیأت امنای مساجد و حسینیه‌ها و فعالان مهدوی در ادارات، کانونهای مهدویت در دانشگاه‌ها و تشکلهای مذهبی نیز در این همایش حضور دارند./9314/303/ب2

ارسال نظرات