۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۴۴۳۴۱۴
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی مطرح کرد؛

فقدان موقوفه قرآنی در آذربایجان غربی/ پای فعالیت های قرآنی استان می لنگد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: وقف اموال برای گسترش فعالیت های قرآنی و نشر معارف دینی در جامعه مغفول مانده و باعث شده که فعالیت های قرآنی استان به لحاظ کمبود منابع مالی با مشکل مواجه شود.
نشست صمیمی مدیرکل اوقاف آذربایجان غربی با اساتید و فعالان قرآنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام ناصر جوانبخت، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی ظهر امروز در نشست صمیمی با اساتید و قاریان قرآن ارومیه با اشاره به برخی از معضلات و مشکلات برگزاری مسابقات قرآنی، اظهار داشت: 90 درصد مسائل و ابهامات برگزاری مسابقات قرآنی ناشی از عدم هم اندیشی و حل مشکلات و اختلافات است.

وی با بیان اینکه مسابقات قرآنی حالت پروژه ای دارد، افزود: ستاد اجرای مسابقات قرآنی قبل از شروع مسابقات تشکیل شده و بعد از اتمام مسابقات به کار خود پایان می دهد، در حالی که چنین رویه ای صحیح نیست و فعالیت های قرآنی نباید با اتمام مسابقات تمام شده و به سال آینده موکول شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی از لزوم استفاده از قاریان و حافظان برتر استانی در مؤسسات قرآنی به عنوان اساتید و مربیان قرآن کریم تأکید و عنوان کرد: با توجه به کسب رتبه اول کشوری در سال گذشته و وجود قاریان و حافظان برتر کشوری و بین المللی در استان می توان از ظرفیت این عزیزان در راستای پیشرفت و گسترش فعالیت های قرآنی استفاده کرد.

وی با اشاره به وجود محدودیت ها و مشکلات در مسیر فعالیت های قرآنی، گفت: انبیا و اولیا الهی(ع) نیز در تبیین رسالات خود دچار مشکلات و محدودیت های زیادی بودند و بر این اساس قرآن آموزان و اساتید آنان باید با رنج مشکلات مسیر نشر مفاهیم الهی را در جامعه هموار کنند.

این مسؤول عدم استقبال رسمی از حافظان و قاریان برتر کشوری و جهانی به وسیله برخی از نهادها و مسؤولان را نشانه کم لطفی آنان به مباحث قرآنی دانست و افزود: هر چند که ما مخالف گرامیداشت مقام دیگر مدال آوران و افتخار آفرینان جامعه و استان نیستیم، اما انتظار داریم که در کنار دیگر فعالیت ها افتخار آفرینان عرصه قرآنی نیز مورد اکرام و تجلیل قرار گیرند.

حجت الاسلام جوانبخت در ادامه این نشست به کمبود اعتبارات لازم برای فعالیت های قرآنی اشاره و بیان کرد: فرهنگ وقف اموال برای گسترش فعالیت های قرآنی و نشر معارف دینی در میان مردم مغفول مانده  و لازم است در این زمینه فرهنگسازی های لازم از سوی تمام نهادها و رسانه ها صورت گیرد.

وی با اشاره به گسترش فرهنگ وقف و انفاق در مورد اهل بیت(ع) به ویژه نهضت عاشورا، گفت: عموم واقفان علاقه مند به وقف در زمینه دادن احسان و نذری به عزاداران حسینی(ع) هستند، در حالی که عزاداران سالار شهیدان در کنار تغذیه جسمی به غذای فکری و معرفتی نیازمندند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی با اشاره به انتقاد مردم از اداره نامطلوب مراکز قرآنی، خاطرنشان کرد: لازم است قاریان و اساتید برجسته قرآنی با ورود به این مراکز و ارائه خدمات مطلوب در جهت جلب رضایت مردم تلاش کنند.

وی به بحث داوری و عدم حضور داوران استانی در سی و نهمین دوره از مسابقات استانی قرآن کریم اشاره و اضافه کرد: وجود تشتت آرا در بین اعضا جامعه قرآنی سبب عدم ورود داوران داخلی به این دوره از مسابقات شده و لازم است با کنار گذاشتن اختلاف ها و معرفی افرادی که مورد پذیرش عمومی است، از ظرفیت داخلی در داوری مسابقات استانی و کشوری استفاده شود./936/202/ب2

ارسال نظرات