۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۵۴۳۲۵۴
معاون بین الملل دفتر رهبر انقلاب:

رهبر معظم انقلاب پشتیبان حوزه بین الملل است

حجت الاسلام والمسلمین قمی با بیان این که سه چهارم جمعیت جهان با اسلام آشنایی ندارند، گفت: بخش بین الملل حوزه باید برای این جمعیت کثیر برنامه داشته باشد.
همایش حوزه بین الملل، حوزه تمدن ساز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش حوزه بین الملل، حوزه تمدن ساز همراه با تجلیل از فعالان عرصه بین الملل حوزه امروز با حضور اندیشمندان و فعالان عرصه بین الملل در مدرسه امام کاظم (ع) قم برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محسن قمی معاون بین الملل دفتر رهبر معظم انقلاب در این همایش با بیان این که نفس برگزاری این همایش نشان از یک تحولاتی در لایه های زیرین حوزه است، اظهار داشت: شاید چندین سال قبل برگزاری چنین اجلاسیه هایی برای برخی معنا نداشت ولی امروز ضرورت برگزاری این همایش ها برای هیچ کس مخفی نیست.

وی عنوان کرد: امروز در شرایطی هستیم که جامعه بشری از یک نوع سرخوردگی نسبت به مکاتبی که خود ساخته است رنج می برد؛ مارکسیسم، سوسیالیسم و لیبرالیسم به موزه رفته است و بشر به همان میزان که در علم و فناوری رشد کرده  در ظلم و ستم و خشونت رشد یافته است.

معاون بین الملل دفتر رهبر معظم انقلاب با بیان این که بشر به دنبال تفکر منجی می گردد، ابراز داشت: امروز بر خلاف گذشته حتی مراکز علمی و پژوهشی نسبت به حضور اخلاق و دیانت در این مراکز احساس نیاز می کنند و در عین حال علم و تکنولوژی که نتوانست برای بشر سعادت را به ارمغان بیاورد، فلسفه های عقل گرا، تجربه گرا و ساختار گرا و پست مدرنیسم هم توفیقی به دست نیاورد.

وی یادآور شد: در شرایط کنونی یک تمدنی مبتنی بر آموزه های اسلامی حدود چهل سال است که شکل گرفته و توانسته توانمندی های خود را در عرصه گوناگون به اثبات برساند و به همین جهت است که امروز تصمیم نابخردانه رییس جمهور آمریکا با مخالف مجامع بین المللی و میلیاردها انسان قرار می گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین قمی در ادامه عنوان کرد: سرمایه بزرگ ما وجود رهبری است که بین المللی زندگی کرده، بین المللی می اندیشد و جهانی رهبری می کند؛ بسیاری از علما و شخصیت های سیاسی غبطه می خورند چرا در کشور آنها چنین شخصیتی وجود ندارد و حتی گاهی اعتراض می کنند که ایشان را نه فقط رهبر ایران بلکه رهبر کل جهان بدانید.

وی با بیان این که رهبر معظم انقلاب پشتیبان حوزه بین الملل است، ابراز کرد: حمایت ایشان از حوزه در عرصه بین الملل مسأله کمی نیست و حضور مدیری(آیت الله اعرافی) که سابقه زیادی در این عرصه دارد نیز یک نعمت بزرگ است، بنابراین زمینه تلاش برای این عرصه از هرجهت فراهم است.

معاون بین الملل دفتر رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: افزون بر این مسأله ما مکتب اسلام را داریم که یک غنای ذاتی دارد و از یک محتوای پرباری برخوردار است که در عرصه بین الملل راه حل دارد؛ از یک فقه پربار، فلسفه غنی و عرفان سیراب کننده بهره مند هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: ارزش هایی مثل عدالت که بشر به شدت به آن نیاز دارد باید از سوی حوزه بین الملل تبیین شود، چراکه امروز جمع زیادی از مردم جهان آواره هستند و در شرایطی هستیم که حتی در کشورهای مدعی مثل آمریکا 93 درصد درآمد برای سرمایه داران است.

حجت الاسلام والمسلمین قمی با اشاره به این که شعار آدم تا خاتم عدالت بوده و بشر به شدت به آن نیازمند است، ابراز داشت: علاوه بر این که ما از مکتب غنی بهره مند هستیم از امکانات سخت افزاری خوبی هم بهره می بریرم و مسلمانان یک جمعیت گسترده ای را تشکیل می دهند.

وی عنوان داشت: آن چه می توان نتیجه گرفت آن است که حوزه ما در مسأله بین الملل گام های بلندی برداشته است ولی هنوز جا برای کار زیاد است؛ سه چهارم جمعیت جهان غیر مسلمان هستند که برای این قشر نیز حوزه باید کار کند.

معاون بین الملل دفتر رهبر معظم انقلاب خاطرنشان ساخت: بیش از 95 درصد زبان دان های ما فقط آشنا به زبان انگلیسی هستند در حالی که زبان های دیگر نیز مخاطبان میلیونی دارد و فراتر از مسأله زبان، آشنایی و اطلاعات کافی از معارف اسلامی یک شرط مهم و اساسی برای طلاب بین الملل است.

وی با بیان این که لزوم زمان شناسی، مخاطب شناسی و جریان شناسی در عرصه فعالیت بین المللی تصریح کرد: هر زمانی یک شیوه بیان مخصوص می طلبد، باید مخاطب خود را نیز به دقت بشناسیم و در جریان شناسی نیز مثل جوی های باریکی است که در صورت متصل شدن به هم یک رودخانه پرخروش را تشکیل می دهند./1330/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات