۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۵۴۳۵۶۷
حجت‌الاسلام اسکندری مطرح کرد؛

حفظ و تقویت اصول و آرمان‌های انقلاب؛ مهمترین رسالت طلاب

معاون فرهنگی و تبلیغی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران کشور با تاکید بر اینکه حوزه سکولار نمی خواهیم گفت: حفظ و تقویت اصول و آرمان های انقلاب اسلامی و رهبری از اهم رسالت طلاب است.
حجت ‌الاسلام رضا اسکندری، معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام رضا اسکندری معاون فرهنگی و تبلیغی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران کشور امروز در همایش طلیعه حضور ویژه 300 بانوی جدید ورود به مدرسه علمیه خواهران هرمزگان، انقلاب اسلامی را مولود حوزه علمیه خواند و گفت: انقلاب اسلامی ایران از درون حوزه های علمیه متولد شد.

وی در ادامه افزود: انقلاب فرزند حوزه علمیه است، بنابراین کمک به حفظ ارزش های انقلاب اسلامی باید به عنوان یکی از وظایف اصلی حوزه مدنظر قرار گیرد.

معاون فرهنگی و تبلیغی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران کشور همچنین با تاکید بر اینکه حوزه سکولار نمی خواهیم، حراست و حفاظت از انقلاب اسلامی و جلوگیری از تشکیل حوزه سکولار را امری مهم و ضروری خواند و تصریح کرد: یک طلبه هرگز نمی گوید من با سیاست کاری ندارم، چرا که حفظ و تقویت اصول و آرمان های انقلاب اسلامی و رهبری از اهم رسالت طلاب است.

وی افزود: درصورتی که حوزه آسیب ببیند انقلاب نیز آسیب خواهد دید، باید برای مصونیت انقلاب اسلامی از توطئه ها و تهدیدات دشمن، از فضای حوزه های علمیه کمک گرفت و با تربیت طلاب انقلابی و ولایتمدار همچون گذشته در راستای اعتلا و حفظ آرمان های انقلاب اسلامی بکوشیم.

حجت الاسلام اسکندری با تاکید بر اینکه طلاب در پرداختن به مسائل مربوط به انقلاب باید جلوتر از سایر مردم باشند، افزود: داشتن تحلیل مناسب از مسائل سیاسی کشور و آگاه به مسائل روز جامعه از مواردی است که طلبه ها باید به آن اهتمام ورزند.

وی با اشاره به رسالت های مهم طلاب گفت: علم آموختن برای خدا، عمل به آموخته ها و آنچه که یاد گرفته را به دیگران آموخته و تبلیغ کردن از رسالت های اصلی طلبه هاست که باید در این راستا تلاش کنند.

وی در ادامه افزود: یک طلبه افزون بر تحصیل علم و دانش، باید با برنامه ریزی منسجم، بهره گیری مناسب از فرصت ها، مناجات با خدا، انس با قرآن و کتاب های دینی و مذهبی، یادداشت برداری و تفریح سالم داشته باشد.

معاون فرهنگی و تبلیغی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران کشور همچنین با تاکید بر رشد و ارتقای علمی، معنوی و اخلاقی بانوان طلبه جدید الورود به حوزه های علمیه تصریح کرد: طلبه ها می بابیست مباحثی که آموخته اند را در سطح کشور تبلیغ کرده و دیگران را با آن آشنا کنند./۸۵۱/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات