۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۹
کد خبر: ۴۶۵۳۷۷
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه:

نظام اسلامی پایه های آگاهی را برای تکامل انسان فراهم کرده است

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه با اشاره به اینکه نظام اسلامی پایه های آگاهی را برای تکامل انسانی فراهم کرده است، گفت: یکی از پایه های دستیابی به تکامل انسانی عمل به دستورات قرآن و ترویج مفاهیم آن در جامعه است.
جلسه قرآنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام مجید زارعی معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه عصر امروز در سلسله محافل انس با قرآن کریم که در امامزاده ابراهیم (ع) کرمانشاه برگزار شد ابراز داشت: افرادی که تمکن مالی دارند به سنت حسنه وقف که سنت زیبای رسول اکرم (ص) عمل کنند.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با اشاره به وقف مشارکتی در جامعه مطرح کرد: افرادی که تمکن مالی برای اجرای سنت وقف را ندارند نسبت به وقف مشارکتی اهتمام ویژه داشته باشند تا در ثواب و برکات این سنت سهیم باشند.

این مسؤول تصریح کرد: انسان با مرگش پرونده اعمالش بسته می شود مگر آن دسته از افراد که ملکی از خود در این دنیا بجای گذاشته و یا علمی را از خود که سبب شود دیگران از آن علم استفاده کرده و به آن عمل کنند و یا اینکه با تربیت فرزند صالح درود و صلوات را نصیب خود حتی در جهان پس از مرگ کنند.

حجت الاسلام زارعی بیان داشت: وقف به عنوان سنت ماندگار و پایدار برای اینکه بتواند مشکلات جامعه را برطرف کند انسانها را در این دنیا و قیامت حمایت می کند.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه اظهار داشت: در این دنیا به فکر مفتوح ماندن پرونده خود باشیم قبل از اینکه به واسطه مرگ پرونده اعمالمان بسته شود.

این مسؤول با اشاره به نظام با برکت جمهوری اسلامی ایران گفت: نظام اسلامی پایه های آگاهی را برای تکامل انسانی فراهم کرده است از این رو با انس به قرآن آرامش و امنیت را در جامعه فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: در جهت برقراری آرامش و امنیت در جامعه رزمندگان اسلام در سوریه و مناطق دیگر در حال پاسداری از اسلام و ارزش های دین مبین اسلام هستند تا بتوانیم سنت وقف و دیگر احکام اسلامی را در جامعه ترویج دهیم لذا باید قدردان مجاهدت شهدا و رزمندگان اسلام باشیم.

حجت الاسلام زارعی در پایان تاکید کرد: عمل به قرآن زندگی را پربرکت و سرشار از معنویت خواهد کرد و در قیامت نیز نجات بخش انسانها خواهد شد./202/857/ب1

ارسال نظرات