۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۳
کد خبر: ۵۴۳۲۰۱
استاد مدرسه علمیه آیت الله بهجت:

مقاله نویسی آخرین مرحله فعالیت های پژوهشی برای طلبه است

حجت الاسلام بنی عصار با اشاره به لزوم توجه طلاب به مسائلی از جمله پیش مطالعه، فیش نویسی و تقریر نویسی در سطح یک تأکید کرد که مقاله نویسی آخرین مرحله فعالیت های پژوهشی برای یک طلبه است.
پژوهش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اجلاس مدیران سطح یک مدارس علمیه استان قم با موضوع نقش اساتید در قرین سازی آموزش با پژوهش و تهذیب با تأکید بر پژوهش شامگاه چهارشنبه در سالن همایش های مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد.

حجت الاسلام بنی عصار استاد مدرسه آیت الله بهجت و نماینده کارگروه نقش اساتید پایه های چهار تا شش در قرین سازی آموزش با پژوهش در این همایش اظهار داشت: هفته گذشته پیش اجلاسیه ای برای قرین سازی آموزش و پژوهش برگزار شد که در آن مسائل مهمی مطرح شد.

وی ابراز داشت: از جمله مسائلی که در آن پیش اجلاسیه مطرح شد این بود که اگر سه مرحله برای کار پژوهشی تعریف کنیم مرحله نهایی آن مقاله نوشتن است ولی مراحل خیلی مهم دیگر که باید در دوره سطح مورد توجه قرار بگیرد کنکاش های علمی است.

حجت الاسلام بنی عصار با اشاره به مسائل مهمی که زمینه فعالیت های پژوهشی را فراهم می کند، ابراز کرد: پیش مطالعه، نقشه یک بحث علمی در ذهن طلبه، فیش نویسی و تقریر نویسی در این دوره لازم است و این ها چیزهایی است که معاونت پژوهش در سطح یک باید برعهده بگیرد.

وی یادآور شد: مطلب دیگر این بود که مهارت پژوهشی از زمره ملکات علمی است و به همین جهت پژوهش باید در حین تدریس انجام شود ولی سؤالی که مطرح می شود آن است برخی کتب به صورت عادی تمام نمی شود چه برسد به این که پژوهش بخواهد همراه آن شود.

استاد حوزه علمیه با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب در سال 75 در جمع اساتید حوزه علمیه قم مبنی بر لزوم فعالیت های علمی پژوهشی ابراز داشت: ایشان فرمودند به جای معلم بودن، استاد راهنما باشید، به طلاب مسأله تحقیقی بدهید و چند روزی یک بار از طلاب بخواهید که کار پژوهشی را به شما نشان بدهند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: طبق سخن رهبر معظم انقلاب اهمیت کمک کردن به مسائل پژوهشی برای طلاب از درس گفتن کمتر نیست و همین مسائل است که به طلبه کمک می کند تا آینده روشنی پیش روی خود داشته باشد./1330/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات