۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۴
کد خبر: ۴۶۵۳۷۵
با حضور حجت الاسلام والمسلمین نکونام؛

دومین نمایشگاه «معراج» در شهرکرد گشایش یافت

دومین نمایشگاه دستاوردهای دستگاه های استان چهارمحال و بختیاری در حوزه نماز با عنوان «معراج»، عصر امروز با حضور مسؤولان ارشد استانی در سالن فرهنگی هنری غدیر شهرکرد افتتاح شد.
گشایش دومین نمایشگاه «معراج» در شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام محمد کریمی، دبیر ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری، عصر امروز در آیین افتتاحیه دومین نمایشگاه دستاوردهای دستگاه های استان در حوزه نماز با عنوان «معراج» که در سالن فرهنگی هنری غدیر شهرکرد با حضور حجت الاسلام والمسلمین نکونام و مسؤولان استانی برگزار شد، گفت: این نمایشگاه در غالب 30 غرفه با همکاری همه ادارات استان به مدت پنج روز برپا شده است.

وی افزود: دستگاه های اجرایی استان در قالب برپایی این نمایشگاه، آخرین دستاوردهای تولیدی خود در حوزه نماز را در معرض دید علاقه مندان قرار داده اند.

دبیر ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه نمایشگاه دستاوردهای دستگاه های استان در حوزه نماز با عنوان «معراج» هرساله برگزار می شود، ابراز کرد: به یقین استقبال مردم امسال نسبت سال قبل از رشد چشمگیری برخوردار خواهد بود.

حجت الاسلام کریمی ترویج فرهنگ نماز بین دستگاه های دولتی را یک از اهداف برگزاری دومین نمایشگاه دستاوردهای دستگاه های استان در حوزه نماز با عنوان «معراج» عنوان کرد و افزود: باید بکوشیم فرهنگ نماز در جامعه فراگیر و نهادینه شود و این نیازمند مدیریت جهادی است.

وی با اشاره به اینکه نماز بیمه کننده انسان در مقابل آسیبها و ناهنجاری های اجتماعی است، گفت: باید اهمیت نماز و اقامه این فریضه را در بطن زندگی نهادینه و جاری کنیم.

دبیر ستاد اقامه نماز در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه نماز اوج بندگی و خلوص انسان را در مقابل خالق هستی به نمایش می گذارد، تصریح کرد: نماز یک جوشش درونی معنوی است و موجب آرامش روح و روان انسان می شود.

این مقام مسؤول با بیان اینکه در قرآن کریم و در آیه ۴۵ سوره عنکبوت به این مضمون اشاره شده است که نماز قدرت بازدارندگی در مقابل وسوسه های نفسانی را دارد، ابراز کرد: نماز این توان را دارد که نفس شیطانی را به نفس رحمانی تبدیل کند.

حجت الاسلام کریمی با اشاره به اینکه یکی از شروط نماز و نقش آن در آرامش روح و روان، خشوع و تواضع است، افزود: نمازی که همراه با خشوع باشد می تواند دیواره زندگی و استحکام اخلاقی آن را بنا نهد و موجبات آرامش روح و روان و معنویات را برای انسان فراهم کند./202/9457/ب1

ارسال نظرات