۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۵۴۳۵۴۷
حجت الاسلام والمسلمین مدنی:

برگزاری دوره تربیت محقق با حضور بیش از ۲۰۰ طلبه خواهر جامعه الزهرا

مدیر جامعه الزهرا(س) از برگزاری دوره تربیت محقق با حضور بیش از ۲۰۰ نفر از طلاب خواهر این مرکز علمی خبر داد.
حجت الاسلام والمسلمین مدنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود مدنی ظهر امروز در همایش اخلاق پژوهشی که در تالار بیداری اسلامی جامعه الزهرا(س) برگزار شد، با اشاره به جایگاه علم و علم آموزی در میان مسلمانان و به ویژه شیعیان گفت: شیعه همواره در طول تاریخ پرچمدار علم و دانش بوده است.

وی با بیان این که گستره علم در میان مسلمانان مانند یک دریای ژرف و عمیق است، افزود: تاکنون از این ظرفیت های علمی به خوبی استفاده نشده و طلاب باید در عرصه انجام فعالیت های علمی در این زمینه کوشا باشند.

مدیر جامعه الزهرا(س) با تأکید بر این که حمایت از طلاب پژوهشگر مهم ترین رسالت های حوزه های علمیه و نهادهای حوزوی است، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب نگاه ویژه ای به انجام فعالیت های پژوهشی در نهادهای مختلف دارند و طلاب نیز باید این رهنمود رهبر معظم انقلاب را در عرصه های مختلف الگو و نقشه راه حرکت علمی خود قرار دهند.

حجت الاسلام والملسمین مدنی با بیان این که امروز دشمن به صورت گسترده و از راه های مختلف به دنبال نابودی اسلام و جامعه اسلامی است، افزود: طلاب باید با تلاش علمی و پژوهشی خود در مقابل دشمن ایستادگی کنند هر چند که متأسفانه در حال حاضر حرکت طلاب در این زمینه مقداری کند و نگران کننده است.

 وی تصریح کرد: میزان فعالیت های پژوهشی که امروزه در حوزه های  علمیه انجام می‌شود بسیار بیشتر از گذشته است و در برخی از انتشاراتی‎‌ها هر روز یک کتاب از پژوهش‌های طلاب و اساتید منتشر می‌شود ولی برای اینکه به نتایج مطلوب دست‌یابیم نیازمند تلاش بیشتری هستیم.

مدیر جامعه الزهرا(س) دارا بودن یک محتوای غنی و قوی را از ویژگی های یک اثر علمی و پژوهشی با ارزش عنوان کرد و گفت: پرهیز از موازی کاری و انجام پژوهش های تکراری با توجه به کمبودهای موجود در بخش پژوهش از راهکارهای مدیریت بودجه در این عرصه است.

حجت الاسلام والمسلمین مدنی با بیان این که در راستای تحقق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در عرصه پژوهش، گروه‌های مختلف علمی جامعه الزهرا(س) موظف به برگزاری جلسات مشترک علمی پژوهشی شدند ادامه داد: در جامعه الزهرا(س) باید به تعداد گروه های علمی که در جامعه الزهرا(س) مستقر هستند فعالیت علمی و پژوهشی انجام شده و نشریه های علمی تخصصی تولید شود.

وی از برگزاری دوره تربیت محقق با شرکت بیش از 200 نفر از طلاب این مرکز حوزوی خبرداد و یادآور شد: در جامعه الزهرا(س) باید ضعف‌های خود را شناسایی کرده و آسیب‌های خود را برطرف کنیم که یکی از ضعف‌های این حوزه فعالیت‌های پژوهشی است که باید نسبت به آن اهتمام بیشتری صورت گیرد./837/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات