۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۵
کد خبر: ۵۹۱۶۰۹
با موضوع «چهل سال توطئه و چهل سال مقاومت»؛

سی و هفتمین شنبه‌ انقلاب برگزا رشد

سی و هفتمین شنبه‌ انقلاب برگزا رشد
سی و هفتمین نشست «شنبه‌های انقلاب» با عنوان «چهل سال توطئه و چهل سال مقاومت» و با هدف تبیین دستاورد‌های انقلاب اسلامی در این حوزه برگزار شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سی و هفتمین نشست «شنبه‌های انقلاب» با عنوان «چهل سال توطئه و چهل سال مقاومت» و با هدف تبیین توطئه‌های چهل ساله استکبار جهانی علیه انقلاب اسلامی، امروز شنبه ۸ دی ماه ۹۷ در محل «سالن اجتماعات ساختمان پیامبر اعظم (ص) دانشگاه عالی دفاع ملی» برگزار شد.

براساس این گزارش، در این مراسم، کارشناسان و صاحب نظرانی چون؛ سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حجت الاسلام روح الله حسینیان رییس مرکز اسناد انقلاب اسلامی، سردار احمد وحیدی رییس دانشگاه عالی دفاع ملی و وزیر اسبق دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی، فرهاد رهبر رییس سابق دانشگاه آزاد اسلامی، حسن عباسی رییس اندیشکده یقین و تحلیلگر مسائل راهبردی، شهریار زرشناس عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و جمع دیگری از اساتید و نخبگان، توطئه‌های چهل ساله استکبار جهانی علیه انقلاب اسلامی مورد بررسی قرار دادند.

عقب نشینی دشمن از منطقه، جلوه‌ای از ظهور قدرت مقاومت جهان اسلام است/ پیشرفت‌های نظامی ایرانی علی رغم تمامی توطئه ها، به برکت نور اسلام و و تکیه بر جوانان است/ مقابله با قدرت‌ها بزرگ موجب قدرتمند شدن انقلاب می‌شود/ اسلام و ولایت دو منبع جوشان قدرت انقلاب اسلامی هستند/ دفاع مقدس نابرابرترین جنگ تاریخ معاصر بود
سلامی: عقب نشینی دشمن از منطقه، جلوه‌ای از ظهور قدرت مقاومت جهان اسلام است/ جلیلی: هدف از فتنه ۸۸ جلوگیری از تکثیر و الگو شدن انقلاب اسلامی بود/ حسینیان: نخست وزیر انگلیس، رژیم پهلوی را گاو شیرده خود می دانست/ وحیدی: هدف FATF  فنی، حقوقی یا مبارزه با پولشویی نیست بلکه محدود کردن جمهوری اسلامی است/ رهبر: امروز مثلث تل‌آویو، واشنگتن و ریاض در حال طراحی توطئه علیه ملت ایران هستند
 
سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه در ابتدای این نشست اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران توانست نقشه سیاسی جهان را تغییر دهد و سقوط رژیم طاغوت چیزی بسیار قوی‌تر از یک زلزله در موازنه ژئوپولتیک جهان بود که نقشه قدرت را در جهان متحول کرد.

وی با اشاره به اینکه با انقلاب اسلامی مفهوم جدیدی از جهان اسلام در دنیا رایج شد و برای اولین بار، اسلام با حقیقت سیاسی خود تشکیل حکومت می‌داد که طلیعه تمدنی نوین در جهان را نوید می داد تصریح کرد: پیام‌های انقلاب همچون عدالت، احیای انسان، تغییر مناسبات جهانی و آزادی انسان از اسارت طاغوت بخش بزرگی از جهان را تحت تاثیر خود قرار داد که چشم انداز بسیار خطرناکی از پدیده‌های جدید را در برابر قدرت‌های استکباری ترسیم می‌کرد.

سلامی ادامه داد: انقلاب اسلامی، میدان و صحنه تفکر جهانی پیرامون قدرت را تغییر داد و جغرافیای ناپیوسته جهان اسلام و مستضعفان جهان را پیوسته کرد که این موضوع، میدانی برای شکل گیری تمدن جدید بود.

جانشین فرمانده سپاه با بیان اینکه نظام اسلامی مدل عینیت یافته تفکر سیاسی اسلام برای تغییر مناسبات جهانی بود که می‌تواند جهان استکبار را با مشکلات زیادی مواجه کند، گفت: عموما اولین واکنش‌ها توسط قدرت‌های بزرگ به هر تحول سیاسی غیردلخواه، جنگ است که در تجربه‌های گذشته آنان به موفقیت می‌رسیدند، در مقابل انقلاب اسلامی هم اولین توطئه آن‌ها رویکرد امنیتی و نظامی داشت و به توطئه‌های تجزیه طلبانه و سپس به یک جنگ جهانی تحمیلی هشت ساله مبدل شد.

وی اضافه کرد: زمانی که آن‌ها بر ما متمرکز می‌شدند، مجبور بودیم بجای اینکه به گسترش بیاندیشیم، انرژی خود را در درون صرف کنیم و هدف اصلی دشمنان هم این بود که از شکل گیری مدل موفق انقلاب در سایر نقاط جلوگیری کنند.

سلامی با بیان اینکه همه تصورات بر این بود که در چنین میدان نابرابری، امکان دفاع میسر نیست، گفت: انقلاب منابع قدرت جدیدی در اختیار داشت که یکی اسلام و دیگری ولایت و رهبری بود و این دو، منابع جوشانی از قدرت ایجاد کرد.

جانشین فرمانده سپاه گفت: پیروزی و شکست بازتابی است از آنچه که انسان در ذهن و قلب خود دارد و هیچ چیزی جدای از قلب‌ها رخ نمی‌دهد و هنر امام (ره) این بود که باور به پیروزی را در ذهن و قلب ما ایجاد کردند و فرمودند: اگر این جنگ ۲۰ سال نیز طول بکشد، ما بازهم دفاع خواهیم کرد.

وی افزود: امام (ره) با تشکیل سپاه و بسیج سطح قاعده نیرو‌های نظام را از نیرو‌های مسلح به جامعه گسترش داد و زمانی که این اتفاق رخ داد، دیگر امکان از تعادل خارج کردن نظام وجود نداشت.

سلامی اضافه کرد: انقلاب همواره با دشمنان بزرگ روبرو بوده است و دشمن بزرگ برای ملتی که رهبر و جامعه بزرگ دارد یک موهبت است، زیرا برای قدرتمند شدن نیازمند این بودیم که با قدرت‌های بزرگ درگیر بشویم.

جانشین فرمانده سپاه با طرح این سوال که چگونه رویکرد و نتیجه مدنظر قدرت‌های بزرگ در جنگ تحمیلی ۸ ساله محقق نشد، گفت: در نگاه مادی، سیستم‌ها می‌جنگند و انسان‌ها نقش اوپراتور را دارند، اما در تفکر الهی انسان‌ها می‌جنگند و سیستم‌ها مکمل هستند البته این به معنای کم اهمیت بودن سلاح نیست، بلکه به معنای محور بودن انسان‌ها و برتری انسان بر سلاح است.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس نابرابرترین جنگ تاریخ معاصر بود؛ بطوری که ایران، سلاح‌های هر عملیات را از عملیات قبل و از دشمن به غنیمت می‌گرفت، گفت: ما در جنگ توسعه یافتیم در حالی که دشمن ما در چنین وضعی نبود. تانک‌هایی که در عملیات بدر در جاده بصره از روی تانک بر‌ها گلوله شلیک می‌کردند، تازه در فرودگاه بغداد تخلیه شده بود، در این جنگ تمام قدرت‌های دنیا حتی آمریکا و شوروی که مانند دو لبه قیچی بودند، با یکدیگر متحد شده بودند.

سلامی اضافه کرد: امروز آمریکایی‌ها نیز بعد از جنگ با عراق به این نتیجه رسیده اند که سرباز‌های می‌جنگند و سیستم‌ها مکمل هستند.

جانشین فرمانده سپاه اظهار داشت: زمانی که در سال ١٩٨١ اسرائیل به جنوب لبنان حمله کرد، هسته‌های اولیه حزب الله لبنان شکل گرفت و ما مجور شدیم در آنجا هم حضور پیدا کنیم. این اولین تجربه ما در بسط نظریه مقاومت در جغرافیای جدید بود.

وی با اشاره به اینکه قدرت‌های مادی هرچه هم بزرگ باشند، محدود هستند، گفت: ارتش آمریکا که متشکل از ١٨ لشکر و چند هواپیما و دیگر تجهیزات است؛ آسیپ پذیر و محدود است، اما قدرت الهی محدود و آسیپ پذیر نیست.

سلامی گفت: انقلاب با اینکه در محاصره علمی، اقتصادی و فنی بود، امروز از نظر فناوری دفاعی با یک منبع و چشمه جوشان داخلی در لبه‌های فناوری دفاعی مدرن دنیا قرار دارد.

جانشین فرمانده سپاه اضافه کرد: امروز اگر می‌توانیم ناو‌های در حال حرکت بر روی آب را با یک موشک بالستیک منهدم کنیم، اگر توانسته ایم رادار‌هایی بسازیم که ماهواره‌ها را در خارج از جو رصد می‌کنند و اگر توانسته ایم پهپاد‌هایی را با برد ٣ هزار کیلومتر بسازیم، همگی به برکت نور اسلام و و تکیه بر جوانان بوده است.

وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد عقب نشینی دشمن از منطقه، جلوه‌ای از ظهور قدرت مقاومت جهان اسلام است.

دشمن تمام حربه‌ها و توطئه‌های خود را برای ضربه به انقلاب اسلامی به کار گرفته است/ هدف از فتنه ۸۸ جلوگیری از از تکثیر و الگو شدن انقلاب اسلامی بود/ غربی‌ها انتظار پایان ۶ ماهه انقلاب اسلامی را داشتند، اما انقلاب به ۴۰ سالگی رسید / دشمن در دفاع مقدس فهمید که مسیر نظامی علیه ایران کارایی ندارد/ اسلام آمریکایی می‌تواند موجب انحراف در مبارزه کشورشود
سلامی: عقب نشینی دشمن از منطقه، جلوه‌ای از ظهور قدرت مقاومت جهان اسلام است/ جلیلی: هدف از فتنه ۸۸ جلوگیری از تکثیر و الگو شدن انقلاب اسلامی بود/ حسینیان: نخست وزیر انگلیس، رژیم پهلوی را گاو شیرده خود می دانست/ وحیدی: هدف FATF  فنی، حقوقی یا مبارزه با پولشویی نیست بلکه محدود کردن جمهوری اسلامی است/ رهبر: امروز مثلث تل‌آویو، واشنگتن و ریاض در حال طراحی توطئه علیه ملت ایران هستند

سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگر این نشست اظهارداشت: براساس آیات قرآن کریم هر حرکت الهی و مبتنی بر حقی که در جهان صورت گیرد با مقابله شیاطین همراه خواهد شد که در برابر انقلاب اسلامی نیز تمام انواع توطئه‌ها به کار گرفته شد، به طوری که خود دشمنان بار‌ها گفتند که هر کاری علیه جمهوری اسلامی می‌توانستیم انجام دادیم و اینطور نبود که مضایقه کرده باشند، اما در عین حال خودشان اعتراف می‌کنند که به نتیجه نرسیدیم.

وی افزود: دشمن به این نتیجه رسیده است که انقلاب اسلامی با دیگر انقلاب‌ها متفاوت است و توانایی حفظ خود را دارد و به علاوه قادر به تکثیر خود نیز هست.

جلیلی با اشاره به اینکه تمدن غرب قریب ۵ قرن است که ایجاد شده است و توانسته موفقیت‌هایی در عرصه‌های صنعتی، علمی و اقتصادی براساس مبانی و پارادایم خود کسب کند، گفت: غربی‌ها براساس نظریات خود مناسباتی را در جهان ایجاد کرده اند و امتیازاتی را نیز برای خود لحاظ کرده اند و هر تحول و انقلابی نیز ایجاد شود برای حفظ پارادایم خود با آن مقابله می‌کنند تا آن را منهدم کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: غرب در زمان انقلاب مشروطه و ملی شدن نفت تحولات ایران را منحرف و خاموش کرد و معتقد بود انقلاب اسلامی را نیز خاموش خواهد کرد، اما چرا توطئه‌های آنان پاسخگو نبود و امروز چه می‌شود که شش قدرت بزرگ دنیا می‌آیند و با ما می‌نشینند که گفتگو کنند ما چرا چند هزار سانترفیوژ داریم؟ خود آن‌ها که چندین برابر سانتریفیوژ دارند؛ پس موضوع اصلی تعداد سانتریفیوژ‌های ما نیست.

وی ادامه داد: در همین منطقه و در بیداری اسلامی حرکت‌هایی شکل گرفت، اما دشمن جلوی آن‌ها را گرفت، اما چرا نتوانستند جلوی جمهوری اسلامی را بگیرند؟

جلیلی گفت: چه چیزی دشمن را در تجربه چهل ساله که ناکامی‌های مختلف را داشته است، به مسیر دیگر می‌برد؟ دشمن چه هدف دیگری را دنبال خواهد کرد؟ دشمن همیشه از یک مسیر نخواهد رفت زیرا آنان در دفاع مقدس فهمیدند که مسیر نظامی علیه ایران کارایی ندارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه دشمن انتظار شش ماهه و دو ساله برای سرنگونی انقلاب اسلامی داشته است، اما امروز چهل سال از عمر انقلاب گذشته است و آن چیزی که رمز موفقیت انقلاب اسلامی در مقاومت و تکثیر بود، نرم افزار انقلاب اسلامی است که دشمن فهمیده از درک آن عاجز است.

وی با اشاره به اینکه نقطه قوت انقلاب اسلامی در این است که علاوه بر رد نظریات غربی‌ها به اثبات عوامل نفی نیز می‌پردازد، تصریح کرد: اگر فردی در داخل آمد تا چارچوب‌های محاسباتی انقلاب اسلامی را به چالش بکشد، همان کاری را کرده است که دشمن می‌خواهد.

جلیلی با بیان اینکه نرم افزار انقلاب اسلامی این بود که رویکرد «حَسْبُنَا مَا وَجَدْنَا» را تغییر داد و به «حسبنا الله» تبدیل کرد، گفت: زمانی که الگوی انقلاب اسلامی تکثیر می‌شود، پیروزی‌های صهیونیست‌ها تبدیل به شکست‌های ۳۳ روزه و ۲۲ روزه می‌شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: دشمن نمی‌خواهد انقلاب اسلامی، تبدیل به یک مدل شود، برای همین تمام توان خود را به کار گرفته است و یک روز اسلامیت نظام را هدف قرار می‌دهد و یک روز با طراحی فتنه ۸۸، جمهوریت نظام را مورد چالش قرار می‌دهد.

وی با طرح این سوال که چه چیزی دشمن را در مسیر اخلال در نرم افزار جمهوری اسلامی موفق می‌کند؟، گفت: اسلام آمریکایی می‌تواند موجب انصراف از مبارزه یا انحراف در مبارزه در کشور شود.

جلیلی با اشاره به اینکه دشمن امروز به دنبال پوشاندن دستاورد‌ها و موفقیت‌های انقلاب اسلامی گفت: دشمن زمانی که از حربه‌های مهار و براندازی خود نتوانست سودی ببرد، به دنبال پوشاندن و حداقلی کردن دستاورد‌های و موفقیت‌های نظام است تا مانع الگو شدن و تکثیر شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان خاطرنشان کرد: پیام‌ها و بیانات یک ساله پایانی عمر امام خمینی (ره) باید مورد بررسی قرار گیرد، ایشان نرم افزار انقلاب را اسلام ناب دانستند که اگر دچار خلل شود، به مشکل خواهیم خورد و اگر می‌خواهیم موفقیت انقلاب اسلامی تداوم یابد، لازمه آن شناخت نرم افزار انقلاب اسلامی و تبیین آن است.
 

انقلاب اسلامی در دوران جنگ سرد به پیروزی رسید اما دو ابرقدرت علیه آن متحد شدند/ نخست وزیر انگلیس، رژیم پهلوی را گاو شیرده خود می دانست/ جمهوری اسلامی گروه‌های تجزیه طلب را وادار به تسلیم و فرار کرده است/ ابرقدرت ها از ایدئولوژی امام خمینی(ره) و انقلاب می ترسند

سلامی: عقب نشینی دشمن از منطقه، جلوه‌ای از ظهور قدرت مقاومت جهان اسلام است/ جلیلی: هدف از فتنه ۸۸ جلوگیری از تکثیر و الگو شدن انقلاب اسلامی بود/ حسینیان: نخست وزیر انگلیس، رژیم پهلوی را گاو شیرده خود می دانست/ وحیدی: هدف FATF  فنی، حقوقی یا مبارزه با پولشویی نیست بلکه محدود کردن جمهوری اسلامی است/ رهبر: امروز مثلث تل‌آویو، واشنگتن و ریاض در حال طراحی توطئه علیه ملت ایران هستند

در ادامه نشست شنبه های انقلاب، حجت الاسلام روح الله حسینیان رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی اظهار داشت: ابتدای پیروزی انقلاب ۳۰ گروه در جهت تجزیه ایران فعالیت داشتند و تمامی این گروه ها نیز از سوی آمریکا و شوروی و حتی از سوی برخی کشورهای مسلمان حمایت می شدند.

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی ادامه داد: با اینکه انقلاب اسلامی در دوران جنگ سرد رخ داد، اما دو ابرقدرت بر سر جلوگیری از پیروزی انقلاب اسلامی با هم متحد شده و علیه انقلاب اسلامی همصدا شدند.

وی با بیان اینکه منطقه ایران یک منطقه استراتژیک است، تصریح کرد: آمریکایی ها چون ایران را ژاندارم بی مزد و مواجب خود در منطقه و نگهبان تنگه هرمز که محل صادرات نفت خلیج فارس بود، می دانستند، با انقلاب اسلامی مخالف بودند. 

حسینیان با اشاره به دادن شعار حقوق بشری توسط کارترگفت: کارتر در قضیه ایران از شاه حمایت می کرد و حتی روزنامه پراودا شوروی هم می گفت که ما اجازه نمی دهیم ملاها در ایران به حکومت برسند و رادیو مسکو هم تصریح می کرد انقلاب اسلامی، انقلابی ارتجاعی است.

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی ادامه داد: برخی از کشورهای مسلمان در برابر انقلاب اسلامی مانع تراشی هایی می کردند و یا نخست وزیر انگلیس در ماه‌های منتهی به پیروزی انقلاب تعابیر کنونی ترامپ علیه عربستان را تکرار می کرد و می‌گفت این اخلاقی نیست که گاوی را که تا آخر دوشیده ایم، اکنون به حال خود رها کنیم.

وی با اشاره به پشتیبانی های نظامی ابرقدرت های جهان و علی الخصوص فرانسه از دولت صدام در جنگ با ایران گفت: فرانسوی ها در مبارزه با دین، اسلام و جمهوری اسلامی از تمام قدرتها، خبیث تر هستند این را می توان در ذات آنها جست.

حسینیان با بیان این که برخی از گروههای تجزبه طلب همچون «خلق ترکمن» از همان اوایل انقلاب به دشمنی با انقلاب پرداختند، تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، بلافاصله در ۱۰ منطقه ایران یعنی شمال، جنوب، غرب و شرق تجزیه طلبی آغاز شد.

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی گفت: گروهک های تروریستی مانند «الاحوازیه» در اروپا قرار دارند و این سوال ایجاد می شود که این گروه های تروریستی چرا در کشورهایی که مدعی مبارزه با تروریسم هستند حضوری فعال یا اقامت دارند.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی، شجره ریشه داری است که طوفان‌ها، شاید آن را تکان داده است اما از ریشه کنده نشده است، بلکه جمهوری اسلامی گروه‌های تجزیه طلب را یا وادار به تسلیم کرد و یا فراری داد.

حسینیان در پایان این مورد را بیان داشت که برخی از افراد می گویند چرا ابرقدرت‌های جهان را تحریک می کنید، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) در خرداد ماه سال ۴۲ حکومتی در اختیار نداشت تا ابرقدرت‌ها را تحریک کند، اما چرا این ابرقدرت‌ها با نهضت اسلامی امام یا انقلاب اسلامی مخالفت کردند زیرا از این ایدئولوژی می ترسیدند.

 

هدف FATF  فنی، حقوقی یا مبارزه با پولشویی نیست بلکه محدود کردن جمهوری اسلامی است/ امروزه انقلاب اسلامی از تمام توطئه ها، سربلند بیرون آمده و امروز قوی تر از هر زمان دیگر است/ هرکدام از توطئه ها و دشمنی ها علیه جمهوری اسلامی در طول این چهل سال، می توانست یک کشور را از پای درآورد

سلامی: عقب نشینی دشمن از منطقه، جلوه‌ای از ظهور قدرت مقاومت جهان اسلام است/ جلیلی: هدف از فتنه ۸۸ جلوگیری از تکثیر و الگو شدن انقلاب اسلامی بود/ حسینیان: نخست وزیر انگلیس، رژیم پهلوی را گاو شیرده خود می دانست/ وحیدی: هدف FATF  فنی، حقوقی یا مبارزه با پولشویی نیست بلکه محدود کردن جمهوری اسلامی است/ رهبر: امروز مثلث تل‌آویو، واشنگتن و ریاض در حال طراحی توطئه علیه ملت ایران هستند

در ادامه این نشست، سردار احمد وحیدی رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی و وزیر اسبق دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح اظهار داشت: انقلاب اسلامی در آستانه جهش جدیدی قرار دارد و ابلاغ الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت برای ۵۰ سال آینده کشور، از سوی رهبر انقلاب نیز بر همین اساس تاکید دارد.

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی افزود: در این چهل سال گذشته، توطئه ها و دشمنی های پیچیده ای علیه جمهوری اسلامی ایجاد شده که هرکدام از آن‌ها برای نابودی یک کشور و یا منطقه‌ای کافی است.

وی با اشاره به چهل ساله شدن انقلاب اسلامی گفت: در طول این مدت، جمهوری اسلامی هم مقاومت و هم پیشرفت کرده است و توانسته، ابهت و بزرگی آمریکا را از همان روزهای اول انقلاب با تسخیر لانه جاسوسی درهم بشکند.

وحیدی افزود: یکی از توطئه های بین المللی در این چهل سال، مسئله حقوق بشر بوده و هست و اخیرا هم  شاهد بیانیه ای دیگر علیه جمهوری اسلامی بودیم؛ این در حالی است که سعودی ها با ٣٠ هزار زندانی سیاسی و ۶۰ هزار کشته و شهید در یمن، سطح پایینی از حقوق بشر را داراست اما عضو شورای حقوق بشر سازمان ملل است.

وزیر اسبق دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح گفت: انقلاب هایی که در کشورهای دیگر رخ داده است، هیچ کدام نتوانسته اند تداوم پیدا کنند اما انقلاب اسلامی اکنون به چهل سالگی خود رسیده است.

وی با بیان اینکه تروریسم، توطئه دیگریست که علیه جمهوری اسلامی به کار گرفته اند، گفت: می گویند ایران بزرگترین کشور حامی تروریسم است این درحالی است که رژیم صهیونیستی رسما ترورمی‌کند و علنی هم بیان می‌کند.

 وحیدی افزود: یکی از استراتژی های دیگر دشمن تبلیغ در خصوص فساد سیستمی و تبدیل کردن آن به بهانه ای برای تحریم مجدد ایران است.

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی با بیان اینکه بحث FATF موضوع فنی، حقوقی یا مبارزه با پولشویی نیست، گفت: در حالی ایران را جزو کشورهای با ریسک بالای مقابله ای قرار می دهند که خودشان اعلام کرده اند مسیر اصلی تامین مالی داعش از ترکیه است و پاکستان دارای بیشترین گروهک های تروریستی است.

وی تصریح کرد: شاید بتوان گفت دو سوم کنوانسیون های مختلف که در جهان به وجود آمد، پس از انقلاب بوده که برای به کنترل درآوردن کشورها با پشتوانه جهانی است و کشور هدف آنها نیز ایران بوده تا بتوانند جمهوری اسلامی را محدود کنند.

وحیدی با اشاره به افق ٥٠ سال آینده انقلاب اسلامی گفت: امروزه انقلاب از تمام توطئه ها سربلند بیرون آمده و قوی تر از هر زمان دیگری و با اقتدار ایستاده است.

وزیر اسبق دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با اشاره به پیشرفت جمهوری اسلامی در این چهل سال تصریح کرد: زمانی که ایران در زمینه هسته‌ای پیشرفت کرد ساويرس انگلیسی گفت که زمان گذشته است و نمی توان این پیشرفت را از ایرانیان بگیریم.

وی در پایان سخنان خود گفت: برخی از کشورهای اروپایی سفرای خود را از ایران فراخواندند و بعد از مدتی اولین کشوری که سفیر خود را خارج کرده بود، درصدد آن بود که اولین کشور باشد تا به ایران باز می گردد اما با تدبیر هوشمندانه مقام معظم رهبری اجازه ورود سفیر آن کشور به ایران داده نشد تا اینکه به التماس افتاد و آخرین کشوری بود که به ایران آمد.

 

غربی ها معتقدند که ایران قلب جهان است/ طرح تراسیکا آمریکایی ها برای کم رنگ کردن نقش استراتژیک ایران در منطقه غرب آسیا بود/ امروز ایران، به چهل کشور جهان سلاح و تجهیزات نظامی صادر می‌کند/ دشمنان قدرت علمی جمهوری اسلامی ایران را نمی‌توانند انکار کنند‌/ امروز مثلث تل‌آویو، واشنگتن و ریاض در حال طراحی توطئه علیه ملت ایران هستند

سلامی: عقب نشینی دشمن از منطقه، جلوه‌ای از ظهور قدرت مقاومت جهان اسلام است/ جلیلی: هدف از فتنه ۸۸ جلوگیری از تکثیر و الگو شدن انقلاب اسلامی بود/ حسینیان: نخست وزیر انگلیس، رژیم پهلوی را گاو شیرده خود می دانست/ وحیدی: هدف FATF  فنی، حقوقی یا مبارزه با پولشویی نیست بلکه محدود کردن جمهوری اسلامی است/ رهبر: امروز مثلث تل‌آویو، واشنگتن و ریاض در حال طراحی توطئه علیه ملت ایران هستند

فرهاد رهبر رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس اسبق دانشگاه تهران در ادامه نشست شنبه های انقلاب اظهارداشت: جمهوری اسلامی در مدت این چهل سال مقاومت کرده و در طول این مدت با توطئه های زیادی روبه رو بوده است.

رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی ادامه داد: این انقلاب با رهبری حضرت امام خمینی (ره)، کمک مردمی و با هدایت و رهنمودهای حکیمانه رهبر معظم انقلاب ادامه داشته  و قطعا تا ظهور امام زمان (عج) ادامه پیدا خواهد کرد.

وی گفت: ایران در یک موقعیت جغرافیایی خاص و استراتژیکی قرار دارد و غربی ها این منطقه را قلب جهان می نامند و معتقد هستند که هر فردی قلب جهان را در اختیار داشته باشد، صاحب کل منطقه است.

رهبر با بیان اینکه آمریکایی‌ها در طول این چهل سال تلاش های جدی کردند که موقعیت استراتژیک منطقه غرب آسیا و جمهوری اسلامی ایران را کم رنگ کنند، تصریح کرد: آنها برای این هدف چندین طرح از جمله طرح تراسیکا که یک طرح انتقال ذخایر انرژی بود را اجرایی کردند اما هیچ‌گاه موفق نشدند زیرا هزینه های بسیار زیادی طلب می کرد.

رئیس اسبق دانشگاه تهران افزود:  وجود ذخایر استراتژیک در منطقه غرب آسیا از دلایل طمع دشمنان به ایران است و استکبار جهانی با خروج از ایران به موجب پیروزی انقلاب، منافع بسیار زیادی را از دست داد.

وی با اشاره به وجود دشمنی‌ها علیه ملت ایران بیان داشت: امروزه حتی موسسات راهبردی و اندیشکده‌های آمریکا نیز دائما از گسترش نفوذ ایران در منطقه و جهان صحبت می‌کنند که این از موهبت های انقلاب اسلامی است.

رهبر ادامه داد: انقلاب اسلامی دست مستکبران را از کشور کوتاه کرد اما توطئه‌های آنها علیه ملت ایران هیچ‌گاه تمام نشده و نخواهد شد.

این استاد دانشگاه با بیان این که تمام کشورهای جهان از صدام در جنگ‌تحمیلی حمایت همه جانبه کردند خاطرنشان کرد: دشمنی آنها کم نشده است، نمونه آن اعمال تحریم‌های سنگین مالی و تجاری و کمک‌های مالی به دشمنان ملت ایران برای اجرای عملیات‌های تروریستی از جمله توطئه‌های آمریکاست.

وی ادامه داد: ابتدای انقلاب اسلامی کوچکترین قطعات نظامی مورد نیاز کشور را وارد می‌کردیم اما امروز به چهل کشور جهان سلاح و تجهیزات نظامی صادر می‌کنیم.

رئیس اسبق دانشگاه تهران با بیان اینکه امروز دشمنان قدرت علمی جمهوری اسلامی ایران را نمی‌توانند انکار کنند‌ تصریح کرد: آمریکایی‌ها امروز اعتراف می‌کنند که تحریم‌ها نتوانسته در خصوص ایران مفید باشد و تنها نتیجه آن دور شدن آمریکا از متحدانش بوده است.

این استاد دانشگاه همچنین تاکید کرد: امروز مثلث تل‌آویو، واشنگتن و ریاض در ابعاد اقتصادی، سیاسی و نظامی در حال طراحی توطئه علیه ملت ایران هستند.

رهبر با اشاره به طرح ها و نقشه های اتاق جنگ وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه ایران گفت: این مجموعه به شدت در حال رصد شرکت‌های جهانی است که با ایران همکاری می‌کنند و در صورت مشاهده همکاری این شرکت‌ها با ایران به شدت با آنها برخورد کرده و پول های آنها را بلوکه می کنند.

وی در پایان سخنان خود گفت: امیدواریم تعداد قابل توجهی از شاخص‌های امنیت اقتصادی کشور با بهبود شرایط سیاسی رونق پیدا کند.

 

پیروزی انقلاب اسلامی خود یک تهاجم فرهنگی به غرب و چارچوب های شبه مدرنیته بود/ تعامل فرهنگی در زمان وجود جنگ علیه کشور معنایی ندارد/ خیال خام ترامپ در خصوص ابهت نیروهای دریایی آمریکا/ جزییات طرح مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران در دولت فعلی آمریکا/ هالیوود به هر 24 پیامبری که در قرآن نام برده شده، حمله کرده است/ چرا نظریه پرداز مرگ اسلام، همچنان در کشور فعالیت گسترده دارد

سلامی: عقب نشینی دشمن از منطقه، جلوه‌ای از ظهور قدرت مقاومت جهان اسلام است/ جلیلی: هدف از فتنه ۸۸ جلوگیری از تکثیر و الگو شدن انقلاب اسلامی بود/ حسینیان: نخست وزیر انگلیس، رژیم پهلوی را گاو شیرده خود می دانست/ وحیدی: هدف FATF  فنی، حقوقی یا مبارزه با پولشویی نیست بلکه محدود کردن جمهوری اسلامی است/ رهبر: امروز مثلث تل‌آویو، واشنگتن و ریاض در حال طراحی توطئه علیه ملت ایران هستند/ عباسی: پیروزی انقلاب اسلامی خود یک تهاجم فرهنگی به غرب و چارچوب های شبه مدرنیته بود/ زرشناس:ناتوی فرهنگی در دهه 60 انقلاب را افراطی، خشن و منجر به دیکتاتوری معرفی می کند

حسن عباسی تحلیل گر مسائل سیاسی و رئیس اندیشکده یقین در بخش دیگر نشست شنبه های طی سخنانی اظهار کرد: ناتو فرهنگی علیه ایران بسیار جای کار و بررسی دارد اما نکته اصلی این است که پیروزی انقلاب اسلامی خود یک تهاجم فرهنگی به غرب و چارچوب های شبه مدرنیته بود.

وی ادامه داد: در دوره ای که همه اندیشه مارکس را پذیرفته بودند و بیان می کردند که دین افول توده هاست؛ در چنین شرایطی انقلاب اسلامی پا به میدان نهاد.

عباسی گفت: اصلی ترین معارض جریان لیبرال؛ انقلاب اسلامی است که در مقابل اندیشه های آن ها ایستاده است.

این پژوهشگر مسائل سیاسی گفت: در جایی که ما جنگ نرم داریم، تعامل فرهنگی معنایی ندارد و باید گفت که جنگ نرم، اقدام و کار فرهنگی باهم متفاوت هستند.

وی افزود: ما مخالف تعامل فرهنگی نیستیم و راهپیمایی فرهنگی را یکی از بارزترین تعاملات فرهنگی می دانیم اما زمانی که جنگ نرم مطرح می شود، دیگر بستر تعاملات فرهنگی وجود ندارد.

عباسی تصریح کرد: در دوره ریاست جمهوری ترامپ طرح مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران که دارای پنج بند بود؛ امضا و ابلاغ شد، در یکی از بندهای این طرح اعلام شده بود که با ایران در حوزه های موشکی، سپاه قدس، نیروی دریایی، سایبری و فرهنگی باید مقابله شود.

رئیس اندیشکده یقین ادامه داد: ترامپ معتقد بود که طبق قانونی نانوشته، هرجا که نیروی دریایی آمریکا وارد آب های کشوری می شود کسی حق مقابله با آن را ندارد؛ پس معنایی ندارد که نیروی دریایی آمریکا در خلیج فارس جلوی ایرانیان زانو بزند. در سوریه هم سردار سلیمانی حق دخالت ندارد و توان موشکی و حوزه های سایبری هم به همین صورت است که برای دنیا تهدید محسوب می شود.

وی افزود: در این طرح مقابله، آمریکا بیان می کند که ایرانی ها استاد عملیات روانی هستند و آمریکا باید تمرکز خود را بر این حوزه قرار دهد و در جنگ نرم علیه ایران وارد شود هرچند که چهل سال است این اقدامات را انجام داده است اما در این دوره به صورت رسمی اعلام کرده است.

عباسی در تشریح حمله ناتو فرهنگی به ایران گفت: همان طور که می دانید اسلام و ایمان با هم متفاوت است و اقدامی که در جنگ نرم علیه ایران انجام شد به هفت عامل ایمان؛ یعنی ایمان به انبیاء، ایمان به غیب، ایمان به ملائکه، ایمان به کتاب و ... حمله شد.

رئیس اندیشکده یقین  تصریح کرد: بخشی از این حمله فرهنگی علیه پیامبران روی داد. هالیوود به هر 24 پیامبری که در قرآن نام برده شده است، حمله کرد و در حال حاضر عظیم ترین پروژه های هالیوود علیه پیامبران در حال ساخت و اکران است. حمله به ایمان در خصوص ملائکه از دیگر موارد ناتو فرهنگی است. آن ها می دانستند که اگر ملائکه و اصولا وحی را از ذهن مسلمانان پاک کنند در اصل خدا را پاک کرده اند و در این رابطه فیلم های زیادی تولید کرده اند که در آن فرشته های میکائیل و جبرائیل تحریف شده و یا در فیلم هایی مانند Lucifer، در خصوص بازگشت ابلیس موعود سخن گفته شده است.

وی ادامه داد: قرآن سوزی برای حمله به ایمان به کتاب تا حمله به عالم موعود و غیب همه در راستای حمله به اقسام هفت گانه ایمان است.

عباسی با اشاره به مرحله دوم ناتو فرهنگی گفت: سال 93، 160 استاد دانشگاه به رئیس جمهور نامه نوشتند که اسلامی شدن علوم، مفهومی ندارد و جلوی ایدوئولژیک شدن علوم گرفته شود. پس از آن رئیس جمهور در نشستی در خصوص علوم انسانی صحبت کرد و گفت که علوم اسلامی، یهودی، غربی و شرقی مفهومی ندارد و علم علم است. این سخنان با واکنش رهبری همراه شد و ایشان گفتند که در علوم انسانی غربی، توحید وجود ندارد و این علوم برپایه توحید نوشته نشده است.

رئیس اندیشکده یقین  ادامه داد: امروز تمام کسانی که در کشور مدرک اخذ کرده اند؛ اساس مدارک آن ها تثلیث است و این موضوعی است که قرآن، آن را نفی کرده است و در قانون اساسی ما نیز بر توحید تاکید شده است اما در علوم اجرا و پیاده نشده است.

وی با بیان اینکه سومین رویکرد ناتو فرهنگی در حوزه هنر است، گفت: هنر ابسورد (absurd) نوع دیگر ناتو فرهنگی بود. این هنر یعنی عالم بر محور بیهودگی شکل گرفته است و به نوعی هیچ است و این دقیقا برخلاف دین است که می گوید همه چیز باهدف و از روی دلیل و علت به وجود آمده است.

عباسی ادامه داد: مدت هاست که هنر ابسورد در شبکه های صدا و سیما در حال پخش است و هیچ کس نمی دانست که مفهوم و معنای آن چیست. طنزهایی که در آن به هیچ کجا نمی رسید و در آن تلاش بیهوده می شد از نمونه بارز آن است.

این پژوهشگر مسائل سیاسی گفت: در حال حاضر سلبریتی ها به رسانه های ما راه پیدا کرده اند و این تبدیل به یک معضل شده است. سلبریتی هایی که مجری می شوند و یا پیام تبریک و تسلیت ها را می گویند، چهره واقعی خود را در زندگی عادی به مردم نشان می دهند که در نهایت مردم متوجه تعارض رفتاری آنها می شوند و این مشکلات بزرگی را به وجود می آورد.

وی تصریح کرد: در حوزه تربیتی نیز مورد ناتو فرهنگی قرار گرفته ایم و آموزش و پروش ما در این حوزه دارای ضعف و مشکل است.

عباسی گفت: پس هم حوزه دین با اصالت هفت گانه ایمان مورد هجمه قرار گرفته است و هم در حوزه علوم، علم تثلیث آورده شده است و هم هنر ما هنر آبسورد و تعلیم و تربیت ما دارای سیستم های غربی است.

رئیس اندیشکده یقین تشریح کرد: جواد طباطبایی که اندیشه بازگشت ایرانشهر را مطرح کرده است و در حال حاضر به عنوان تئوریسین مطرح می شود و از دست رئیس جمهور و وزیر علوم تقدیر می شود، فردی است که در گفت و گو با یورو نیوز در پاسخ به سوالی پیرامون پیاده کردن اندیشه ایرانشهری گفت که اسلام مُرد و امروز این نظریه پرداز مرگ اسلام، در کشور فعالیت گسترده انجام می دهد.

وی ادامه داد: جریان ایرانشهری اکنون دارای نشریه است و این مسیری است که عباس آخوندی هم آن را طی می کند و زمانی که وارد فضای توییتر نیز شد خود را به عنوان گفتمان جریان ایرانشهری معرفی کرد.

عباسی گفت: تمام این جریانات در افق پیش روی انقلاب اسلامی شکست خواهند خورد همان طور که در حال حاضر در فرانسه علیه سیاست های لیبرالی قیام شده است.

رئیس اندیشکده یقین  خاطرنشان کرد: امروز جوانان دهه 70 و80 انقلاب اسلامی در سوریه در حال دفاع از جریان مقاومت هستند یعنی برای افق 1440 انقلاب اسلامی، تمدن انقلاب در حال معرفی به دنیاست که خواهد توانست دنیا را متحول کند.

 

انقلاب اسلامی رستاخیزی علیه تونل وحشت شبه مدرنیته است/ آثاری که حتی قبل از انقلاب اسلامی ترجمه نمی شد پس از انقلاب اسلامی محور شد/ ناتوی فرهنگی در دهه 60 انقلاب را افراطی، خشن و منجر به دیکتاتوری معرفی می کند

سلامی: عقب نشینی دشمن از منطقه، جلوه‌ای از ظهور قدرت مقاومت جهان اسلام است/ جلیلی: هدف از فتنه ۸۸ جلوگیری از تکثیر و الگو شدن انقلاب اسلامی بود/ حسینیان: نخست وزیر انگلیس، رژیم پهلوی را گاو شیرده خود می دانست/ وحیدی: هدف FATF  فنی، حقوقی یا مبارزه با پولشویی نیست بلکه محدود کردن جمهوری اسلامی است/ رهبر: امروز مثلث تل‌آویو، واشنگتن و ریاض در حال طراحی توطئه علیه ملت ایران هستند/ عباسی: پیروزی انقلاب اسلامی خود یک تهاجم فرهنگی به غرب و چارچوب های شبه مدرنیته بود/ زرشناس:ناتوی فرهنگی در دهه 60 انقلاب را افراطی، خشن و منجر به دیکتاتوری معرفی می کند

شهریار زرشناس پژوهشگر مسائل فرهنگی در بخش پایانی این نشست اظهارداشت: زمانی که انقلاب اسلامی، پیروز می شود، در واقع انقلابی علیه نظام شبه مدرنیته به پیروزی رسیده است.

وی ادامه داد: نظام شبه مدرنیته نزدیک به 100 سال در کشور فعالیت می کرد و نتایج تلخی را برای کشور به وجود آورد و اقدامات آن در حوزه های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، خانواده و... فاجعه بار بود که انقلاب اسلامی رستاخیزی علیه تونل وحشت شبه مدرنیته را رقم زد.

زرشناس تصریح کرد: انقلاب اسلامی با تکیه بر ظرفیت های خود به وجود آمد و علیه جریان شبه مدرنیته قیام کرد و در این مسیر روحانیت را انتخاب کرد زیرا روحانیت فاصله زیادی با جامعه شبه مدرنیته غرب داشت. پس از انقلاب اسلامی ساخت سیاسی کشور دگرگون شد اما ساخت فرهنگی و اقتصادی تحولی نداشت.

این پژوهشگر مسائل فرهنگی ادامه داد: اقتصاد شبه مدرن ایران در سال 1368 با عنوان شبه لیبرالیستی در ایران نهادینه شد.

وی با اشاره به روند ارتجاع شبه مدرن در حوزه ناتو فرهنگی گفت: از سال های 59 و اوایل سال های 60 عملیات فرهنگی علیه ایران شروع می شود و کانون تمرکز آن ها بر القای پشیمانی از انقلاب است. آن ها القا می کنند که انقلاب به سرانجام نمی رسد و آرمان گرایی را بی خردی می خوانند و این هدف را از طریق فیلم ها، کتاب ها و... القا می کنند.

زرشناس ادامه داد: در اوایل انقلاب جریان شبه مدرنیته ایران یا گوشه گیر یا فراری شده بود و یا اینکه شوک انقلاب باعث شده بود که نتوانند دست به تولید آثار فرهنگی علیه ایران بزنند، از این رو در آن دوران آثار فوکویاما و ... ترجمه شد و در کشور انتشار یافت. آثاری که حتی قبل از انقلاب السلامی ترجمه نمی شد پس از انقلاب اسلامی محور قرار داده می شود. در کتاب های ترجمه شده این القا می شد که انقلاب به دیکتاتوری ختم می شود.

این پژوهشگر مسائل فرهنگی گفت: این روند توسط نشریه های شبه روشنفکری تبلیغ و انتشار یافت و در حوزه سیاست گذاری، مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد، آن ها را در دستور کار خود قرار دادند.

وی با اشاره به اینکه ناتو فرهنگی با یک لشکر نویسنده و فیلسوف جلو آمد گفت: در دهه 60 به گونه ای القا می شد که انقلاب، افراطی و خشونت گراست و منجر به دیکتاتوری می شود اما در دهه 70 علاوه بر این مسائل شروع به طرح شبهات کلامی می کنند و تئوری ولایت فقیه را هدف قرار می دهند، به آرمان گرایی حمله می کنند، از طریق پلورالیسم فرهنگی و دینی عملیات می کنند و از طریق طرح آرا، هابرماس را وارد ادبیات کشور می کنند.

زرشناس در پایان اظهارات خود خاطرنشان کرد: در سال های 1367 به بعد هم، رسانه به صورت گسترده وارد این عملیات ناتو فرهنگی می شود و اهداف خود را دنبال می کند که باید آثار آن را در دهه های 80 و 90 بررسی کنیم./811/د102/ب1

ارسال نظرات