۰۱ دی ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۶
کد خبر: ۵۴۴۴۱۳
حجت الاسلام فلاحی:

حرم حضرت معصومه تجلی گاه هنر علوم وحیانی است

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) آستان مقدس حضرت معصومه(س) را مدرسه هنر و تجلی گاه علوم وحیانی دین مبین اسلام توصیف کرد.
فلاحی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،حجت الاسلام صفر فلاحی عصر امروز در محفل شعر آیینی «درسوگ کریمه» که از سوی آستان مقدس حضرت معصومه(س) در سالن کنفرانس پژوهشکده علامه طباطبایی با حضور شاعران آیینی برجسته کشور برگزار شد با اشاره به این که شعر زمینه ای برای صیانت از تاریخ تمدن ها است، اظهار داشت: شعرا می توانند با سرودن یک بیت شعر در انجام رسالت آیینی خود به خطبا، مداحان و مرثیه خوانان  همگام باشند؛ بر این اساس آستان مقدس حرم کریمه اهل بیت(س) این آمادگی را دارد که آثار شعرا را جمع کند و در دسترس دیگران قرار دهد.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره اهمیت احیاء امر اهل بیت(ع) در ادبیات روایی، عنوان داشت:  در مضمون برخی از روایات آمده است که«کسی که در مجلس اهل بیت(ع) می نشیند و در آن مجلس امر اهل بیت(ع)  احیا شود، قلب افرادی که در آن مجلس حضور داشته اند نمی میرد.»

وی ادامه داد: همچنین در روایتی دیگر آمده است که«اگر مردم زیبایی های کلام اهل بیت (ع) را متوجه شوند از آنان پیروی خواهند کرد.» بر این اساس شاعران شعر آیینی از مومنانی هستند که می توانند  به این امر زیبایی ببخشند.

حجت الاسلام فلاحی در ادامه ضمن گرامیداشت یاد آیت الله حائری شیرازی به توصیف شخصیت علمی این عالم ربانی پرداخت و گفت: آیت الله حائری شیرازی به اصرار خود در بخش کفشداری خادم افتخاری حرم کریمه اهل بیت (س) مشغول به خدت بودند؛ این در حالی است که تولیت حرم حضرت معصومه(س) به ایشان پیشنهاد کرده بودند که در بخش دیگری مشغول خدمت به زائران کریمه اهل بیت(س) شوند، اما ایشان نپذیرفته و تا هنگامی که حالشان مساعد بود در بخش کفشداری مشغول خدمت بودند.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) آستان مقدس حضرت معصومه(س) را مدرسه و تجلی گاه هنر علوم وحیانی دین مبین اسلام توصیف کرد و گفت: مضجع شریف کریمه اهل بیت(س) مدرسه ای است که تاکنون هر فردی هنری داشته به پای حرم این بانوی بزرگوار ریخته است.

وی ادامه داد: هنرمندان بهترین هنرهای خود، از جمله هنر معماری را در این مکان مطهر پیاده کرده اند و در کنار هنر معماری ادیبان و حکما نیز خوشه چین این مدرسه بوده اند.

حجت الاسلام فلاحی در پایان از فراهم شدن زمینه های برگزاری کنگره ای حضرت آمنه(س) در سال آتی خبر داد و ابراز داشت: شعرا باید دست به قلم شده و در خصوص این بانوی بزرگوار ادای دین کنند؛چرا که مادر پیامبر (ص) از جایگاه ویژه و بالایی برخوردار است.

هچنین هادی محمود نژاد که دو روز پیش به عنوان معاون اجرایی جدید آستان مقدس حضرت معصومه(س) معارفه شده بود در بخشی از این محفل شعر آیینی به تبیین اهمیت و جایگاه شعرا در مسائل نوین جهان اسلام پرداخت و گفت: شاعران در تغییر اتفاقات روز دنیا مانند استکبار ستیزی محوری ترین رسالت را برعهده دارند؛ بر این اساس معتقدم حضور شاعران باید در ترانه سرایی پررنگ تر شود.

معاون اجرایی آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) با اشاره به اینکه در عصر حاضر به شعر و ادبیات نگاه ویژه ای شده است، ابرازداشت: از گذشته تا کنون ارتباط شعر و ادبیات با معماری ارتباط محکمی بوده است.

بر اساس این گزارش محمد علی مجاهدی، از اساتید مطرح شعر آیینی با اشاره به اینکه دشمنان از ابتدای زمان غصب ولایت حضرت علی (ع) در صدد نابودی شیعه بوده اند، اظهار داشت: اکنون وهابیت با تمام وجود به میدان آمده و راه دشمنی با شیعه را ادامه می دهد؛ بر این اساس معتقدم که امروز رسالت اصلی شاعران آیینی معرفی کردن دجال های زمانه است./837/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات