۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۵۴۳۶۱۸

چند خبر کوتاه از جامعه الزهرا

برگزاری نشست جوهره«تحقیق و پژوهش»، جلسه دفاعیه پایان‌نامه «حجاب از دیدگاه آیات و روایات»، نشست پژوهشی «نقش طلاب در مواجهه با جریان‌های انحرافی» و تجلیل از برگزیدگان جشنواره بانو امین(ره) و معرفی ۱۶ پژوهشگر برتر جامعه الزهرا(س) بخشی از اخبار جامعه الزهرا(س) در هفته جاری است.
جامعه الزهرا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همزمان با هفته پژوهش(۲۱ تا ۲۷ آذرماه)، نشست صمیمانه «جوهره تحقیق و پژوهش» از سوی مرکز تخصصی تعلیم و تربیت جامعه‌الزهرا(س) برگزار می‌شود.

در این نشست، طاهره ماهروزاده، مدیر مرکز تخصصی تعلیم و تربیت به تبیین این موضوع می‌پردازد.

ارائه گزارش از برگزاری جلسه اساتید مرکز تخصصی تعلیم و تربیت و بیان انتظارات اساتید از بانوان طلبه از جمله مواردی است که در این نشست مطرح می‌شود.

همچنین در این نشست، برگزیدگان مسابقه «خطبه‌های عاشورایی» معرفی و مورد تجلیل قرار می‌گیرند. 

این نشست روز یکشنبه، ۲۶ آذرماه ساعت ۱۰ تا ۱۱ در آمفی‌تئاتر طبقه سوم ساختمان شهید بهشتی(ره) جامعه‌الزهرا(س) برگزار می‌شود.

جلسه دفاعیه پایان‌نامه «حجاب از دیدگاه آیات و روایات» برگزار می‌شود

جلسه دفاع از پایان نامه سطح ۳ رشته «تفسیر و علوم قرآن» با موضوع «حجاب از دیدگاه آیات و روایات» توسط سرکار خانم «زهره صادق آبادی» برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین «غلامرضا احسانی» به عنوان استاد راهنمای این پایان‌نامه است و حجت‌الاسلام‌والمسلمین «محمدرضا سازمند» داوری این جلسه را به عهده دارد.

این جلسه روز یکشنبه، ۲۶ آذرماه ساعت ۸ صبح در سالن دفاعیه واقع در طبقه سوم ساختمان شهید قدوسی(ره) برگزار می‌شود.

عرضه کتاب «مهارت معلمی» در جامعه‌الزهرا(س)

طیبه سادات طباطبایی با اعلام این خبر عنوان کرد: کتاب «مهارت معلمی» نوشته حجت الاسلام والمسلمین «محسن قرائتی» جهت استفاده و بهرمندی طلاب ، اساتید و کارکنان با تخفیف ۷۰ درصد در دفاتر تربیتی مدارس علمیه جامعه‌الزهرا(س) عرضه می‌شوند.

مدیر کل امور تربیتی جامعه‌الزهرا(س) اظهار داشت: این کتاب هفته گذشته در حاشیه درس اخلاق طلاب جامعه‌الزهرا(س) عرضه شد و با استقبال زیاد بانوان طلبه روبرو شد.

طباطبایی افزود: طلابی که موفق به خرید کتاب  نشده‌اند، برای تهیه کتاب  می‌توانند از روز شنبه، ۲۵ آذرماه به دفاتر تربیتی مدارس علمیه جامعه‌الزهرا(س) مراجعه کنند.

وی یادآور شد: کتاب «مهارت معلمی» حجت‌الاسلام‌والمسلمین «محسن قرائتی» در ۲۸۸ صفحه با قطع وزیری و جلد شومیز از سوی انتشارات درس‌هایی از قرآن منتشر شده است.

مدیر کل امور تربیتی جامعه‌الزهرا(س) تصریح کرد: این کتاب با موضوع جنبه‌های مذهبی اخلاق حرفه‌ای معلمان است که در آن مسائلی چون ارزش و امتیاز کار معلمی، صفات معلم، وظایف معلم، نبایدهای معلمی، مهارت‌ها و شیوه‌ها، مخاطب و دیگر نکات مهم در وظیفه مقدس معلمی مورد بحث و بررسی قرآنی قرار گرفته است.

نشست پژوهشی «نقش طلاب در مواجهه با جریان‌های انحرافی» برگزار می‌شود

ریحانه حقانی با اعلام این خبر گفت: سی و دومین نشست علمی- پژوهشی با عنوان «نقش طلاب در مواجهه با جریان‌های انحرافی» همزمان با هفته پژوهش(۲۱ تا ۲۷ آذرماه) از سوی معاونت پژوهش جامعه‌الزهرا(س) برگزار می‌شود.

معاون پژوهش جامعه‌الزهرا(س) افزود: در این نشست، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر «مهدی فرمانیان»، رئیس دانشکده مذاهب اسلامی دانشگاه ادیان و مذاهب به تبیین نقش طلاب در مواجهه با جریان‌های انحرافی می‌پردازد.

حقانی تصریح کرد: این نشست روز یکشنبه، ۲۶ آذرماه ساعت ۱۰ تا ۱۲ در سالن نشست های علمی پژوهشی طبقه سوم پژوهشگاه حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود.

تجلیل از برگزیدگان جشنواره بانو امین(ره) و پژوهشگران برتر جامعه‌الزهرا(س) 

همایش «اخلاق پژوهشی؛ الزامات و راهکارها» روز شنبه با حضور بانوان طلبه، اساتید و پژوهشگران جامعه‌الزهرا(س) در تالار بیداری اسلامی برگزار شد.

در این همایش، برگزیدگان جشنواره بانو امین(ره) که به همت معاونت پژوهش در سال جاری برگزار شد، تجلیل شدند و پایان نامه های ۹ نفر از طلاب سطح سه جامعه‌الزهرا(س) به عنوان پایان نامه های برتر معرفی شد.

خانم‌ها «مریم زارع» در رشته تخصصی «فقه و اصول»، «زکیه فلاغ» در رشته «کلام اسلامی» و «فاطمه مغیثی» در رشته «فلسفه» حائز رتبه برتر در جشنواره بانو امین(ره) شدند.

خانم‌ها «محبوبه ارومیان» در رشته «تفسیر و علوم قرآن»، «زهرا جابری» در رشته «کلام اسلامی» و «بنت الهدی افشاری نژاد» در رشته «تعلیم و تربیت» حائز رتبه دوم و خانم ها «مهری سعادت فر» در رشته «تفسیر و علوم قرآن»، «زهره خلیلی» در رشته «کلام اسلامی» و «صدیقه انصاری» در رشته «فلسفه» حائز رتبه سوم در این جشنواره شدند.

همچنین در این همایش، ۱۶ نفر از بانوان طلبه جامعه‌الزهرا(س) به عنوان پژوهشگران برتر معرفی و از آنان قدردانی شد.

خانم ها «ناهید طیبی» از گروه علمی پژوهشی «تاریخ اسلام»، «خدیجه هاشمی» از گروه «فلسفه و کلام»، «فاطمه جمشیدی» از گروه «اخلاق و تربیت»، «فاطمه سلطان محمدی» از گروه «تفسیر و علوم قرآن» و «انسیه نوراحمدی» از گروه «فقه و اصول» به عنوان برگزیدگان سطح یک معرفی شدند.

خانم ها «زینب کبیری» از گروه «اخلاق و تربیت»، «خدیجه اسفندیاری» از گروه «تفسیر و علوم قرآن»، «صغری فهیمی» از گروه «تاریخ اسلام»، «خدیجه حسین زاده» و «مریم مظفری» از گروه «تفسیر و علوم قرآن» حائز رتبه دوم پژوهشگران برتر بودند.

همچنین خانم ها «فاطمه شکیب رخ» از گروه «تاریخ اسلام»، «سیده نفسیه فرساد» از گروه «فقه و حقوق»، «سمیه سادات موسوی» و «ندا هاشمی» از گروه «اخلاق و تربیت»، «زینب رضوانی» از «انجمن تعلیم و تربیت» و «زهره دانشجو» از «انجمن تفسیر و علوم قرآن» به عنوان برگزیدگان سطح سه پژوهشگران برتر معرفی شدند.

تجلیل از کتابداران برتر

در پایان همایش، کتابداران برتر جامعه‌الزهرا(س) معرفی شدند و خانم ها «سمیرا عیسی آبادی»، «فاطمه رمضانی» و «رضیه دهشیری» به عنوان کتابداران برتر مورد قدردانی قرار گرفتند./968/پ۲۰۴/ی

ارسال نظرات