۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۵۴۳۲۶۲
فعال عرصه بین الملل:

فعالیت های بین المللی در حوزه معطوف به حوزه انقلابی باشد

حجت الاسلام فتحی با اشاره به لزوم گسترده شدن فعالیت های حوزوی بین المللی گفت: فعالیت های بین المللی در حوزه معطوف به حوزه انقلابی باشد.
حوزه انقلابی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش حوزه بین الملل، حوزه تمدن ساز همراه با تجلیل از فعالان عرصه بین الملل حوزه پیش از ظهر امروز با حضور اندیشمندان و فعالان عرصه بین الملل در مدرسه امام کاظم (ع) قم برگزار شد.

حجت الاسلام فتحی از فعالان عرصه بین الملل در این همایش با بیان این که رهبر معظم انقلاب در این عرصه سخنان مهمی را بیان کرده اند، اظهار داشت: ایشان تأکید می کنند که باید هدف بلند ترسیم شود و این چیزی کمتر از ایجاد تمدن درخشان اسلامی نیست.

وی عنوان کرد: با توجه به لزوم توجه به این نگاه و لزوم نگاه عالمانه به مسائل گوناگون برای رسیدن به این مطلوب نگاه اجتهادی و عالمانه در عرصه های گوناگون در علوم انسانی، هنر و تا روابط بین الملل از لوازم این تمدن سازی اسلامی است.

فعال عرصه بین املل با اشاره به این که تجربه نشان داده است که کارهای بزرگ شدنی است، ابراز داشت: با توجه به سخنان رهبر معظم انقلاب این نکته را باید دانست که غفلت ما برای دشمنان فرصت آفرین است؛ امروز توجه به حوزه علمیه قم زیاد است و دوستان و دشمنان آن هم زیاد هستند، حال سؤال پیش می آید آیا برای دوستان و دشمنان ما در عرصه بین الملل کاری شده است یا خیر؟

وی تصریح کرد: ایشان در جای دیگری می فرمایند ایجاد و تمدن سازی اسلامی مبتنی بر معنویت و متکی بر وحی و هدایت الهی است و قطعا موتور محرک این تمدن سازی اسلامی حوزه علمیه قم است و برنامه ریزی ها باید متناسب با این هدف بلند باشد.

حجت الاسلام فتحی یادآور شد: با توجه به این که سال ها مراکز و افرادی در عرصه بین الملل تلاش می کنند ولی ایجاد مرکز پژوهش های بین الملل با دو رویکرد ضروری است؛ نخست رویکرد توصیفی یعنی تمام شناخت مراکز جهان و شناخت ظرفیت ها و دوم تعیین رویکرد راهبردهای کلان برای این که بتوانیم در عرصه تبلیغ بین الملل موفق باشیم.

فعال عرصه بین الملل با تأکید بر این که حدود و صغور این مرکز نیز باید مشخص شود، ابراز داشت: هرکاری که می خواهد در عرصه بین الملل صورت بگیرد باید با رویکرد انقلابی باشد، بنابراین باید ضمانت های اجرایی قوی برای اجرای برنامه های انقلابی این مرکز نیز در نظر گرفته شود.

وی یادآور شد: امروز انقلاب با قرائت شیعه در سراسر جهان مورد توجه قرار گرفته و این را می توان از سخنان برخی اندیشمندان غربی دریافت کرد./1330/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات