۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۴۵۴۷۷۲

نظامنامه موضوعات پژوهشي پژوهشكده حج و زيارت منتشر شد

پژوهشکده حج و زیارت وابسته به حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت نظامنامه موضوعات پژوهشي را مشتمل بر حدود 200 موضوع مرتبط با حج و زیارت منتشر کرد.
نظامنامه پژوهشی پژوهشکده حج و زیارت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نظامنامه موضوعات علمی پژوهشی پژوهشکده حج و زیارت مشتمل بر حدود 200  موضوع مرتبط با حج و زيارت با هدف تأليف مقالات علمي در موضوعات مطرح شده و پر کردن خلأ تحقیقات موجود از سوی پژوهشگران تهيه و تدوین شده است.

پژوهشكده حج و زيارت وابسته به حوزه نمايندگي ولي فقيه در امور حج و زيارت با توجه به اهداف و اولويت‌هاي پژوهشي، اقدام به تدوين این نظامنامه کرده است، تا علاقه‌مندان به اين عرصه بتوانند در موضوعاتي كه نيازمند كار علمي و پژوهشي است قلم بزنند.

اين مجموعه شامل نظام‌نامه موضوعات گروه اخلاق و اسرار، نظام‌نامه گروه تاریخ و سیره، نظام‌نامه موضوعات گروه فقه و حقوق، نظام‌نامه موضوعات پژوهشی گروه کلام و معارف، نظام‌نامه موضوعات گروه‌های پژوهشی برای میقات حج، نظام‌نامه فرهنگ زیارت و مدخل دانشنامه حج و حرمین شریفین است.

در بخشی از مقدمه معرفی نظام‌نامه پژوهشی پژوهشکده حج و زیارت آمده است: «حج و زيارت» يکي از بهترين فرصت‌هاي ارتباط انسان با خداوند متعال و اولياي الهي است، که شخص با خلوص نيت و صفاي باطن و با توسل به اهلبيت(ع) و بزرگان دين، در فضاهاي بي‌نظير معنوي به خالق بي‌نياز نزديکتر مي‌شود؛ بنابراین پژوهش و نگارش در این عرصه، با توجه به تنوع و تعدد موضوعات، نیاز مبرم مخاطبان گوناگون این حوزه است.

اين موضوعات تنها بخشي از موضوعات مرتبط با حج و زيارت است كه در قالب‌هاي مختلف انتشاري پيش‌بيني شده است و به تناسب به صورت كتاب يا مقاله منتشر مي‌شود، بنابراین مجلات و فصلنامه‌هاي علمي «پژوهشنامه حج و زيارت»، «ميقات حج»، «ميقات الحج» و «فرهنگ زيارت» از موضوعات پيشنهادي پژوهشگران، استقبال مي‌كنند.

فایل متنی نظامنامه موضوعات پژوهشی پژوهشکده حج و زیارت از اینجا قابل دریافت است./920/ت303/ی

ارسال نظرات