۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۲
کد خبر: ۵۴۲۹۹۹
مسؤول حوزه علمیه آیت الله صالحی ساری:

روحانیت مانع کاشت بذر بی اعتمادی از سوی دشمن در جامعه شده است

مسؤول حوزه علمیه آیت الله صالحی ساری با بیان این که یکی از توطئه های دشمنان کاشتن بذر ناامیدی در جامعه اسلامی است، گفت: هدف بدخواهان انقلاب اسلامی از این اقدام ایجاد بی اعتمادی میان مردم و حکومت اسلامی است.
مسؤول حوزه علمیه آیت الله صالحی ساری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام سید جلال صالحی، مسؤول حوزه علمیه آیت الله صالحی(ره) ساری سه شنبه شب در جمع روحانیان مرکز استان با بیان این که امروز آگاه سازی جامعه نسبت به توطئه های دشمنان یکی از مهم ترین وظایف روحانیت است، گفت: هوشیاری و بصیرت روحانیت مانع تحقق بسیاری از توطئه های دشمنان علیه انقلاب و نظام اسلامی خواهد شد.

وی با بیان این که روحانیت با شناخت توطئه های دشمنان علیه اسلام و انقلاب همواره همچون سدی محکم در برابر این توطئه ها ایستادگی کرده است، افزود: اگر حضور روحانیت در جامعه نبود امروز دشمنان آرمان ها و ارزش دینی و انقلابی جامعه را از بین برده بودند.

حجت الاسلام صالحی هوشیاری و بصیرت روحانیت را خنثی کننده بسیاری از توطئه های دشمنان دانست وخاطرنشان کرد: بی تفاوتی و عافیت طلبگی با اصول حاکم بر جامعه روحانیت در تضاد است و این قشر اثرگذار جامعه همواره نسبت به جامعه دینی دغدغه مند بوده اند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که مهم ترین و برجسته نقش روحانیت در پیروزی نهضت عظیم انقلاب اسلامی بود، تصریح کرد: روحانیت شیعه در نهضت عظیم ملت ایران در رأس جریان مبارزات قرار داشته و آن را مقتدرانه هدایت می کرد. 

مسؤول حوزه علمیه آیت الله صالحی(ره) با اشاره به این که این نهضت عظیم و ماندگار از حوزه های علمیه و با رهبری خاص امام خمینی(ره) آغاز شد، افزود: روحانیت لحظه ای از انقلاب، آرمان ها و ارزش های نظام اسلامی غافل نبوده و همواره تلاش کرده همراه و پشتیبان صادقی برای انقلاب و نظام اسلامی باشد.

حجت الاسلام صالحی با بیان این که روحانیت در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی همراه مردم تلاش کرده و لحظه ای از این اهداف متعالی عقب نشینی نکرده است، خاطرنشان کرد:  روحانیت کانون اصلی آگاهی بخشی جامعه و خیزش ها و قیام های دینی مردمی بوده است. 

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود به مهم ترین وظایف و کارکردهای روحانیت در قبال نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: تبیین و تبلیغ معارف اسلامی، تعمیق بخشیدن به ارزش های اسلامی و انقلابی، مقابله با جریان های انحرافی، تلاش برای حفظ هویت اسلامی و انقلابی و حمایت از نظام اسلامی از جمله مهم ترین کارکردهای روحانیت در نظام اسلامی بوده است.

مسؤول حوزه علمیه آیت الله صالحی(ره) ساری با اشاره به این که روحانیت همواره در تقویت وحدت ملی و اعتماد مردم به نظام اسلامی نقشی سازنده بر عهده داشته است، گفت: یکی از مهم ترین توطئه های دشمنان علیه انقلاب اسلامی روشن کردن آتش تفرقه و اختلاف در جامعه بوده که با نقش آفرینی روحانیت این توطئه خنثی شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که یکی از دیگر از توطئه های دشمنان کاشتن بذر ناامیدی در جامعه اسلامی است، افزود: هدف بدخواهان انقلاب اسلامی از این اقدام ایجاد بی اعتمادی میان مردم و حکومت اسلامی است.

حجت الاسلام صالحی با اشاره به این که روحانیت همواره با تحمل مصائب و مشکلات بسیاری تلاش کرده تا به رسالت اصلی خود که همان ترویج و تبلیغ فرهنگ و ارزش های دینی در جامعه بوده عمل کند، بیان داشت: این رسالت و وظیفه خطیر جایگاهی است که پیامبران الهی و ائمه معصومین(ع) بر عهده علما و روحانیت قرار داده اند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دین اسلام کامل ترین و به حق ترین دین الهی است که عامل تعالی، سعادت و رستگاری بشریت است، خاطرنشان کرد: به همین دلیل بدخواهان و دشمنان اسلام از صدر اسلام تاکنون تلاش کردند تا اسلام ناب را نابود کنند و به جای آن فرقه های انحرافی را جایگزین کنند.

مسؤول حوزه علمیه آیت الله صالحی(ره) ساری با اشاره به این که جامعه اسلامی جایگاه امروز خود را مرهون تلاش ها و از خودگذشتگی های علما و روحانیان است، خاطرنشان کرد: حضور روحانیت در هر جایگاهی موجب رشد و تعالی جامعه شده است.

حجت الاسلام صالحی با بیان این که دشمنان اسلام و انقلاب همواره تلاش کردند تا جایگاه روحانیت را در جامعه اسلامی را خدشه دار کنند، افزود: علیرغم همه توطئه های دشمنان، امروز روحانیت شیعه از یک عزت و اقتدار خاصی در جامعه اسلامی برخوردار است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که روحانیت همواره امین عموم مردم بوده است، گفت: دشمنان اسلام و انقلاب تلاش کردند با برخی القائات نادرست در جامعه جایگاه روحانیت را در جامعه تضعیف و زمینه فاصله مردم از این قشر اثرگذار جامعه را فراهم کنند.

مسؤول حوزه علمیه آیت الله صالحی(ره) با بیان این که حضور در صحنه روحانیت همچون تیری بر قلب دشمنان اسلام و انقلاب است، خاطرنشان کرد: گوشه نشینی روحانیت یکی از خواسته های مهم بدخواهان انقلاب اسلامی است.

استاد حوزه علمیه مازندران، حضور در صحنه روحانیت را در چنین شرایطی یک ضرورت دانست و ادامه داد: روحانیت باید با ارتباط بیشتر با نسل جوان جامعه آنها با نقشه های شوم دشمن آگاز ساخته و زمینه خنثی سازی ترفند های دشمن را فراهم کند./۹۵۰/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات