۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۴۶۵۳۰۶
آیت الله سعیدی مطرح کرد؛

خط شکنی، قاطعیت و اقتدار در تصمیم گیری از ویژگی های مدیران ولایی و انقلابی است

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه گروه های مختلفی از جمله بدخواهان و افراد حسود مانع عملکرد خوب یک مدیر در عرصه اجرایی کردن تصیمات می شوند، گفت: قاطعیت، اقتدار در تصمیم گیری و خط شکن بودن از ویژگی و شاخصه های اخلاقی خاص مدیران انقلابی و ولایی است.
آیت الله سید محمد سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) ظهر امروز در در جمع معاونان و مدیران آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان این که  استبداد در رای و عقیده از نظر شرع مقدس امری ناپسند و مذموم است، گفت: بر همین اساس مدیران و متولیان امور مختلف در کشور باید تصمیمات خود را بر مبنای خرد جمعی اتخاذ کرده و خرد ورزی و اتکا به خرد جمعی باید سرلوحه کار مدیران در عرصه های مختلف اجرایی و عملیاتی قرار گیرد.

وی با اشاره به این که تصمیم گیری بر مبنای سلیقه شخصی دور از شأن یک مدیر در عرصه مدیریتی کشور اسلامی است، افزود: تصمیم گیری مدیران باید با اتکا به آموزه های شرعی و قوانین مدون در قانون اساسی باشد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با تاکید بر اینکه گروه های مختلفی از جمله بدخواهان و افراد حسود، مانع عملکرد خوب یک مدیر در اجرایی کردن تصیمات می شوند، گفت: قاطعیت، اقتدار در تصمیم گیری و خط شکن بودن از ویژگی و شاخصه های اخلاقی خاص مدیران انقلابی و ولایی است.

آیت الله سعیدی با اشاره به ضعف های مدیریتی در مرحله اجرای تصمیمات تصریح کرد:‌ تردید و شک در مرحله اجرای یک تصمیم از ضعف های بسیارمهم یک مدیر است و مدیری که از وقایع پیش روی خود وحشت کند و نتواند موضع گیری مناسبی داشته باشد،‌ هم مجموعه تحت مدیریت خود را از بین خواهد برد و هم بی اعتمادی را نسبت به کل مجموعه در عرصه خرد و کلان ملی نهادینه خواهدکرد.

وی افزود: مدیر ولایی و انقلابی بر مبنای عقل و خردورزی جمعی تصمیم می گیرد و زمانی که یک تصمیم را اتخاذ کرد، سعی می کند با نهایت اقتدار به میدان آمده و تصمیم خود را عملی کند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) یادآور شد: مدیری که این شاخصه های اخلاقی را ندارد، شایسته تکیه زدن بر کرسی مدیریت نبوده و باید در راستای منفعت عمومی و مصالح اجتماعی این رسالت خطیر را به افراد دارای اهلیت و شایستگی واگذار کند تا به این ترتیب از ایجاد مشکل برای یک مجموعه در عرصه اجرایی جلوگیری شود./968/202/ب3

ارسال نظرات