۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۵۴۲۹۳۰
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه:

دقت و مدیریت صحیح شرط قبولی اعمال نزد اهل بیت است

آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه توانمندی های آستان مقدس حضرت معصومه(س) امانتی الهی است که باید پاس داشته شود، گفت: دقت و مدیریت صحیح شرط قبولی اعمال در نزد اهل بیت است.
آیت الله سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید محمد سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) ظهر امروز در آیین رونمایی از دستاوردهای آستان مقدس حضرت معصومه(س)  که در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد، با اشاره به شناخت حضرت معصومه(س) نسبت به شهر مقدس قم گفت: حضرت معصومه(س) قبل از هجرت به ایران از جایگاه شهر قم و حضور مریدان اهل بیت(ع) در این شهر آگاه بودند به همین دلیل شهر قم را به عنوان محل اقامت خود پس از حمله مأموران مأمون عباسی به کاروان خویش انتخاب کردند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه در روایت ها به قداست شهر قم از سوی اهل بیت(ع) اشاره شده و شهر قم شهری است که از ابتدا حلقه مریدان اهل بیت(ع) بوده است، افزود: حضرت معصومه(س) با هجرت به قم به شکوه و عظمت این شهر افزوده و با هجرت خود زمینه شکل گیری یکی از قوی ترین پایگاه های اسلام را در سطح جهان فراهم کردند.

آیت الله سعیدی با تأکید بر ظرفیت های بی نظیری علمی و فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) تصریح کرد: در روایت ها بیان شده که سه در از درهای بهشت از قم باز می شود که این موضوع نشانه اهمیت و جایگاه بی نظیر شهر قم بوده و بیان می کند که کردار و رفتار مردم این شهر باید به عنوان شهر اهل بیت(ع) نه تنها برای مردم ایران اسلامی بلکه برای مردم در اقصی نقاط جهان نیز الگو باشد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) ظرفیت های آستان را امانتی الهی برای خدمت به اهل بیت(ع) و نشر جهانی اسلام عنوان کرد، گفت: دقت و مدیریت شرط قبولی اعمال در نزد اهل بیت(ع) است و مدیران آستان مقدس حضرت معصومه(س) نیز باید به موقعیت های شغلی خود به این شکل نگاه کنند.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه در حوزه خدمات‌رسانی به مردم نباید به دنبال افزایش سرعت کار برای دادن گزارش و در نتیجه افزایش هزینه‌ها بود، افزود: اقتصاد مقاومتی فقط به دوران محاصره و تهدید اختصاص ندارد بلکه اقتصادی بر پایه درون‌زایی و متکی بر مجموعه داخلی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه صرفه جویی در منابع، نحوه استفاده صحیح از منابع و فرصت های ایجاد شده از مهم ترین شروط تحقق اقتصاد مقاومتی است، یادآور شد: آستان مقدس حضرت معصومه(س) باید در زمینه اقتصاد مقاومتی و مدیریت درست منابع برای سایر مجموعه ها الگو باشد./837/پ۲۰۲/ی

 

ارسال نظرات