۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۴۴۵۴۵۹
سرپرست تبلیغات اسلامی هرمزگان:

تشکلهای دینی و مردم نهاد هویت بخش سازمان تبلیغات اسلامی است

سرپرست تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: این نهاد دینی فرهنگی بدون عناصر تاثیرگذار و تشکلهای مردمی هویتی ندارد و آنچه به این نهاد دینی فرهنگی هویت می ‌بخشد وجود تشکلهای دینی و سازمانهای مردم نهاد است.
انصاری راد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام علی اکبر انصاری راد سرپرست تبلیغات اسلامی هرمزگان ظهر امروز در دیدار با رؤسای کانون مداحان و شورای هیئات مذهبی هرمزگان گفت: سازمان تبلیغات اسلامی هرمزگان بدون عناصر تاثیرگذار و تشکلهای مردمی هویت ندارد و آنچه به این نهاد دینی فرهنگی هویت می ‌بخشد وجود تشکلهای دینی و سازمانهای مردم نهاد است.

وی با تاکید بر تعامل و همکاری بیش از پیش کانون مداحان با تبلیغات اسلامی هرمزگان افزود: باید با رصد و شناسایی ظرفیتهای دو طرف و با همفکری و هم ‌اندیشی در جهت تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف تلاش کنیم.

سرپرست تبلیغات اسلامی هرمزگان با اشاره به نامگذاری سال از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل و نقش هر نهاد و دستگاه فرهنگی در تحقق سیاستهای آن تصریح‌کرد: روحانیان به عنوان یکی از ظرفیتهای مهم و اثرگذار سازمان تبلیغات اسلامی می‌ توانند نقش خوبی را در تحقق اقتصاد مقاومتی ایفا کنند و بر پیام سال جامه عمل بپوشانند.

حجت الاسلام انصاری راد ادامه داد: دیگر نهادها و دستگاه ‌های اجرایی استان نیز باید با همکاری مردم در راستای پیشرفت و تحقق شعار سال به عنوان مهم‌ترین منویات رهبر معظم انقلاب تلاش کنند.

وی اضافه کرد: مطالبات مقام معظم رهبری با شعار دادن و حرف زدن و یا تبلیغات محیطی تحقق نمی یابد آنچه در این زمینه مهم و شاخص است نوع عملکرد و ارزیابی فعالیتهای هر نهاد است.

در ادامه این مراسم رییس کانون مداحان هرمزگان ابراز داشت: تدوین برنامه و اجرای منظم آن با همکاری و تعامل نهادهای مرتبط راهکاری مناسب برای پیشبرد اهداف متعالی نظام است.

وی با اشاره به نقش صرفه جویی در تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی افزود: صرفه جویی باید در همه زمینه ‌ها صورت گیرد و بسیاری از ریخت و پاشهایی که نتیجه و خروجی مناسبی برای کشور و نظام  ندارد کاهش یابد و این هزینه ‌ها در جای مناسبی صرف شود.

رییس کانون مداحان هرمزگان گفت: در زمینه توسعه و گسترش فرهنگ دینی و حمایت از تشکلهای دینی و پیرغلامان هر چه سرمایه‌ گذاری شود کم است چرا که تحقق این مهم در ارتقاء و تقویت پایه ‌های نظام دینی موثر است.

در ادامه، کریم هاشمی رییس شورای اسلامی هرمزگان نیز از مداحان و هیئات مذهبی به عنوان دو بازوی توانمند سازمان تبلیغات اسلامی یاد و تصریح کرد: رصد اولویتهای فرهنگی و مشکلات پیش روی هیئات مذهبی در سطح استان، ظرفیت‌ یابی و استفاده بهینه از ظرفیتهای دستگاه‌ های فرهنگی و اجتماعی به‌ منظور ارتقای امور پشتیبانی و حمایتی برنامه‌ ریزی جهت ارتقای سطح آگاهیهای مذهبی اعضای هیئات مذهبی، بررسی آسیبها و انحرافات مراسم مذهبی و ارائه راهکار جهت رفع آن‌ها با بهره‌ مندی از رهنمودهای مقام معظم رهبری از جمله مأموریت‌ های این شورا است.

رییس شورای هیئات مذهبی هرمزگان، با اشاره به سیاستهای اقتصاد مقاومتی ابرازداشت: با هدف تحقق شعار سال مقام معظم رهبری با همدلی و هم زبانی در راستای فعالیتهای فرهنگی تلاش شد شورای هیئات مذهبی شهرهای هرمزگان به صورت مستمر و برنامه ریزی شده با برگزاری جلسات متعدد و اقدامات مناسبتی در حوزه فعالیتهای فرهنگی نقش پویا و فعالی در استان ایفا کند./851/202/ب3

 

ارسال نظرات