۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۵۹۱۹۸۸
حجت الاسلام قطبی:

سند شفافیت مالی انتخابات یا FATF کدام مهم ترند؟

سند شفافیت مالی انتخابات یا FATF کدام مهم ترند؟
رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان طی یادداشتی بر اهمیت و ضرورت تصویب سند شفافیت مالی انتخابات در مجلس تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، حجت الاسلام محمد قطبی در یادداشتی با اشاره به پیگیری‌های مجلس شورای اسلامی برای تصویب FATF، خواستار تصویب سند شفافیت مالی انتخابات در مجلس شورای اسلامی شد.

متن یادداشت حجت الاسلام قطبی رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، بدین شرح است:

در مهرماه سال 1395 رهبر معظم انقلاب اسلامی سیاست های کلی انتخابات را ابلاغ فرمودند. در بند 4 این سیاست ها آمده است: «تعیین حدود و نوع هزینه‌ها و منابع مجاز و غیرمجاز انتخاباتی، شفاف‌سازی منابع و هزینه‌های انتخاباتی داوطلبان و تشکل‌های سیاسی و اعلام به مراجع ذی‌صلاح و اعمال نظارت دقیق بر آن و تعیین شیوه و چگونگی برخورد با تخلفات مالی»

به نظر می رسد اکنون که مجلس علاقه مند شفافیت مالی است و FATF را امضا می کند بدنیست به فکر تصویب سند شفافیت مالی انتخابات هم باشد. چرا که این سند تعیین کننده سلامت انتخابات و باعث جلوگیری از سوء استفاده ها و احیاناً تعاملات خلاف قانون خواهد شد. بر اساس عُرفِ قانون گذاری لازم است وزارت کشور (دولت) به عنوان مجری انتخابات کشور لایحه اجرایی این بند از سیاست ها را تنظیم و برای تصویب، تقدیم مجلس کند و در صورت بی توجهی وزارت کشور، نمایندگان می توانند راساً در قالب طرح، موضوع را در دستور جلسات مجلس قرار دهند. انتظار می رود اکنون که پس از دو سال از ابلاغ این سیاست ها و در آستانه انتخابات بعدی قرار داریم نمایندگان مجلس آستین بالا بزنند و در مورد شفافیت مالی انتخابات گامی اساسی بردارند.

ساز و کارهای شفاف سازیِ دریافت ها و پرداخت های اعتبارات انتخابات گرچه دارای پیچیدگی است لیکن امری بسیار مهم و اساسی است. در واقع مردم شریف ایران به این که بدانند نمایندگانشان برای تبلیغات خود چه نظام مالی دارند، مستحق ترند نسبت به بیگانگان که از تبادلات مالی کشور در قالب FATFخبر داشته باشند./1304/د103/ب1

محمد قطبی جشوقانی

ارسال نظرات