۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۳
کد خبر: ۵۴۳۳۹۱
حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد:

نسبت به رهایی مؤمن از ظلم و ستم بی‌تفاوت نباشیم

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه(س) از جایگاه ظهور و منجی برای نجات عالم بشریت در ادیان مختلف یاد کرد و گفت: هرگز نباید نسبت به رهایی مؤمن از ظلم و ستم بی‌تفاوت باشیم.
حبیب الله فرحزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد امشب در مراسم تکریم مقام شیخ زکزاکی و بزرگداشت یاد و خاطره شهدای زاریای نیجریه که از سوی آستان مقدس حضرت معصومه(س) در شبستان امام خمینی(ره) برگزار شد با تاکید بر این که رنج مومن در بیان اخلاق و عقاید اسلامی باید برادر مومن او را نیز مورد تاثیر مستقیم قرار دهد، اظهار داشت: هموراه باید مراقب بود که اگر ظلم و ستمی به یک فرد مومن می‌رسد نباید نسبت به رهایی او از ظلم و ستم بی‌تفاوت نباشیم.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه(س) از جایگاه ظهور و منجی برای نجات عالم بشریت در ادیان مختلف یاد کرد و گفت: در باب اوصاف ظهور حضرت حجت(عج) در کتب مختلف دینی روایات بسیاری نقل شده است.

وی ادامه داد: ظهور حضرت حجت(عج) در میان پیروان مذاهب همچون شیعیان به ساحت حضرت ولی عصر(عج) پر رنگ است و همچنان این مذاهب بر مدار اعتقادات خود در بستر تاریخ منتظر ظهور ایشان هستند.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد با تاکید بر اینکه حضرت رسول اکرم(ص) با  سبک مهربانی خود نسبت به امت قلب‌ها را تسخیر می‌کرد، عنوان داشت: حضرت نبی گرامی اسلام(ص) برای هدایت بشریت از استدلال، منطق و برهان استفاده می‌کردند؛ این در حالی است که بیشتر رفتار و عمل حضرت رسول اکرم(ص) مورد توجه مردم بود.

وی افزود: برخی از شخصیت‌ها علاقه بسیاری به ایشان داشتند به همین علت در جنگ‌های مختلف از جان خود گذشتند تا فرمان پیامبر اسلام(ص) را اجرا کنند.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه پیامبر اسلام(ص) برای دعوت مردم به سوی آموزه‌های دینی اهتمام جدی داشت، ابراز داشت: اسوه گی حضرت رسول گرامی اسلام می تواند راه حل برون رفت جهان بشری از وضعیت کنونی باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد با تاکید بر اینکه مردم شهر قم باید قدردان بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها باشند، اظهار داشت: بر اساس گواهی اسناد تاریخی  و دینی حضرت معصومه(س) دارای مقام شفاعت بوده و یک جایگاه والایی دارند به همین علت بسیاری از دعاها در بارگاه ایشان مستجاب می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه شیعیان با شفاعت حضرت معصومه سلام‌الله علیها وارد بهشت می‌شوند، تصریح داشت: مومنان حقیقی باید در ابعاد مختلف زندگی خود از شخصیت این بانوی کریمه الگوبرداری کنند تا به موفقیت در دنیا و سعادت در آخرت دست یابند.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد در پایان از کریمه اهل بیت(س) به عنوان یکی از برجسته‌ترین امامزاده‌ها نام برد و گفت: در طول تاریخ افراد بسیاری با توسل به بارگاه ایشان توانستند به جایگاه‌های والای معنوی و علمی برسند./837/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات