۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۴۶۵۲۴۹
مسؤول معاونت امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه کرمان:

دانشجویان در گسترش علوم اسلامی تلاش کنند

حجت الاسلام زمزم زاده با بیان اینکه دانشجوی مسلمان باید در گسترش علوم اسلامی کوشش کند، گفت: دانشجوی مسلمان کسی است که دانش و علوم اسلامی را فرا گیرد و در گسترش آن کوشش کند، همچنین دانشجوی اسلامی باید یک فرد انقلابی استکبار ستیز باشد.
حجت الاسلام زمزم زاده حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان

حجت الاسلام روح الله زمزم زاده مسؤول معاونت امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، اظهار داشت: دانشجوی مسلمان کسی است که دانش و علوم اسلامی را فرا گیرد و در گسترش آن کوشش کند، همچنین دانشجوی اسلامی باید یک فرد انقلابی استکبار ستیز باشد.

وی با بیان اینکه ما باید به مسلمانان کمک کنیم افزود: اسلام و آموزه های اسلامی به ما می آموزد که باید به مسلمانان کمک کنیم، از این رو رسول اکرم (ص) می فرمایند» وَ مَنْ سَمِعَ رَجُلًا يُنَادِي يَا لَلْمُسْلِمِينَ فَلَمْ يُجِبْهُ فَلَيْسَ بِمُسْلِمٍ؛ «هر كسي فرياد انساني را بشنود كه مسلمانان را به ياري و كمك مي طلبد و به ياري او نرود، مسلمان نيست.

حجت الاسلام زمزم زاده اظهار داشت: استکبار به معنای قدرتمندانی که برای استفاده از منابع مادی به دیگر افراد ظلم می کنند، از این رو فلسفه وجودی یک مسلمان و دانشجوی مسلمان که می خواهد آموزه های اسلام را فرا گیرد در ذات او استکبارستیزی وجود دارد.

مسؤول معاونت امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه تصریح کرد: کسانی که مدعی دانشجوی اسلامی هستند اگر نسبت به استکبار و زورگویان عالم بی تفاوت باشند نشان دهنده این است که آموزه های اسلام را به معنای واقعی نیاموختند و فقط اسم اسلام را یدک می کشند.

وی ادامه داد: اگر دانشجویی که خود را مدیون اسلام و معتقد اسلام می داند، آموزه های اسلامی الزام می کند که انسان نسبت به زورگویان اسلام بی تفاوت نباشد.

مسؤول معاونت امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه تاکید کرد: دانشجویان را می توان یکی از گروه هایی دانست که به دلیل آشنایی و آگاهی بیشتر از جریانات سیاسی ـ اجتماعی، حضور آنان در تمامی صحنه‌های انقلاب کاملا محسوس و پررنگ است.

حجت الاسلام زمزم زاده بیان کرد: جنبشهای دانشجویی به دلیل بالا بودن انرژی دانشجویان می تواند در مقابل افکار رادیکالی و افکار محافظه‌کارانه بایستد و آنها را بیرون کند، همچنین به وسیله توان و پتانسیل خود به دنبال حقیقت باشند از این رو به هیچ عنوان در مسیر سوء استفاده قرار نمی گیرند و سعی کنند استقلال طلبی را در خود نهادینه کنند.

وی در پایان گفت: جنبش دانشجویی در برخی از مقاطع تاریخی برای تحقق رسالت‌های اصلی خود با موانع متعددی چون تأثیرپذیری از گروه‌ها و جریان‌های سیاسی کشور مواجه بوده است، اما مهم‌ترین راهکار این جنبش بازسازی هویت و اصالت خویش است تا در دام مؤلفه‌هایی چون کسب قدرت، اعمال نفوذ، و... قرار نگیرد./302/866/ب1

ارسال نظرات