۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۱
کد خبر: ۵۴۳۱۹۵
نماینده کارگروه مطالبات آزاد اساتید سطح یک مطرح کرد؛

ضرورت ایجاد بانک جامع اطلاعاتی اساتید سطح یک

حجت الاسلام همتیان با اشاره به ضرورت ایجاد دبیرخانه دائمی و بانک جامع اطلاعاتی اساتید سطح یک بر نقش ویژه اساتید در سازماندهی حوزه انقلابی تأکید کرد.
همتیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اجلاس مدیران سطح یک مدارس علمیه استان قم با موضوع نقش اساتید در قرین سازی آموزش با پژوهش و تهذیب با تأکید بر پژوهش شامگاه چهارشنبه در سالن همایش های مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد.

حجت الاسلام علی‌اصغر همتیان استاد حوزه علمیه قم به نمایندگی از کارگروه مطالبات آزاد اساتید اظهار داشت: ذکر این مطالبات به این معنا نیست که در عرصه مربوط به اساتید تا به حال کاری نشده باشد بلکه هدف بهینه بخشی و ارتقای سطح اقدامات است.

وی با بیان این که توقع نداریم مطالبات در مدت زمان کوتاه عملی شود، ابراز داشت: این توقع وجود دارد که در این باره مطالعات جدی صورت بگیرد و گزارش آن در اجلاس بعدی ارائه شود.

حجت الاسلام همتیان ادامه داد: دسته اول مطالبات صنفی است که نخست سیاست گذاری، برنامه ریزی و اقدام عملی جهت داشتن حوزه انقلابی با تمرکز بر نقش اساتید، دوم توجه به شأن و جایگاه اساتید در نظام آموزشی و تربیتی حوزه های علمیه در سیاست گذاری ها و سوم برنامه های عملی و چهارم توجه ویژه به ایجاد زمینه های بیشتری برای بهره بندی از اساتید است.

وی با اشاره به لزوم اعتماد سازی دو سویه بین مرکز مدیریت و اساتید به عنوان یکی دیگر از مطالبات این کارگروه، عنوان کرد: به عقیده ما تشکیل مجمع اساتید سطح یک برای استفاده از نظرات آنها و همچنین استفاده از ظرفیت اساتید در بخش های مختلف مرکز مدیریت اعم از آموزش، پژوهش و تهذیب از دیگر مسائل لازم است.

استاد حوزه علمیه در ادامه عنوان کرد: ایجاد دبیرخانه دائمی اجلاس اساتید برای شنیدن نظرات اساتید، ایجاد بانک جامع اطلاعات اساتید، راه اندازی تالار گفت‌وگو ویژه اساتید، انتقال تجارب در ابعاد علمی و غیر علمی و فراهم نمودن دیدار دسته جمعی اساتید سطح یک با بزرگان حوزه از دیگر مسائل ضروری در این کارگروه عنوان شد.

وی با اشاره به موضوع مطالبات علمی و آموزشی عنوان داشت: در این بعد نیز نیازمند برنامه ریزی جهت رشد اساتید در ساحت های علمی و پژوهشی و ایجاد زمینه انتقال تجارب و هم افزایی بین اساتید و توجه ویژه به اساتید پایه اول تا سوم هستیم و از این رو جا دارد که مرکز، گروهی جهت این امور پیش بینی کند./1330/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات