۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹
کد خبر: ۵۴۳۶۹۶
به مناسبت هفته پژوهش؛

پژوهشگران برتر مرکز تخصصی مهدویت حوزه تجلیل شدند

در مراسمی با سخنرانی حجت الاسلام کلباسی از پژوهشگران برتر مرکز تخصصی مهدویت حوزه تقدیر به عمل آمد.
مرکز تخصصی مهدویت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم گرامیداشت هفته پژوهش و تقدیر از برگزیدگان مرکز تخصصی مهدویت شامگاه شنبه در محل این مرکز تخصصی در قم برگزار شد.

حجت الاسلام کلباسی رییس مرکز تخصصی مهدویت در این مراسم با بیان این که حرکت در مسیر علم بدون پژوهش بی نتیجه می ماند، گفت: پژوهش های مفید و ارزنده در بسط علم تأثیر زیادی دارد.

حجت الاسلام رضا مختاری رییس مؤسسه کتابشناسی شیعه در این مراسم با اشاره به هفته پژوهش و بیان این که ما طلبه ها هم در نقل و خواندن و هم در ترجمه احادیث باید دقت زیادی داشته باشیم، اظهار داشت: بهتر این است که انسان در دعاهای مأثور نیز این مطلب را رعایت کند.

حجت الاسلام یوسفیان رییس پژوهشکده مهدویت و موعود گرایی نیز از انتشار 10 عنوان کتاب مهدوی از سال گذشته تا امروز خبرداد و گفت: ما در این پژوهشکده بیش از سه هزار عنوان کتاب تخصصی داریم که علاقه مندان می توانند از آنها استفاده کنند.

تقدیر از برگزیدگان این مرکز نیز بخش دیگری از این مراسم بود که 12 مورد ویژه آخرین پایان نامه های سال های تحصیلی 95 و 96 بود؛ در این بخش صاحب دو رساله سطح چهار حجج اسلام محمدعلی فلاح علی آباد و سید مجتبی معنوی مورد تقدیر قرار گرفتند.

صاحبان رساله های علمی سطح سه نیز حجج اسلام علی مؤیدی، محمد گمار، جمال فلاح یخدانی، محمود موحدی فر، مهدی راستی فر، سید مصطفی بهشتی نژاد، محمد مؤیدی، جواد حسن‌زاده و محمدرضا ثقفی نیز جوایز خود را از مدیر مرکز تخصصی مهدویت دریافت کردند.

در ادامه این مراسم از پژوهشگران، همکاران و فعالان برتر عرضه پژوهش نیز تقدیر شد، از این رو حجج اسلام محمد آرندی، امیرمحسن عرفان، محمد حیدری و حجت الاسلام منتظری تجلیل شدند.

یادآور می شود، پژوهشکده مهدویت به تازگی برای کودکان و نوجوانان نیز مجموعه کتاب کاری را با موضوع مهدویت تنظیم کردند که با عنوان یاران آفتاب چاپ شده است که به همکاران پژوهشی در این حوزه نیز نشان مهدی یاور اعطا شد.

این افراد حجج اسلام محمد یوسفیان، سید حسن مهدوی نیا، محمدهادی یوسفیان و خانم فاطمه سادات افتخاری بودند.

گفتنی است، مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم بیش از 16 سال است که تأسیس شده و در سطوح دو، سه و چهار دانشجو می پذیرد و با تأسیس پژوهشکده مهدویت و موعود گرایی تلاش دارد از این مسیر جامعه آرمانی مهدوی را شکل بدهد./1330/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات