۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۵۴۳۱۰۶
حجت الاسلام برقراری خبرداد؛

تحصیل بیش از ۷۰۰ طلبه خواهر و برادر در حوزه علمیه شهرستان ملایر

امام جمعه ملایر با اشاره به تحصیل بیش از ۷۰۰ طلبه خواهر و برادر در پنج حوزه علمیه این شهرستان و برخورداری این شهرستان از اساتید خبره در علوم دینی خبرداد.
حجت الاسلام برقراری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جمع کثیری از اساتید، ائمه جمعه و طلاب حوزه علمیه شهرستان ملایر پیش از ظهر امروز با حضور در بیت حضرت آیت الله نوری‌همدانی با این مرجع تقلید دیدار و گفت‌وگو کردند.

حجت الاسلام محمدباقر برقراری امام جمعه ملایر در این دیدار با بیان این که شهرستان ملایر به برکت انفاس قدسی انسان های وارسته و تربیت یاقته در حوزه های علمیه از هفت حوزه علمیه برخوردار است، ابراز داشت: پنج حوزه علمیه برای برادران و دو حوزه علمیه برای خواهران است.

وی افزود: در حال حاضر بیش از 700 طلبه برادر و خواهر در حوزه های این شهرستان مشغول تحصیل در علوم دینی هستند؛ حوزه علمیه سطح یک حضرت علی بن ابی طالب(ع)، حوزه علمیه سطح عالی امام حسن مجتبی(ع)، مدرسه تخصصی کلام، و حوزه علمیه سفیران هدایت در ملایر از بیشترین حضور طلاب برخوردار هستند.

حجت الاسلام برقراری در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این که اساتید بسیار خوبی در شهرستان ملایر کرسی های درس را اداره می کنند، عنوان داشت: در گذشته در این شهر با حضور بزرگان و آیات جلسات درس خارج نیز برگزار می شد که چند سالی است تعطیل شده و امیدواریم با عنایات بزرگان حوزه این مسأله دوباره احیا شود.

وی در ادامه یادآور شد: در حال حاضر در پنج نقطه شهرستان ملایر نماز جمعه اقامه می شود و این شهرستان هشت دانشگاه دارد که 18 هزار دانشجو در این مراکز مشغول تحصیل هستند و با وجود این دانشگاهیان و طلاب علوم دینی، فیضیه غرب کشور در ملایر تشکیل شده است.

امام جمعه ملایر در پایان با بیان این که روحانیت و طلاب شهرستان با تبعیت از ولایت فقیه و مراجع تقلید مشغول فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: طلاب این شهرستان با دو بال فقاهت و تبعیت محض از سکان دار انقلاب اسلامی در این راه پرافتخار یعنی حمایت از دین و انقلاب قرار گرفته و این مسیر را با قدرت و پشتکار و بصیرت ادامه می دهد./1330/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات