۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۵۴۳۵۴۴
با سخنرانی رییس کمیسیون فرهنگی مجلس؛

مراسم گرامیداشت هفته پژوهش با تأکید بر تقنین و فرهنگ برگزار شد

مراسم گرامیداشت هفته پژوهش با تأکید بر تقنین و فرهنگ با سخنرانی رییس کمیسیون فرهنگی مجلس و حجت الاسلام والمسلمین مبلغی برگزار شد.
مرکز تحقیقات اسلامی مجلس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت هفته پژوهش پیش از ظهر امروز از سوی مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد.

سخنران ویژه این مراسم جمشید جعفر رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بود که وی با اشاره به بخشی از مشکلات پژوهش های حوزه از جمله عدم ساماندهی و مدیریت درست تأکید کرد که این پژوهش ها باید ناظر به نیازهای روز باشد.

حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی رییس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به لزوم شناخت مقتضیات و مؤلفه های فقه از جمله فقه فرهنگی در تقنین از برگزاری کنگره فقه و قانون و واقعیت های اجتماعی در آینده نزدیک خبر داد.

آقایان سید احمد حبیب نژاد و سید حسین شرف الدین از مشاوران علمی مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم به ایراد سخنرانی پرداختند و تأکید کردند که حوزه تقنین و فرهنگ در کشور با پژوهش ارتباط کمی داشته و نیاز به تقویت این حوزه بیشتر حس می شود.

معرفی خدمات، فعالیت های و گزارشی از نشست های علمی مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی از سوی یکی از اعضای این مرکز علمی یکی دیگر از بخش های این مراسم بود و جعفرپور نیز از این سطح خدمات ابراز رضایت کرد.

تقدیر از رییس کمیسیون فرهنگی مجلس و همچنین پژوهشگران و همکاران برتر این مرکز علمی نیز پایان بخش این مراسم بود؛ افزون بر این در پایان این مراسم از همه پژوهشگران این مرکز با اهدای جوایزی تقدیر شد.

یادآور می شود، در این مراسم جمعی از اساتید، طلاب، پژوهشگران و دانشجویان از جمله سرمست دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند./1330/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات