۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲
کد خبر: ۵۴۳۶۹۷
رییس مرکز تخصصی مهدویت:

حرکت در مسیرعلم بدون پژوهش بی نتیجه می ماند

حجت الاسلام کلباسی با بیان این که حرکت در مسیر علم بدون پژوهش بی نتیجه می ماند، گفت: پژوهش های مفید و ارزنده در بسط علم تأثیر بسیاری دارد.
کلباسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم گرامیداشت هفته پژوهش و تقدیر از برگزیدگان مرکز تخصصی مهدویت شامگاه شنبه در محل این مرکز تخصصی در قم برگزار شد.

حجت الاسلام مجتبی کلباسی در این مراسم با بیان این که در حوزه پژوهش های دینی کار نشده بسیار زیاد است، اظهار داشت: خداوند متعال به پیامبر گرامی اسلام می فرماید که از من بخواه تا علم تو را زیاد کنم، در حالی که پیامبر اقیانوسی از دریا و حکمت است؛ بنابراین می توان به ارزش علم و عالم پی برد.

وی افزود: در روایاتی داریم یک ساعت مجلس علم از هزاران کار عبادی دیگر برتر و بالاتر است، چراکه با علم مسیرها مشخص می شود و هر مسیری بدون پژوهش های علمی باشد به نتیجه نمی رسد.

رییس مرکز تخصصی مهدویت در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این که ما بابت بی دانشی و کم دانشی در دوره های گوناگون خسارت های زیاد دیده ایم، عنوان کرد: پژوهش های مفید و ارزنده در بسط علم تأثیر زیادی دارد و زوایای دانش را گسترش می دهد.

وی در ادامه تأکید کرد: البته انسان هر مقدار بر دانش خود بیافزاید بر مجهولات او نیز اضافه می شود و از این رو بدون پژوهش کسی به جایی نمی رسد و به صرف شرکت در کلاس و طی دروس بعید است بتواند توفیق چندانی پیدا کند.

حجت الاسلام کلباسی با اشاره به سیره امام راحل در توجه به مسائل علمی و پژوهشی یادآور شد: حضرت امام(ره) سرکلاس درس می فرمود استاد بهانه است و این طلبه است که باید خودش فکر و تحقیق کند تا بتواند پایه های دانش خود را افزایش کند و به پیش برود./1330/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات