۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۹
کد خبر: ۵۴۳۱۸۷
با سخنرانی آیت الله اعرافی:

اجلاس اساتید سطح یک مدارس حوزه علمیه قم برگزار شد

اجلاس اساتید سطح یک مدارس حوزه علمیه قم با سخنرانی مدیر حوزه های علمیه با حضور آیت الله مقتدایی برگزار شد.
اجلاس اساتید سطح یک مدارس حوزه علمیه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اجلاس مدیران سطح یک مدارس علمیه استان قم با موضوع نقش اساتید در قرین سازی آموزش با پژوهش و تهذیب با تأکید بر پژوهش شامگاه چهارشنبه در سالن همایش های مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد.

سخنران ویژه این همایش آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور بود که وی در این همایش با اشاره به لزوم رسیدن به نظام آموزشی پژوهش محور بر ضرورت گسترش حوزه آزاد حتی در سطوح مقدمات تأکید کرد.

وی ادامه داد: وقتی آموزش پژوهش محور می شود که شاگرد را شاگرد مطلق ندانید بلکه رابطه را دو سویه بدانید و تأکید کنید که شما نیز از او درس می آموزید.

در این همایش آیت الله مرتضی مقتدایی عضو شورای عالی حوزه های علمیه و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و همچنین جمع کثیری از اساتید و مدیران مدارس حوزه علمیه قم نیز حضور داشتند.

حجت الاسلام واحدی مسؤول امور مدارس حوزه علمیه نیز در این همایش ضمن ارائه گزارشی از پیش اجلاسیه اساتید سطح یک در موضوع آموزش پژوهش محور از برگزاری همایش سال آینده با موضوع قرین سازی آموزش و تهذیب خبرداد.

در ادامه این نشست جمعی از اساتید سطح یک و اعضای کارگروه هفت گانه اجلاس اساتید سطح یک حوزه به ایراد سخنرانی پرداختند که در این بخش حجت الاسلام علی اصغر همتیان به نمایندگی از کارگروه مطالبات آزاد اساتید، حجت الاسلام محیطی به نمایندگی از کارگروه ایجاد انگیزه در طلاب و حجت الاسلام حسین میرزایی نماینده کارگروه مشاوره و هدایت تحصیلی به ایراد سخنرانی پرداختند.

همچنین حجج اسلام جلال‌زاده، جهاندیده، بنی عصار و رضایی به ترتیب به نمایندگی از کارگروه های بازنگری و بررسی متون درسی، بررسی سیستم مدرسه علمیه مطلوب، نقش اساتید پایه های چهار تا شش در قرین سازی آموزش پژوهش محور و نقش اساتید پایه های یک تا سه در قرین سازی آموزش پژوهش محور سخنرانی کردند.

اعلام فراخوان جشنواره تجربه نگاری تدریسی به اساتید سطح یک بخش دیگری از این همایش بود و از اساتید خواسته شد در محورهای قرین سازی آموزش با پژوهش و قرین سازی آموزش و تهذیب مقالات خود را به دبیرخانه این همایش ارسال کنند.

پخش کلیپ های و سخنانی از رهبر معظم انقلاب در موضوع حوزه انقلابی و آموزش پژوهش محور و همچنین مدیحه سرایی به مناسبت سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم بخش دیگری از این همایش بود.

یادآور می شود، در این همایش صدها نفر از اساتید سطح یک تمام مدارس علمیه حوزه علمیه استان قم حضور داشتند و هدایایی نیز از سوی مدیریت حوزه های علمیه دریافت کردند./1330/ت۳۰۳/ی

ارسال نظرات