۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۸
کد خبر: ۴۶۵۳۷۰
امام جمعه شهرکرد:

نقش نماز در کاهش آسیب های اجتماعی غیرقابل انکار است

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه تنها نماز با توجه، انسان را به درجات اعلی می ‌رساند، گفت: به یقین نقش سبقت ‌گیرندگان در نماز در کاهش آسیب های اجتماعی غیرقابل انکار است.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، بعد از ظهر امروز در آیین گشایش دومین اجلاسیه نماز این استان که به میزبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد شهرکرد برگزار شد، اظهار کرد: ظرفیت نماز مانند قرآن بی ‌منتها است و رسیدن به عمق این ظرفیت تلاش، جدیت و برنامه‌ریزی زیادی نیاز دارد.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه تنها نماز با توجه، انسان را به درجات اعلی می ‌رساند، تصریح کرد: به یقین نقش سبقت ‌گیرندگان در نماز در کاهش آسیبهای اجتماعی غیرقابل انکار است.

حجت ‌الاسلام والمسلمین نکونام، ستاد اقامه نماز را از فعالترین ستادهای کشور دانست و گفت: اجلاسیه نماز از معدود اجلاسه‌هایی است که رهبر معظم انقلاب هر ساله برای آن بیانیه صادر می‌کنند و این نشان از اهمیت کار دارد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه نماز باید به‌طور عمیق در خانواده و مدارس برپا شود، خاطرنشان کرد: هنوز با حقیقت نماز در جامعه فاصله زیادی وجود دارد و از وجود فساد در جامعه اسلامی نیز می ‌توان برداشت کرد که همه ظرفیت نماز به میدان نیامده است.

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری، به اعتقاد بر سازنده‌‌ بودن نماز در جامعه اشاره و اظهار کرد: در جامعه ‌ای که همه ظرفیت نماز به میدان آید، جایی برای مفاسد باقی نمی‌ ماند.

وی با بیان اینکه نماز عمود دین و ستون اسلام است، تصریح کرد: برپایی نمایشگاه با موضوع نماز نشان از دغدغه‌مندی و توجه مسؤولان نسبت به این فریضه الهی دارد و این بسیار ارزشمند است. 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: نماز ارتباط فرد، جمع و جامعه را با خدای تبارک و تعالی متصل می‌سازد و می ‌تواند این ارتباط را مستحکم کند.

امام جمعه شهرکرد در پایان خاطرنشان کرد: هر ارتباطی بین انسان و خدا از نماز باید آغاز شود و به همین دلیل است که باید همه ظرفیت‌های جامعه برای ترویج نماز به میان آورده شود./202/9457/ب1

ارسال نظرات