۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۲
کد خبر: ۴۵۸۰۷۰

واکنش عالم لبنانی به اتهام آل‎سعود مبنی بر شلیک موشک یمنی به مکه

رییس اتحادیه جهانی علمای مقاومت، ادعای آل سعود مبنی بر شلیک موشک از یمن به سوی مکه را دروغ جدید عربستان عنوان کرد.
ماهر حمود، دبيرکل اتحاديه علماي حامي مقاومت اسلامي

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از النشره، شیخ ماهر حمود رییس اتحادیه جهانی علمای مقاومت در خطبه های نماز جمعه امروز مسجد قدس صیدای لبنان با اشاره به توافق گروه های سیاسی برای انتخاب رییس جمهور گفت: لبنان از روز دوشنبه با انتخاب میشل عون رییس حزب تغییر و اصلاح به عنوان رییس جهمور وارد مرحله جدیدی خواهد شد. مزیت های میشل عون بسیار فراوان بوده و نیاز به طرح آنان نیست و مضراتی که در قبال وی وارد می کنند، برخی قابل توجه بوده و باید درصدد رفع آنها باشیم و برخی دیگر هیچ ارزشی ندارند.

وی افزود: در گذشته نزاع میان اکثریت اسلامی در یک مکان و اکثریت مسیحی در مکان دیگر بود که پس از ترور رفیق الحریری، شکاف و نزاع به گروهی شیعه و مسیحی در برابر گروهی سنی و مسیحی تغییر حالت داد.

این عالم لبنانی به بررسی جبهه بندی سیاسی کنونی پرداخت و تصریح کرد: هم اکنون گروه ها با مشارکت مذاهب و طایفه های مختلفی تشکیل شده اند که یک مساله طبیعی به شمار می آید. جبهه بندی مذهبی و طایفه ای سبب واکنش متعصبانه شده که بیشتر به جاهلیت نزدیک است اما تقسیم بندی سیاسی سبب گفت وگو و مذاکره می شود.

شیخ ماهر حمود ادامه داد: مساله بسیار مهم، مخالفت نبیه بری (رییس پارلمان لبنان) با نامزدی میشل عون است که مطمئنا هدف وی بهبود وضع سیاسی به شمار می آید چرا که مسائل به دلیل جبهه بندی مذهبی و طایفه ای پیچیده شده است.

وی در بخش دیگر خطبه های نماز جمعه از ادامه جنایت عربستان در یمن به شدت انتقاد کرد و گفت: کاملا روشن شده است که یمن در حال ویرانی بوده و مردم آن قتل عام می شوند. این در حالی است که جهانیان امروز به محکومیت شلیک موشک به جده می پردازند.

رییس اتحادیه جهانی علمای مقاومت با اشاره به اتهام زنی عربستان علیه یمن مبنی بر اینکه این موشک درصدد ضربه به مکه بود، خاطرنشان ساخت: گرچه با جنگ مخالف بوده و دوست نداریم مجاهدان یمنی همانند سعودی ها عمل کنند اما با هرگونه اتهام زنی به شدت مخالف هستیم. بر اساس نقشه جغرافیایی و کارشناسی دقیق، مشخص می شود که این موشک غیرممکن است که به سوی مکه شلیک شده باشد.

وی تصریح کرد: این یک دروغ جدید از سوی عربستان برای برانگیختن احساسات مسلمانان علیه مجاهدان یمنی است و کذب بودن آن در روزهای آینده اثبات خواهد شد./980/ب901/د

محمدرضا جایروند
ارسال نظرات