۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۵۴۳۰۴۸

جشن بزرگ تکلیف دختران در حرم حضرت معصومه برگزار شد

جشن بزرگ تکلیف دختران صبح امروز با حضور دانش آموزانی از استان های مختلف کشور و کشور کانادا در شبستان نجمه خاتون(س) برگزار شد.
جشن تکلیف حرم حضرت معصومه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم جشن تکلیف دختران صبح امروز با حضور 800 دانش آموز دختر از استان های البرز، تهران، قزوین، اصفهان، قم، کاشان و کشور کانادا در شبستان نجه خاتون سلام الله علیها برگزار شد.

در این مراسم جشن که همه ساله به صورت گسترده با همکاری اداره آموزش و پرورش و آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار می شود دانش آموزان در قالب یک جنگ شادی که متشکل از بخش های مختلف از جمله نمایش عروسکی است با وظایف خود در سن تکلیف آشنا می شوند.

همچنین در این مراسم دختران دانش آموز یاد می گیرند که با رسیدن به سن تکلیف باید حجاب خود را به درستی رعایت کرده و با مردان محرم و نامحرم نسبت به خویش آشنا می شوند.

بیان احکام تقلید و انتخاب مرجع تقلید به کمک پدر و مادر بخش دیگری از برنامه های این مراسم برای دانش آموزان است.

آشنایی با مفاهیم بهشت و جهنم و اهمیت پایبندی به احکام دین از دیگر مباحثی است که در قالب نمایش عروسکی برای دختران شرکت کننده در این همایش تبیین می شود.

همایش«شده ام 9 ساله» در حقیقت جشنی برای سوگند بندگی دختران دانش آموز در آستان مقدس حضرت معصومه(س) برای بندگی خداوند است و دختران دانش آموزان در این مراسم در محضر بانوی کرامت با خداوند عهد بندگی بسته و سوگند یاد می کنند از صراط مستقیم و مسیر بندگی خداوند دور نشده و تا جایی که می توانند در رعایت حجاب و عفاف، نماز و روزه و سایر احکام دینی کوشا باشند.

در این مراسم از سوی آستان مقدس حضرت معصومه(س) به دانش آموزان دختر شرکت کننده در همایش متبرکات آستان مقدس حضرت معصومه(س) اهدا شده و اهدای کتابچه همراه احکام از دیگر هدایایی است که به نوجوانان داده می شود.

لازم به ذکر است که مراسم جشن تکلیف دانش آموزان در تمام طول سال در رواق کودک و نوجوان به صورت اردویی از طرف مدارس برگزار می شود و مدارسی که تمایل به برگزاری جشن تکلیف دانش آموزان خود را در آستان مقدس بانوی کرامت دارند می توانند با شماره 37175538 تماس گرفته و برای حضور در رواق هماهنگی های لازم را انجام دهند./968/پ۲۰۲/ی

 

ارسال نظرات