۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۵
کد خبر: ۴۶۵۳۶۳
نماينده ولي فقيه در خراسان شمالي:

تمدید تحریم ها از سوی آمریکا غیر قابل اعتماد بودن این کشور را ثابت کرد

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به تمدید تحریمهای 10 ساله آمریکا علیه ایران، گفت: این اقدام مجالس نمایندگان و سنای آمریکا بار دیگر غیرقابل اعتماد بودن سران و دولت‌مردان این کشور را ثابت کرد.
حجت الاسلام یعقوبی

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به تصویب طرح تمدید تحریم‌های ۱۰ ساله علیه ایران موسوم به قانون «داماتو» در مجالس نمایندگان و سنای آمریکا، اظهار کرد: دشمن با تمديد تحريمهاي 10 ساله تلاش مي‌كند با برنامه و گام به گام نظام جمهوري اسلامي را تضعيف كند تا به اهداف شوم خود در ایران دست يابد.

وي با بيان اينكه تمديد تحريمهای ظالمانه نقض برجام است، افزود: این اقدام سران آمریکایی بار دیگر درستي نظر رهبر معظم انقلاب مبنی بر غیرقابل قابل اعتماد بودن آمريكا را اثبات کرد و نشان داد ترويج فكر سازش با آمريكا غلط است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه رهبري هميشه بر قابل اعتماد نبودن آمريكا تأکید كرده‌اند، اضافه کرد: در هر صورت نظام و دولت اسلامی تسلیم زیاده‌خواهی و زورگویی‌های آمریکا نشده و اگر تحریم‌های مزبور اجرایی شوند، واکنش شدید و متقابلی نشان خواهند داد.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی در ادامه با اشاره به اینکه سياست جبهه استكبار انحراف نظام و ترويج افكار انحرافي در دين است، ادامه داد: استكبار اصل شيطان است؛ ازاین‌رو ما بايد در سنگر ايمان و معنويت و با فهم و درك درست، دشمن‌شناسی خود را تقویت کرده و شياطين زمان را بشناسيم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار كرد: جبهه استكبار عزت، شرف و اقتدار ما را نشانه گرفته و به هر طريقي سعي مي‌كند با ترويج افكار انحرافي در دين و جنجال در فضاي سياسي كشور اصل اسلام را از بين ببرد.

وي افزود: ما بايد تاكتيكهاي دشمنان را بشناسيم و با درك نيات پليد آنها اجازه جولان استكبار و نفوذ افكار اين شياطين در امور كشور را ندهيم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه شبکه‌ای بودن يكي از سياستهاي دشمنان در مقابله با دین و نظام اسلامی است، خاطرنشان کرد: دشمنان از تمام امكانات تبليغاتي خود استفاده كرده تا از طريق شبکه‌های مجازي و اجتماعي و با تضعيف اعتقادات مردم، ترويج افكار انحرافي در دين و فضاسازي و سیاه‌نمایی، مردم را نسبت به دین و نظام اسلامی بدبین کنند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی، اضافه كرد: با وجود این، تلاشهاي دشمنان در راستای تضعيف نظام مقدس جمهوري اسلامي، با درايت و کیاست ولايت فقيه و حضور و بصیرت مردم همواره با شكست مواجه شده و از این پس هم نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان ناکام می‌ماند.

گفتنی است، یازدهم آذر مجلس سنای آمریکا با اکثریت ٩٩ رأی موافق و بدون رأی مخالف، قانون تحریم ایران مصوب سال ١٩٩٦ کنگره آن کشور (قانون داماتو) را به مدت 10 سال دیگر تمدید کرد.

پیش‌تر این طرح با اکثریت ٤١٩ رأی موافق در برابر یک رأی مخالف در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شده بود و اکنون با مصوبه هر دو مجلس نمایندگان و سنا، تمدید قانون تحریم‌ها تنها به امضای باراک اوباما نیاز دارد.

کاخ سفید اعلام کرده رییس جمهور آمریکا طرح تمدید قانون تحریم‌های ایران را امضا می‌کند؛ اما تحریم‌های اتمی، مطابق توافق برجام اجرا نخواهد شد./9314/202/ب3

ارسال نظرات