۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۵۴۳۷۶۲
معاون پژوهشی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی خبر داد؛

انتشار مجلات عربی و انگلیسی در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی

معاون پژوهشی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی از انتشار نخستین مجله عربی در این پژوهشگاه خبر داد و گفت که مجله انگلیسی سال آینده منتشر خواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمین محمدهادی یعقوب نژاد معاون پژوهشی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدهادی یعقوب نژاد پیش از ظهر امروز در مراسم «تجلیل از مجلات برتر دفتر تبلیغات اسلامی» که در حاشیه سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم که در مرکز همایش های غدیر برگزار شد، اظهار داشت: خوشبختانه طراحی راه اندازی مجله عربی مراحل قانونی خود را طی کرده و ان شاءالله تا پایان سال جاری، اولین مجله عربی در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر می شود و مجله انگلیسی نیز در سال آینده منتشر خواهد شد.

وی با بیان این که دفتر تبلیغات اسلامی نسبت به مجلات میدان وسیعی دارد، گفت: در این دفتر 23 مجله منتشر می شود که در این میان 8 مجله رتبه علمی پژوهشی را دارا هستند که از این تعداد، 4 مجله مربوط به پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، 3 مجله مربوط دانشگاه باقرالعلوم(ع) و یکی هم برای دفتر تبلیغات اسلامی شعبه خراسان رضوی است.

معاون پژوهشی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی درخصوص منبع بودن مجلات دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: در این دفتر مجلاتی داریم که می توان به عنوان مجله مورد اعتماد و منبع از آنها استفاده کرد. خانواده مجلات دفتر تبلیغات اسلامی خانوده وسیعی است و در حد وسع خود بنا داریم که مجله عربی و انگلیسی را آماده و منتشر کنیم.

وی درباره تجلیل از مجلات برتر افزود: ممکن است نسبت به معیارهای موجود اشکالاتی گرفته شود اما به روز بودن، داشتن رتبه علمی، ثبت در نمایه بین المللی ISI ، ثبت در نمایه بین المللی ISC ، داشتن سایت، داشتن هیئت تحریریه، ارائه حداقل یک صورت جلسه برای هر شماره و ارائه به هنگام در کتابخوان همراه پژوهان از جمله معیارها برای انتخاب مجله برتر است.

حجت الاسلام یعقوب نژاد اظهار داشت: این ها دستورالعمل هایی است که بر اساس شیوه نامه ای تنظیم و نظرات محققان جویا شده و در هیئت مدیران مطرح و سپس به تصویب رسیده است. همچنین این دستورالعمل ها را با مصداق های خارجی تطبیق داده شده و بدون هیچ دست کاری مورد بررسی قرار گرفته و در هیئت رئیسه مطرح شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: رتبه های اول تا سوم مجلات برتر به ترتیب 90، 85 و 80 امتیاز را کسب کردند و ماهنامه پیام زن نیز از مرکز فرهنگی هنری شایسته تقدیر قرار گرفته است./۸۲۲/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات